recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Sharp XD1E Full-HD LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Sharp XD1E Full-HD LCD

Besvar Besvar Side  <1 25262728>
Forfatter
Besked
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 12:31
@Kanee, Jeg kan også hører en svag susen/pive lyd hvis jeg står ca 10 cm fra TVet med mit ører. Lyden er højere på siden & bag TVet men jeg kan ikke hører noget forfra og hvis jeg er 1 meter væk. Og slet ikke noget hvis jeg spiller musik eller ser TV.

Jeg har dog stadig problemer med HDMI. Hvis TVet har været slukket så skal jeg tage HDMI ud af TVet og sætte det igen for at få HDMI signalet igennem fra min MediaCenter PC.

Er dette et kendt problem? Måske relateret til brug af HDMI og DRM? Virker lidt fjollet synes jeg at kan skal tage kablet af & på hvergang man tænder for sit TV.
Til top
Kanee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 12:37
Mine HDMI indgange driller også lidt.

Hvor er det man ændre mellem full og underscan? kan ikke lige finde det?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 12:54
@Kanee - Sharp fjernbetjening "AV mode" ud på højre side kan du toggle mellem Full vs underscan. Efter jeg har opgraderet min grafikkort driver står mit MCE billede perfect både i Windows og i mediacenter delen uden at jeg skal ændre på AV mode.
Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2006
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 12:58

Oprindeligt skrevet af Kanee Kanee skrev:

Åben låget på fjernbetjeningen og vælg tast nr. 3 fra venstre.

Jeg har også forsøgt full HD via hdmi, men skærmen flicker 3 sekunder og går herefter i sort....indtil den vender tilbage til  1280 x720 opløsningen. Det er muligvis grafikkortet, men jeg har ikke lige andre kort at forsøge med.

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 12:59

Oprindeligt skrevet af Christian_S Christian_S skrev:

....Jeg har dog stadig problemer med HDMI. Hvis TVet har været slukket så skal jeg tage HDMI ud af TVet og sætte det igen for at få HDMI signalet igennem fra min MediaCenter PC.

Har du indstillet HDMI på dit Sharp?

"HDMI Setup (HDMI-opsætning)

Valg af HDMI-terminal (High-Defi nition Multimedia Interface) (Højdefi nitions Multimedia Interface)

Tryk på MENU og TV-menuskærmen kommer frem.

Tryk på c/d for at vælge “Connections”, og tryk derefter på OK.

Tryk på a/b for at vælge “HDMI setup”, og tryk derefter på OK.

Tryk på a/b for at vælge “EXT5” eller “EXT6”, og tryk derefter på OK.

Tryk på a/b for at vælge den ønskede post.Tryk på c/d for at vælge den ønskede indstilling."

Vedr. 1:1 pixelmapping, så mener jeg, det er en af tasterne under klappen....

Der er i øvrigt kommet en særskilt 42" manual pr. 20. marts....(?)

http://esupport.sharp-eu.com/html/om/index.php?StartRec=0&am p;ListLimit=10&Lang=DK&TemplateLang=en&ProdLine= 11&SortOrder=DESC&OrderBy=Title&SearchString=xd1 e

Redigeret af miri - 03-April-2007 kl. 13:10
miri
Til top
Kanee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af BRAS BRAS skrev:

Oprindeligt skrevet af Kanee Kanee skrev:

Åben låget på fjernbetjeningen og vælg tast nr. 3 fra venstre.

Jeg har også forsøgt full HD via hdmi, men skærmen flicker 3 sekunder og går herefter i sort....indtil den vender tilbage til  1280 x720 opløsningen. Det er muligvis grafikkortet, men jeg har ikke lige andre kort at forsøge med.

Det problem havde jeg også i starten. Nu kan jeg slet ikke få billede på mit tv over dvi-hdmi, jeg aner ikke hvad der er i vejen.
Til top
frydenholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Alle TV er som default indstillet til at overscanne lidt fordi der fra visse kilder findes information i de yderste procent du ikke ønsker at se, informationer der viser eks. som streger o.lign  - det resterende synlige område kaldes safe area - derfor er det lavet sådan at når du vil køre 1:1 slår du denne overscan fra ved netop at vælge indstillingen "underscan"

På andre Full HD tv findes lignende funktion med andre navne, som "true scan" og lign.

Kort fortalt - det er som det skal være og du skal ikke bekymre dig om det men blot nyde dit 1:1 pixelmappede Full HD pc billede med indstillingen "underscan"

Hej Spawn

Tak for svaret - jeg synes også billedet står så flot så jeg antog at det nok var korrekt pixelmapping - jeg blev bare snydt af navnet "underscan".

Bortset fra den forvirring har jeg ikke problemer med DVI -> HDMI, og heller ingen hyletone fra TV´et.
Så jeg er super tilfreds indtil videre.
Til top
Callee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 22:18
Kan nogen ikke oplyse mig hvad prisen på et 37 i dette fælleskøb var ! bare for nysgærighedens skyld
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 22:59
@Callee
Mener at 37" stod til 13.550 incl vægbeslag.

Mht HDMI er min erfaring nu at TVet skal stå på Ext5 inden jeg tænder mit MediaCenter (eller resumer fra Hibernate). Så virker TVet fint og jeg får billedet som det skal være uden flicker.

Til top
Kanee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 23:10
Nu har jeg åbenbart brændt min DVI-udgang på mit grafikkort helt af. Den virker ikke på både min fladskærm og på mit tv nu. Tror jeg anbefaler man ikke piller ved kablerne når computer og tv står tændt.
Til top
Gymnasten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: København
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 11:50

Jeg fik også mit 37" TV i fredags - dejligt!

Manden fra Licatronic fortalte, at de havde modtaget 44 stk Sharp TV (tror jeg nok) den morgen og var nu på vej ud med dem. Så mon ikke de fleste fra Fælleskøbet har modtaget deres TV nu. Jeg modtog dog endnu ikke ophængningsbeslag, som vil blive eftersendt.

Idag forsøgte jeg at tilslutte min PC. Her hjalp læsningen her om fjernbetjeningens skjulte knapper under låget og "Underscan" for 1:1 pixelmapning - mange tak.

Jeg synes dog stadig der var lidt skygger i billedet fra PC'en og fandt ud af, at det hænger sammen med indstillingen af "Sharpness" under menuen "Picture". Standard indstillingen var +4 men ved at ændre til -4 forsvandt skyggerne helt.

Jeg har forsøgt mig med et 7,5 m langt DVI-HDMI-kabel af den billige slags til 279 kr fra AV-connection og det virker fint hos mig med 1080p. Mit skærmkort er et ASUS N6600 Silenzer. AV-connection ville intet garantere med det kabel og foreslog et kabel til en pris af 779 kr. Men heldigvis tog jeg chancen - og jeg kunne jo bytte.

Det forekommer mig, at man bør checke TV for "døde" pictels. Kan man downloade noget til PC'en, som man kan gøre det med?

Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2006
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Gymnasten Gymnasten skrev:

Jeg fik også mit 37" TV i fredags - dejligt!

Manden fra Licatronic fortalte, at de havde modtaget 44 stk Sharp TV (tror jeg nok) den morgen og var nu på vej ud med dem. Så mon ikke de fleste fra Fælleskøbet har modtaget deres TV nu. Jeg modtog dog endnu ikke ophængningsbeslag, som vil blive eftersendt.

Idag forsøgte jeg at tilslutte min PC. Her hjalp læsningen her om fjernbetjeningens skjulte knapper under låget og "Underscan" for 1:1 pixelmapning - mange tak.

Jeg synes dog stadig der var lidt skygger i billedet fra PC'en og fandt ud af, at det hænger sammen med indstillingen af "Sharpness" under menuen "Picture". Standard indstillingen var +4 men ved at ændre til -4 forsvandt skyggerne helt.

Jeg har forsøgt mig med et 7,5 m langt DVI-HDMI-kabel af den billige slags til 279 kr fra AV-connection og det virker fint hos mig med 1080p. Mit skærmkort er et ASUS N6600 Silenzer. AV-connection ville intet garantere med det kabel og foreslog et kabel til en pris af 779 kr. Men heldigvis tog jeg chancen - og jeg kunne jo bytte.

Det forekommer mig, at man bør checke TV for "døde" pictels. Kan man downloade noget til PC'en, som man kan gøre det med?

Der ligger en test her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=911&zoneid=3

Til top

Besvar Besvar Side  <1 25262728>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu