recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Pioneer DVR-540HXN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Pioneer DVR-540HXN

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Banno Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-September-2006
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Nej der opstår ingen konflikt og det kan den sagtens finde ud af.

Tak!

Mvh. Per

Til top
Jannik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 11:02

Nogen der ved hvordan jeg får tekst-tv tilbage på mit TV, efter jeg har tilsluttet min 540 HXN-S? Jeg mener her via DVB-T signalet.

Jeg får blot beskeden "Not available" - det fungerede fint tidligere, da jeg brugte en BrainWave scart DVB-T tuner. I den mener jeg, at man skulle dens interne tekst-tv fra, for at lade TV'et styre denne del. Jeg kan bare ikke finde noget lignende i 540'erens opsætning. Hvad er det jeg overser?

Med venlig hilsen
Jannik
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Jannik Jannik skrev:

Hvad er det jeg overser?

At det er en recorder med indbygget DVB-T tuner, og ikke en DVB-T tuner med indbygget Tekst-TV dekoder...

Med andre ord: Du kan ikke få TTV på DVB-T signaler via denne recorder, idet den ikke har mulighed for at konvertere fra digitalt TTV til analogt TTV.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Jannik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2006
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 11:54

Øøhh, OK...

Jeg havde godt nok forventet, at det jeg købte var en sammensmeltning af en traditionel recorder og så en DVB-T tuner (inkl. TTV). Jeg forstår ikke helt det du skriver med at konvertere fra digitalt TTV til analogt. Der sendes da TTV signaler ud på det digitale net; det skal den da bare sende videre på en eller anden måde - nøjagtigt som min BrainWave gjorde.

Med venlig hilsen
Jannik
Til top
pelleD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-April-2006
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 00:15

Hej

Jeg har lige fået denne recorder og er ved at tilslutte. Men når jeg har tilsluttet kan jeg kun se det digitale signal når fjernsynet er indstillet til AV og signalet fra recorderen kommer gennem scart-stikket og ikke når jeg stiller fjernsynet på T V.

Det undrer mig lidt, da man jo tilslutter den så det digitale signal sendes videre til fjernsynet.

Det er jo ikke så smart hvis jeg ikke kan se TV med digitalt signal samtidig med at jeg optager digitalt signal på en anden kanal på Recorderen.

Er der noget galt, med recorderen, gør jeg noget forkert eller har jeg misforstået funktionen?

Håber at I kan hjælpe

Mvh.

Pelle

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 00:41
Recorderen indeholder kun én digital tuner, og kan kun modtage ét program digitalt ad gangen.
Derfor kan du ikke se et digitalt program samtidig med at du optager et andet med mindre du anvender et tv med digital tuner eller en separat digital modtager.

Endvideren indeholder recorderen ikke nogen RF-modulator, så signalet fra den skal ses via SCART.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af Jannik Jannik skrev:

Jeg forstår ikke helt det du skriver med at konvertere fra digitalt TTV til analogt. Der sendes da TTV signaler ud på det digitale net; det skal den da bare sende videre på en eller anden måde - nøjagtigt som min BrainWave gjorde.

Formatet på digitalt TTV og analogt TTV er vidt forskelligt. Derfor skal der - foruden en digital TTV dekoder - indlægges en analog TTV encoder, der kan lægge TTV-informationen ind i de scan linier, der i det analoge signal er beregnet til dette (og som slet ikke transmitteres i det digitale signal).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu