|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
|
Godpris benytter sig ikke af parallelimport.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Spacecow ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-December-2005 Status: Offline Point: 48 |
![]() |
|
men de kan til gængæld heller ikke levere selv om der står de har varen på lager....siger jo sig selv....
![]() |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Nu er man vel egentlig villig til,at risikere en del,hvis bare besparelsen er stor nok !? Med udgangspunkt i Hifigalleriets tilbud på en 42" plasma til 11.000kr,så er der faktisk 9000kr,at reparere for, INDEN man når feks Fonas pris på 20000kr. Og så stor er fejlraten på fabriksnyt elektronik vel heller ikke ?? Der hvor jeg synes,at parallelimport stinker,er når nogen tydeligt lukrerer på andres markedsføringskroner !! |
||
![]() |
||
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
|
Ifølge GODPRIS selv,er det parallelimport på SAMSUNG LE40M61-men med 2 års fulld garanti-og pixel garanti som fra Samsung dk!!
|
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
|
Ja, det er rigtigt, Godpris henter Samsung i Tyskland, men giver samme garanti betingelser - det havde jeg glemt.
![]() |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Spacecow ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-December-2005 Status: Offline Point: 48 |
![]() |
|
Jamen så gentager jeg lige de oplysninger jeg har fra en meget god bekendt i Samsung Danmark.... "Der er jo kommet nye regler ved afgørelse i retten at producenten ikke skal yde garanti på paralelimporterede varer. D.v.s. at alle varer der ikke kommer fra Samsung Danmark har Samsung Danmark ikke nogen som helst garantiforpligtigelser overfor" NEJ, HELLER SELV OM DER ER EUROPAGARANTI !!! Europagarantien betyder bare at der ydes garanti fra det land produktet kommer fra. Man skal altså selv sørge for at det kommer f.eks. til Samsung Tyskland evt via der hvor man har købt det, og det kan alle nok tænke sig til vil tage uforholdsmæssigt lang tid, da det vil æde profitten m.m. for den importerende forretning. Desuden skal alle der vil importere varer sætte et retursystem op eller være medlem af BFE for at overhovedet lovligt at kunne sælge importeret elektronik. Det såkaldte WEEE direktiv. Læs mere på www.elretur.dk. Det betyder i sin enkelthed forbrugeren sejler sin egen sø hvis han/hun skulle vælge at købe et paralelimporteret TV. Det ville svare lidt til at købe en brugt bil i polen uden at have set den først. Der er intet du kan gøre som forbruger. Det eneste man kan gøre, er at købe danske varer fra en dansk butik, med den danske garanti. S er man nemlig 100% sikret. Redigeret af Spacecow |
||
![]() |
||
Gavtyv ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
|
... og jeg vil da gerne bakke op omkring Spacecow - køb dansk - så løber du ingen risiko. Jeg fristes da også af de "gode" priser man finder på tyske net-shops. Nu er sagen bare den, at Samsung Tyskland IKKE giver pixelgaranti, hvis nogen skulle være af den opfattelse !!!! Det er det svar jeg fik for en lille måned siden. "vielen Dank fuer Ihre Anfrage. Kan vi så ikke lukke spørgsmålet om samme garanti på parallelimporterede varer fra Samsung. |
||
![]() |
||
God Pris ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
![]() |
|
Hej Spacecow Du virker utrolig godt inde i tingene, jeg får lidt af en fornemmelse af om din profil har en anden agenda. Nå nok om det. Det er korrekt hvad Thorvald skriver grundet ikke konkurrece dygtige priser gennem Samsungs danske distributører er vi tvunget til at hente deres produkter i udlandet. Dog lever vi fuldt ud op til de reklamations regler eller garanti forpligtigelser som Samsung foreskriver. Vi er desuden gået skridtet videre og tegner på alle Samsung LCD produkter en "2 års All-In ServicePack" denne dækker udgifter til reparationer, fejlretning, reservedele og arbejdsløn i forbindelse med udbedring af fejl i 2 år. Selvfølgelig også afhentning og returnering af produktet. Dette betyder faktisk, at man ikke efter 1 år og 1 måned skal bevise at produktet var fejlbehæftet, for Samsung Nordic yder nemlig udelukkende 1 års garanti og 1 års reklamationsret så det sidste år er det op til kunden at bevise at den opståede fejl var der fra starten hvis den skal dækkes under reklamationsretten. Med hensyn til WEEE direktiv og www.elretur.dk så er vi selvfølgelig medlem af elretur da vi selv er importør og ikke ønsker at løbe fra de forpligtigelse, der forefrindes omkring håndtering af elskrot.Det ville selvfølgelig være fint hvis alle danske leverandører havde et åbent sind med hensyn til nethandel og ikke gennem protektionisme og andre former for aftaler kunstigt forsøger, at opretholde et for højt prisniveau på produkterne. I øvrigt kan jeg ikke helt se hvor sammenligningen med indkøbet af en brugtbil i Polen kommer ind og så indkøbet af et evt. pararalelimporteret produkt enten i en dansk netshop eller udenlandsk. Specielt i den først kan jeg ikke se ret mange faldgruber, i den anden vil jeg da gerne medgive, at dette kan give nogle "sjove" oplevelser som vi også hører om gennem kunder. Afslutningsvis er jeg da spændt på, at se hvordan man som leverandør kan fraskrive sig en garanti forpligtigelse på et produkt, som købes udelukkende til privat brug f.eks. gennem en tysk netshop, mig bekendt strider dette helt klart med EU lovgivningen om fri bevægelighed mellem grænserne uanset om man kan lide det eller ikke. Jeg glemte vist lige at tilføje LE-40M61B er lagervare. |
||
Mange hilsener
Michael Damgaard www.godpris.dk |
||
![]() |
||
mvinv ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
Hvis du købe en vare i Tyskland er det garantien fra Tyskland der gælder, det er rigtigt at Samsung DK ikke kan nægte at lave et defekt produkt, men de skal ikke yde den nordiske pixel garanti, og det er vel fair nok!
Redigeret af mvinv |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Ja, det er rigtigt. Der er ingen regler for garanti B2B - altså for handel imellem erhvervsdrivende. Alle lovene om forbrugerbeskyttelse gælder alene forbrugerkøb, altså hvor en forbruger køber en vare hos en erhvervsdrivende - eller hos en privat. Det er en stor misforståelse at fabrikanterne skal yde garanti i 1-2 år overfor de firmaer som sælger varene. Det står der ingen steder, det er blot blevet kotume i Europa og er en af årsagerne til at varene her er dyrere end i f.eks. USA som ikke har samme garantier. Når en forbruger køber en vare hos en forhandler, så er det forhandleren som yder garantien. Om forhandleren så har sin ryg dækket ind via en garanti hos leverandøren er sagen uvedkommende. Hvis der ikke er, så hæfter forhandleren selv. Hvad angår varenes fri bevægelighed i Europa. Det har intet med de garantier som fabrikanterne yder, og det står dem frit for at bestemme hvilke regler der gælder i de enkelte lande. Og hvis Samsung DK ikke vil reparere varer købt i Tyskland, kan de frit vælge det. Er det en forhandler som har købt ind i udlandet, og fabrikanten ikke yder de nødvendige garantier her i landet, så må forhandleren henvende sig der hvor varen er købt. Det betyder evt. at sende varen til reparation i Tyskland eller hvor den nu er købt. Igen, det er handel imellem to erhvervsdrivende. Der er ingen beskyttelse af loven her - der eksisterer kun de regler for garanti som de indbyrdes bliver enige om. Vi er flere der ind imellem løfter pegefingeren overfor parallel-importerede varer. Godt nok har forbrugeren en beskyttelse, men denne gælder kun overfor de lovbestemte ting. Hvis Samsung DK yder ekstra pixelgaranti og Samsung DE ikke gør, så vil en vare købt i Tyskland ikke have den garanti. Og det uanset om varen er købt af en forbruger direkte eller af en forhandler og videresolgt herhjemme. Og så kan der også være mange andre aspekter ved parallel-import. Forhandlerene er nogle gange ikke ligeså villige til at hjælpe, hvis det er både besværligt og dyrt for dem. Og så tager det ofte lang tid, måske 4-8 uger, at få tingene repareret (fra afsendelse til modtagelse). Dette går ikke på GodPris, da det er en god troværdig forhandler, men blot som en generel betragtning at branchens "mere brodne kar" ofte dyrker paralellimporten. Så alene ordet parallelimport har en negativ klang. Nu behøver der ikke være noget dårligt ved parallelimport, og det giver jo som regel billigere priser. Det er bare en slags gråzone hvor man som forbruger kan komme i klemme. /Lars Redigeret af Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
nordic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2004 Status: Offline Point: 137 |
![]() |
|
Argh hvor er jeg glad for jeg valgte sidste år dvs. december at købe mit LE40M61B i Samsung Concept Store, der var mange grunde til at købe det paralelt og det kunne også gå godt, men for mit vedkommende er dette mit 3 LE40M61B siden december, de 2 andre har haft pixel fejl, og jeg har fået det byttet uden de helt store problemer. Det sidste jeg har fået nu dvs. mit nr.3 har jeg dog selv måtte hente og levere mit defekte i stedet for at skulle igennem Straks som skulle være Samsungs Service Reperatør. Så for mit vedkommende har det kunnet svare sig, hvis jeg havde bestilt paralet havde jeg aldrig fået en så god behandling, og der havde helt sikker været en lang vente tid på sit LCD. Så der er lige lidt at tænke over der, til jer der kun overvejer at få et fedt LCD til billige penge, betal lidt mere og få bedre garanti
![]() Redigeret af nordic |
||
![]() |
||
Gavtyv ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
|
Der er jo stadig liv i emnet - mon det efterhånden kunne blive aktuelt med et fælleskøb på denne Samsung 40" (LE40M61) på hvide plader ? (dvs. dansk pixelgaranti) Jeg er fristet af den Pioneer, som der er i fælleskøb lige nu, men allerhelst vil jeg dog stadig gerne have Samsung LCD'en. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |