Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Louring
Bruger
Oprettet: 02-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
|
Sendt: 21-August-2006 kl. 18:42 |
Lars skrev:
LGR01 skrev:
Er den regionsfri? Jeg er ude efter en DVD afspiller med HDMI, men kan måske bruge denne. |
Efter hvad man kan finde på nettet, skulle det være en rimelig simpel procedure:
- Turn ON player.
- Press Open/Close on the front of the DVD-recorder.
- Press Menu
- Highlight System Options
- Press 8 , 2 , 1 ,3 , 9 + OK
- Done.
/Lars |
Det ovenstående trick har virket fint for mig. Jeg har dog haft problemer med at når jeg afspiller region 1 DVD'er, så hakker billedet.
|
 |
Louring
Bruger
|
Sendt: 21-August-2006 kl. 18:49 |
Lars skrev:
Figaro01 skrev:
- har den danske menuer?
- kan den også optage på -R format? |
Nej, mener kun det er svensk som eneste skandinaviske sprog.
Den optager kun på +R og +RW
/Lars |
Jeg har læst at det er lykkedes for folk at skrive DVD-R, jeg har dog ikke selv prøvet det, så jeg tør ikke garantere at det kan lade sig gøre. Den har ikke danske menuer, men den har blandt andet engelske og svenske menuer. /Louring
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 21-August-2006 kl. 18:50 |
Louring skrev:
Det ovenstående trick har virket fint for mig. Jeg har dog haft problemer med at når jeg afspiller region 1 DVD'er, så hakker billedet.
|
Skyldes formentlig konvertering fra NTSC til PAL (helt præcist: PAL50, dvs. frame raten ændres). Det har i hvert fald ikke noget med regionskoder at gøre. Kan du ikke vælge at outputte NTSC som NTSC? Det vil være bedre, forudsat at dit TV kan modtage et NTSC video input (det kan de fleste TV efterhånden).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Louring
Bruger
|
Sendt: 21-August-2006 kl. 19:28 |
JesperLund skrev:
Louring skrev:
|
Skyldes formentlig konvertering fra NTSC til PAL (helt præcist: PAL50, dvs. frame raten ændres). Det har i hvert fald ikke noget med regionskoder at gøre. Kan du ikke vælge at outputte NTSC som NTSC? Det vil være bedre, forudsat at dit TV kan modtage et NTSC video input (det kan de fleste TV efterhånden). |
Jeg har ledt i diverse fora og kigget alle menuerne igennem, men jeg kan ikke umiddelbart finde nogen måde at sikre at den leverer et NTSC signal. Mit gode gamle Sony TV kan fint vise NTSC, men Thomson kan tilsyneladende ikke levere et NTSC signal - måske kan den over HDMI udgangen? Jeg har endda prøvet at regionskode den til kun at acceptere region 1, i et desperat forsøg på at fortælle den at den skulle levere det i NTSC, men det hjalp ikke noget. Jeg kører med FW 5.31. Måske skulle jeg prøve at finde en DivX i NTSC format for at se hvordan den opfører sig. Gode forslag er velkomne. Alt andet lige kan jeg kun anbefale denne optager, jeg er virkelig glad for den. Jeg synes den leverer et rigtigt godt pris/ydelses forhold (og det selv om jeg gav 2500,- for den).
|
 |
rasmusd
Bruger
Oprettet: 29-November-2005
Point: 75
|
Sendt: 21-August-2006 kl. 20:06 |
Er der en blæser i, jeg er lidt følsom ang. støj ?
Mvh. Rasmusd
|
 |
ret64
Junior bruger
Oprettet: 14-Maj-2005
Point: 32
|
Sendt: 21-August-2006 kl. 20:13 |
rasmusd skrev:
Er der en blæser i, jeg er lidt følsom ang. støj ?
Mvh. Rasmusd |
Du kan kun høre den, hvis du stort set lægger hovedet på den, jeg vil gerne stå indefor og påstå er den er 100% lydløs, ellers må andre ejere komme med deres holdning. Mvh. René
|
 |
pknarb
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 120
|
Sendt: 21-August-2006 kl. 20:56 |
100% lydløs er min ikke, men den larmer mindre end fx. en videobåndoptager.
Vær opmærksom på, at der er problemer med at kopiere fra HD til DVD - selv med nyeste firmware (5.31).
DV indgangen på fronten virker kun "sporadisk" d.v.s. jeg har fået den til at virke to gange, men kan nu ikke få den til det igen.
Optagelser kan ikke inddeles i kategorier, så man har til sidst en meget lang liste af optagelser.
Optagekvalitet er meget god i de 2 bedste kvaliteter, hvorefter det går stærkt ned ad bakke.
|
 |
vasen
Bruger
Oprettet: 12-April-2005
Point: 185
|
Sendt: 22-August-2006 kl. 12:54 |
Jeg har haft denne maskine og kan bekræfte at den IKKE smider et NTSC signal ud når den afspiller R1. Den konverterer det til PAL og det ser ikke godt ud.
Har man kun R2 (PAL) film, så kan man roligt købe den. Det ser fint ud via HDMI.
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 23-August-2006 kl. 23:07 |
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 8
Bestilling her
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
roende
Ny bruger
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 17
|
Sendt: 24-August-2006 kl. 13:47 |
Øv - så er det mysterium da løst. Jeg har lige modtaget Thomson recorderen fra Fælleskøbet, og der er desværre tale om den gamle firmware version.
Det fandt jeg ud af, da jeg ikke kunne få Naviclick til at virke - selv efter at have læst alle gode råd i trådene her i forummet.
Jeg har talt med Michael fra godpris.dk, som siger, at man som udgangspunkt ikke selv må installere firmware updates i recorderen, men han vil prøve at overtale Thomson til at fremstille et antal firmware-update-cd'er, så brugerne selv kan installere updates, fremfor at alle recorderne sendes tilbage til Thomson.
Fint af Michael men alligevel lidt ærgeligt, at den er leveret med en gammel firmware, som ikke virker 
|
 |
Louring
Bruger
|
Sendt: 24-August-2006 kl. 15:02 |
roende skrev:
..., da jeg ikke kunne få Naviclick til at virke - selv efter at have læst alle gode råd i trådene her i forummet.
|
Min blev købt med firmware 5.06, og jeg kunne fint få Naviclick til at virke (det virker dog ikke altid på kanal 4), så jeg tror ikke det er firmwaren der er skyld i det . Jeg er enormt glad for Naviclick, det er smart lavet (husk dog at slå PDC fra, da det ikke virker ordentligt).
Jeg har senere selv opgraderet til firmware 5.31, da jeg håbede at det kunne løse mit problem med NTSC afspilning.
|
 |
roende
Ny bruger
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 17
|
Sendt: 24-August-2006 kl. 15:45 |
Heyy nu virker mit Naviclick sørme! Efter hele dagen fortvivlet at have prøvet at få det til at virke lod jeg maskinen være i fred nogle timer - og så virkede det pludselig!
Så er jeg glad igen 
|
 |