recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Squeezebox 3 - og evt. NAS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Squeezebox 3 - og evt. NAS?

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af crowdpleaser crowdpleaser skrev:

Jeg har endnu ikke bestemt mig for, hvilken NAS, som er velegnet til formålet. Er der nogen, som har gode ideer? En bekendt købte en Linkstation (Buffalo), som han returnede pga blæserlarm. En passivt kølet NAS vil nok være at foretrække. 

Synology har inge blæser, og er et genialt produkt. Her er en vedledning hvordan man installere SlimServeren på NAS'en så Squeezebox kan køre op i mod den : http://www.synology.ch/support_ssods.htm

Til top
mick-j Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-September-2006
Sted: Denmark
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 09:04

Kunne helt klart også være interesseret i en SB3. Faktisk både en Wired og en Wireless.

Mht. NAS har jeg alligevel en maskine stående som filserver - den får bare lov at køre SlimServer.

Med venlig hilsen

Mick Johansen
Til top
crowdpleaser Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Oktober-2006
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 09:10

[/QUOTE]

Synology har inge blæser, og er et genialt produkt. Her er en vedledning hvordan man installere SlimServeren på NAS'en så Squeezebox kan køre op i mod den : http://www.synology.ch/support_ssods.htm

[/QUOTE]

Tak for det link. Synology ser fed ud, men der står ikke noget om, at den er passivt kølet. Har du selv én?

Til top
crowdpleaser Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Oktober-2006
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 09:14

Er der nogen af jer, der allerede benytter Squeezeboxen, der kan vurdere lydkvaliteten i forhold til en ordentlig cd-afspiller?

Bør man tilslutte en ekstern D/A konverter til SB'en?

Jeg sender en cd-afspiller til 8k på på pension, og jeg håber at kunne opnå samme lydkvalitet efter skiftet.

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 09:22

Er der nogen af jer, der allerede benytter Squeezeboxen, der kan vurdere lydkvaliteten i forhold til en ordentlig cd-afspiller?

Jeg sender en cd-afspiller til 8k på på pension, og jeg håber at kunne opnå samme lydkvalitet efter skiftet.

Hvis du ripper dine CD'er i lossless får du rigtig god lyd - mp3 er da også udemærket, meeeen....

Jeg er ret imponeret over SB'ens DAC - synes det spiller rigtig godt! Har dog kun prøvet de analoge udgange...

Men den har jo digitale udgange hvis man vil have en ekstern DAC - det hænger jo lidt sammen med hvor entuasiastisk man er

Til top
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2005
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 07:57
Jeg kan også godt være interesseret. Men prisen er self. en afgørende faktor
DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 08:06

[/QUOTE]

Tak for det link. Synology ser fed ud, men der står ikke noget om, at den er passivt kølet. Har du selv én?

[/QUOTE]

De har ingen blæsere, kun den store CS-406.

Jeg fandt en på DS-101J på dba.dk for 1.000,- inkl en 250 HDD.

Du kan se en test her : http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=4793 og en demo af GUI her http://www.synology.com/enu/products/DS106serise/demo.php

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 08:25
Det var vist ikke helt rigtig.... DS-106, DS-106e og DS-106X har temperaturstyret blæser.
Til top
Grobby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Oktober-2006
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 08:59

Det kan måske interesser jer at jeg læste en anmeldese af bla. SqueezeBox i Hi-fi bladet HighFidelity. Deres konklussion var meget klar, at SqueezeBox var et rigtigt godt produkt. De sammenligenede med en Mark Levinson CD afspiller og noget musik rippet i Flac (lossless format) - og der var lidt forskel i karekteren af lyden, men de mente faktisk ikke at den ene var bedre end den anden!.. De sammenlignede med Philips SLA5520 og Rukolabs SoundBridge M1001, som begge er billigere. Men de var også begge to meget dårligere. Jeg kan desværre ikke finde anmeldelsen online...

Jeg har selv en SqueezeBox 2, og er meget tilfreds. Jeg har rippet det meste af min musik i MP3 VBR (128 - 320 kbps) (Lame's extreme indstilling) og noget af det i Flac. Begge dele lyder rigtigt fint. Jeg bruger i øvrig D/A converteren i min Yamaha forstærker, men kan ikke rigtigt høre forskel på det og alm. analog overførsel fra SB'en.

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 09:31
Til top
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 13:01

Er der ikke nogen der kan begynde at høre rundt omkring mht priser?

Der sker jo ikke noget ved at indhente tilbud ved fx 10, 20 og 50 tilmeldinger.

Så kan det jo være flere kommer til eller folk springer fra hvis man ved hvad det kommer til at koste.

DS214play
DVBLink
Til top
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 13:07

Desuden...

Hvordan ser SB'en ud når den er med trådløst netværk? Sidder der så en antenne bagpå som ødelægger udseenet, eller hvordan..?!

Har ikke kunne finde et billede af sådan en.

Kan en trådløs SB kables hvis der nu skulle være for dårlig kvalitet, eller..?!

DS214play
DVBLink
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu