|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Forfatter | |
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Synology har inge blæser, og er et genialt produkt. Her er en vedledning hvordan man installere SlimServeren på NAS'en så Squeezebox kan køre op i mod den : http://www.synology.ch/support_ssods.htm |
|
![]() |
|
mick-j ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 224 |
![]() |
Kunne helt klart også være interesseret i en SB3. Faktisk både en Wired og en Wireless. Mht. NAS har jeg alligevel en maskine stående som filserver - den får bare lov at køre SlimServer.
|
|
Med venlig hilsen
Mick Johansen |
|
![]() |
|
crowdpleaser ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 35 |
![]() |
[/QUOTE] Synology har inge blæser, og er et genialt produkt. Her er en vedledning hvordan man installere SlimServeren på NAS'en så Squeezebox kan køre op i mod den : http://www.synology.ch/support_ssods.htm [/QUOTE] Tak for det link. Synology ser fed ud, men der står ikke noget om, at den er passivt kølet. Har du selv én? |
|
![]() |
|
crowdpleaser ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 35 |
![]() |
Er der nogen af jer, der allerede benytter Squeezeboxen, der kan vurdere lydkvaliteten i forhold til en ordentlig cd-afspiller? Bør man tilslutte en ekstern D/A konverter til SB'en? Jeg sender en cd-afspiller til 8k på på pension, og jeg håber at kunne opnå samme lydkvalitet efter skiftet. |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Hvis du ripper dine CD'er i lossless får du rigtig god lyd - mp3 er da også udemærket, meeeen.... Jeg er ret imponeret over SB'ens DAC - synes det spiller rigtig godt! Har dog kun prøvet de analoge udgange... |
|
![]() |
|
Flim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
Jeg kan også godt være interesseret. Men prisen er self. en afgørende faktor
![]() |
|
DS214play
DVBLink Så skal der fanme optages og streames! |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Synology har inge blæser, og er et genialt produkt. Her er en vedledning hvordan man installere SlimServeren på NAS'en så Squeezebox kan køre op i mod den : http://www.synology.ch/support_ssods.htm [/QUOTE] Tak for det link. Synology ser fed ud, men der står ikke noget om, at den er passivt kølet. Har du selv én? [/QUOTE] De har ingen blæsere, kun den store CS-406. Jeg fandt en på DS-101J på dba.dk for 1.000,- inkl en 250 HDD. Du kan se en test her : http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=4793 og en demo af GUI her http://www.synology.com/enu/products/DS106serise/demo.php |
|
![]() |
|
![]() |
Det var vist ikke helt rigtig.... DS-106, DS-106e og DS-106X har temperaturstyret blæser.
|
|
![]() |
|
Grobby ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Det kan måske interesser jer at jeg læste en anmeldese af bla. SqueezeBox i Hi-fi bladet HighFidelity. Deres konklussion var meget klar, at SqueezeBox var et rigtigt godt produkt. De sammenligenede med en Mark Levinson CD afspiller og noget musik rippet i Flac (lossless format) - og der var lidt forskel i karekteren af lyden, men de mente faktisk ikke at den ene var bedre end den anden!.. De sammenlignede med Philips SLA5520 og Rukolabs SoundBridge M1001, som begge er billigere. Men de var også begge to meget dårligere. Jeg kan desværre ikke finde anmeldelsen online... Jeg har selv en SqueezeBox 2, og er meget tilfreds. Jeg har rippet det meste af min musik i MP3 VBR (128 - 320 kbps) (Lame's extreme indstilling) og noget af det i Flac. Begge dele lyder rigtigt fint. Jeg bruger i øvrig D/A converteren i min Yamaha forstærker, men kan ikke rigtigt høre forskel på det og alm. analog overførsel fra SB'en. |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Her er lidt andre tests: Jeg købte Philips SLA5520 lige inden jeg fik min Squeezebox - den røg fluks tilbage til Merlin da der var for mange småting der irriterede. Redigeret af troelsit - 11-Oktober-2006 kl. 09:33 |
|
![]() |
|
Flim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
Er der ikke nogen der kan begynde at høre rundt omkring mht priser? Der sker jo ikke noget ved at indhente tilbud ved fx 10, 20 og 50 tilmeldinger. Så kan det jo være flere kommer til eller folk springer fra hvis man ved hvad det kommer til at koste. |
|
DS214play
|
![]() |
|
![]() |
Desuden... Hvordan ser SB'en ud når den er med trådløst netværk? Sidder der så en antenne bagpå som ødelægger udseenet, eller hvordan..?! Har ikke kunne finde et billede af sådan en. Kan en trådløs SB kables hvis der nu skulle være for dårlig kvalitet, eller..?!
|
|
DS214play
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |