recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb at ny panasonic model: PX70?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb at ny panasonic model: PX70?

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Ivanovich Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 16:09
Har startet en afstemning http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20956& PN=1

Redigeret af Ivanovich - 21-Februar-2007 kl. 16:09
Til top
munken Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 16:51
42" px70 eller 700.. kommer lidt an på hvornår man kan få de 2 modeller, og hvor godt det Anti-glare er..
Til top
sorhol Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 21:22

Jeg kunne også være interesseret i en 50"

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 21:41
Hvis "historikken" holder - så kommer Pana700 et par måneder senere end Pana70. 
Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 19:50

her diskutere de fordelene og ulemperne ved 1080p.
efter hvad jeg forstår er nogle af dem kritiske overfor 1080p da prisen blir så meget højere og det kun kommer rigtig til syne ved en 100" skærm.
tror jeg spare pengene og "nøjes" med at købe en px70 42" 720p. den skulle vist tilfredsstille selv de mest hardcore:P:P
Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af DAPP DAPP skrev:

Det er fornuftigt at lave en "run-in" også kaldet "break-in", på omkring 200 timer. Det gør at skærmen bliver mere modstandsdygtig overfor "retention" og "burn-in". Samt at skrue ned for lysstyrken/kontrast og sætte den i Cinema mode i de første 200 timer. Dette er helt klart anbefalelsesværdigt.

Se evt. mere her. Desuden er der en masse info på nettet omkring dette, søg evt. i AV-Forums

Burn-in er ikke så stort et problem som mange gerne vil gøre det til, "retention" derimod er mere almindeligt, specielt ved spil, men det forsvinder normalt hurtigt igen.

Her er lidt info omkring Panas nye 2007 linje:
Panasonic Milan Seminar - February 2007

Jeg er interesseret i en 42", det fik jeg ikke sagt i det tidligere indlæg.

Ser frem til at prøve en Plasma :)

WHAT?? det problem har jeg aldrig hørt om! lyder jo nærmest skræmmende. jeg skal fx bruge mit tv til at spille, se dvd (hd) og se tv2 mm. på. så ligger i en mellemting mellem lcd og plasma.  det er da skod vis man sådan skal gå rundt og tage hensyn til at man ikke må ha et billede stående stille i timer, eller ha det stående lidt tid over flere dage.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 22:30
Bare rolig sebbe, der var en, jeg mener det var på dette forum, eller også hifi4all.dk, som har den skærm og netop roste dens evne til at modstå retention/burn-in. Han havde spillet deciderede maraton med det samme spil. Og ja det blev på skærmen lidt, men efter kort tid var det helt væk. Kan også se det på min samsung hvis det har stået fast på et still billede lidt tid, men det bliver hurtigt vasket væk. Tør selvfølgelig ikke spå om hvad der kan ske hvis du glemmer at slukke fjernsynet og falder i søvn på sofaen og det står i timevis på et billede. Men jeg ville ikke lade mig skræmme, synes helt klart plasma har flere fordele end LCD. Især fordi burn-in er så lille en risiko. Ved f.eks. at min samsung ps42q7h har et system hvor den vender pixels eller noget, for at modsætte burn-in. Tror også de nye PX70 vil have sådan et system eller bedre.
Til top
Jasper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 12:21
Uh kom nu med de nye skærme .... jeg kan ikke vente !!!!
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 13:15
okay.. blev helt urolig! men dejligt at høre. man kan jo også lave de "øvelser" med ens tv så de bedre kan modstå det. og vis de i forvejen har en slags teknologi imod det på px70 så burde man være helgarderet.
uuuuuuuuh jeg glææææder mig!!!
nu håber jeg bare snart der kommer en prisliste for de enkelte produkter.

Redigeret af sebbe - 23-Februar-2007 kl. 13:17
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 13:33

nu er det ikke fordi jeg vil skræmme dig på nogen måde eller overdrive problemstillingen - men jeg kan på den anden side heller ikke lide hvis du får stukket blår i øjnene af plasma fans eller den generelle plasma propaganda og dermed ødelægger din nye skærm fordi du tror den hellige grav er sikret. 

Man er ikke helgarderet mod indbrænding eller retention på et plasma hverken af diverse øvelser eller andet - der skal altid udvises særlig forsigtighed på et plasma ved brug af statiske elementer på skærmen.

Det er ikke noget kæmpeproblem overhovedet, hvis man er bare lidt fornuftig, men man er altså ikke helgarderet og det er noget man skal tage hensyn til i den måde man benytter skærmen.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 13:53

Burn in er et problem - især for dem som har det.

Heldigvis er PV60 ikke den værste hvad dette angår og hvis PV70 er udviklet yderligere i den retning så er jeg tæt på at sige at det ikke længere er et issue ved Panasonic.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

nu er det ikke fordi jeg vil skræmme dig på nogen måde eller overdrive problemstillingen - men jeg kan på den anden side heller ikke lide hvis du får stukket blår i øjnene af plasma fans eller den generelle plasma propaganda og dermed ødelægger din nye skærm fordi du tror den hellige grav er sikret. 

Man er ikke helgarderet mod indbrænding eller retention på et plasma hverken af diverse øvelser eller andet - der skal altid udvises særlig forsigtighed på et plasma ved brug af statiske elementer på skærmen.

Det er ikke noget kæmpeproblem overhovedet, hvis man er bare lidt fornuftig, men man er altså ikke helgarderet og det er noget man skal tage hensyn til i den måde man benytter skærmen.

Helt enig med Spawn. Lidt omtanke, så får du nok en god oplevelse.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu