recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Toshiba 32+37" (WL66Z)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Toshiba 32+37" (WL66Z)

Besvar Besvar Side  <1 4041424344 67>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 12:07

Der er ikke nogen mulighed for trinløs Zoom, men der er en del gode faste indstillinger for tilpasning, nogle er rene zoom modes der bevarer aspect ratios (cinema1 og cinema2) og andre er tilpassede så et 4:3 signal trækkes til 16:9 ved at trække mere i siderne end i midten (superlive 1 og superlive 2), derudover er det selvfølgelig de faste 4:3 og wide indstillinger, og ydermere en der hedder subtitles som laver et zoom i forhold til subtitles, altså et zoom der bevarer aspect ratio, men samtidig løfter billedet i forhold til placering af subtitles så disse stadig er synlige selvom nederste subtitle ligger i den sorte bjælke. Ret smart.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 12:21

Hej Alle

37" igen

Der er igen åbent for bestillinger på 37" udgaven igen. Dette efter at det er lykkedes forhandleren at skærre en tusse af prisen. Ny pris er 11.999,- for den danske vare (ingen parallel-import)

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 12:22

Hej Alle

Antal tilmeldinger i alt: 112

• 32" : 110
  • 37" : 2  (åbent for bestillinger igen)

Info om tilmelding her

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
mikan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 16:16

Øv - nu havde jeg lige glædet mig! Jeg mener der her på forumet er skrevet, at der er kommet 2 gange 50 stk. hjem. Jeg bestilte mens tælleren her på forumet var mellem 87 og 90, og jeg fik orderbekraftelsen før den nåede 100. Der stod 1 til 2 dage, men der blev ikke noget fjernsyn til mig i denne omgang. Der var ikke flere tilbage - der går mindst en uge endnu før der kommer flere

Enten er der nogen, som ikke kan tælle eller også har jeg misforstået det med 2 x 50.....

/Michael

Redigeret af mikan - 07-August-2006 kl. 16:42
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af mikan mikan skrev:

Øv - nu havde jeg lige glædet mig! Jeg mener der her på forumet er skrevet, at der er kommet 2 gange 50 stk. hjem. Jeg bestilte mens tælleren her på forumet var mellem 87 og 90, og jeg fik orderbekraftelsen før den nåede 100. Der stod 1 til 2 dage, men der blev ikke noget fjernsyn til mig i denne omgang. Der var ikke flere tilbage - der går mindst en uge endnu før der kommer flere

Enten er der nogen, som ikke kan tælle eller også har jeg misforstået det med 2 x 50.....

/Michael

Nej, du tager ikke fejl. Der står på side 25, skrevet d. 1/8 flg:

Hej alle.

De næste 50 styk 32 WL 66 Z lander hos os på torsdag, og sendes såvidt muligt afsted med det samme. Alle resterende ordrer (plus de næste 15) skulle således være mulige at levere inden weekenden - med forbehold for forsinket levering fra leverandøren...

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 16:51

Oprindeligt skrevet af mikan mikan skrev:

Det er misforståelser

Vi tæller blot hvor mange vi sender videre til TC.

Men ud af puljen på 100, kan det godt være at TC selv har brugt et TV til butikken, et til ombytning og måske et til svigerfamilien (bare eksempler) så der måske kun var 97 til fordeling imellem jer i denne omgang.

Som tidligere nævnt, så sker levering efter bestillingerne hos TC. Og dem kan vi ikke se herfra. Så vores tæller er kun vejledende - og nogen vil måske sige vildledende

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 16:51

Hej Alle

Antal tilmeldinger i alt: 114

• 32" : 112
  • 37" : 2  (åbent for bestillinger igen)

Info om tilmelding her

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
mikan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men ud af puljen på 100, kan det godt være at TC selv har brugt et TV til butikken, et til ombytning og måske et til svigerfamilien (bare eksempler) så der måske kun var 97 til fordeling imellem jer i denne omgang.

Ja, der må være en del som har omgået køen. Da Otto skrev "Alle resterende ordrer (plus de næste 15) skulle således være mulige at levere inden weekenden - med forbehold for forsinket levering fra leverandøren..." stod tælleren mellem 83 og 87.

Men lad det nu ligge. Der er jo ikke noget, at gøre ved det nu - jeg må væbne mig med tålmodighed (selvom det er p.... svært).

/Michael

Til top
Stig Holmberg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 17:11

Har lige et par spørgsmål ang. billedkvaliteten på mit nye 32WL66Z. Det er mit første "flade" så jeg mangler en smule sammenligningsgrundlag.

På gode DVD transfers som f.eks. "Once Upon a Time in Mexico" er billedkvaliteten helt forrygende, intet at komme efter der. Kontrast mm. er stillet ind med Digital Video Essentials, black strech er slået fra, skarphed skruet ned til -30.

Men på kabel-tv signalet (TDC Selector, Sagem 60) er det en blandet landhandel, det kan svinge fra vildt dårligt til rigtig godt, dog ikke på højde med dvd.

Fejlene er støj/grums, uskarphed, sjove ansigssfarver (lyserød gris farve!), blege eller unaturlige farver, banding, udbrændte højlys etc.

Mit sp. er i hvor høj grad er det tvets "skyld", ligger det i LCD´s natur at være mindre tilgivende over for programmateriale der er mindre end perfekt? Vil et godt plasma som f.eks. 37PV60 fra Panasonic give et mere behageligt billede på alle signalkilder?

Vil ikke starte stor plasma/lcd diskussion blot afklare dette.

Ellers et lækkert tv med flot design.

Mvh. Stig

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 18:00

En udsendelse i oprindelig dårlig kvalitet, bliver ikke meget bedre selvom det sendes digitalt via en selector. Det vil blot indeholde mindre analog støj, men ikke mindre kildestøj, og ikke bedre farver end der er i kildematerialet osv. 

Det er ikke TV'et som sådan der skaber de varierende resultater, det er hovedsagligt kildematerialet, men jeg er helt enig med dig i at LCD (det er også mit første LCD) er mindre tilgivende over for et kildemateriale i varierende kvalitet end et godt CRT fjernsyn er. Så du vil se forskellene tydeligere med et LCD end du er vant til, når du tidligere har set på CRT.

Generelt syntes jeg ikke der er mere støj/grums, uskarphed o.lign. på LCD'en fremfor CRT'en når jeg ser Selector, men specielt når det gælder udsendelser med dårlig kontrast/farver, blege billeder osv. ses det tydeligere på LCD'en end på CRT'en grundet CRT'ens større kontrastforhold. De fleste kanaler står rimeligt godt på Selectoren men jeg har dog særligt de sidste par dage stødt på et par udsendelser der var helt tossede, især var der en engelsk film den anden dag hvor alting havde en "lyserød" tint - gyseligt. Jeg tilskriver helt klart dette til kilden fremfor skærmen, for andre kanaler på selectoren stod samtidig perfekt.

Vil 37PV60 give et mere behageligt billede på disse varierende kildekvaliteter ? Uden at jeg iøvrigt har haft lejlighed til direkte sammenligning - så ja det vil jeg tro. Plasmateknologien giver normalt et billede tættere på CRT billedet end LCD gør bl.a. grundet et bedre kontrastforhold og 37PV60 er jo et af de rigtigt gode plasma.

Samtidigt er 37PV60 også noget dyrere end Toshiba LCD'en, og det selvom plasma typisk er billigere end LCD. Set i lyset af det, skal 37PV60 nok snarere sammenlignes med et LCD i 20-25k klassen, fremfor et LCD i Toshibaens prisklasse hvis en egentlig sammenligning skal være fair.

Hvad har du iøvrigt sat RGB level til i selectoren ? - den skal helst stå på lav for at undgå "overstyring" med udbrænding til følge.

Iøvrigt finder jeg black stretch funktionen på Toshibaen ganske velegnet til at kompensere på  kildemateriale der netop er lidt halvkedeligt i kontrast/farver, den giver et markant løft på disse ved at udvide kontrastforholdet, selvom jeg er enig i den bør være slået fra når kildematerialet er godt (den påvirker heller ikke i samme grad her). Jeg slår den indimellem til hvis jeg skal se en sådan kedeligt udseende udsendelse. Du kan jo teste lidt med den.

Afhængig af stuebelysning, kan justering af baggrundsbelysning evt. også påvirke.  

Redigeret af spawn - 07-August-2006 kl. 18:37
Til top
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 19:04

Hmm – er efterhånden kommet stærkt i tvivl om hvorvidt jeg ikke blot skal beholde det gamle CRT tv endnu et par år – har almindeligt kabel-tv signal fra TDC – tror konen slår mig ihjel såfremt der investeres i et LCD eller plastma tv til + kr. 12.000 og billedet er dårligere end det nuværende.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 19:33

Tjae - om det er bedre eller dårligere, kan du (og konen) kun selv afgøre ved en direkte sammenligning med dit nuværende TV.

Alt den snak her, er jo meget teoretisk, og kan ikke bruges som en facitliste på hverken det ene eller andet. Alle har forskellige forudsætninger for og opfattelser af hvad de opfatter som et godt billede og hvad de er vant til. Så lad dig endelig ikke afskrække af negative oplevelser, eller forblænde af positive oplevelser.

CRT er skam ikke ubetinget bedre på alle punkter, det er bare anderledes. Nogen ting er bedre på CRT mens andre ting er bedre på LCD.

Husk du har, ihvertfald hos TC, hvor dette fælleskøb er forhandlet, 14 dages returret.  Du kan altså trygt købe det, og returnere hvis det ikke lever op til jeres forventninger.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 4041424344 67>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu