recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb JVC 32" & 37" LCD? Nu med pris!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb JVC 32" & 37" LCD? Nu med pris!

Besvar Besvar Side  <12345>
Afstemningsspørgsmål: Interesseret??
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
5 [26.32%]
14 [73.68%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 09-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 15:47

Hej Pokerface

Jo, prisen er inkl. levering med Post DK, forsigtig. Det har jeg det bedst med når vi snakker LCD.

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
Frbgut Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 17:02
Så må vi jo bare håbe, at der er nok interesserede til at fælleskøbet kan blive til noget. Hvor mange sådan ca. skal vi op på?
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 19:35

Oprindeligt skrevet af LarsKnudsen LarsKnudsen skrev:

har fjernsynet 1:1pm ? For hvis det har er det da ret interessant :D Hvad med beslag, det følger vel VESA standarderne?

1:1 pixelmapping ville være helt fint hvis grafikkortene kendte opløsningen 1366 x 768, men det gør de ikke, den eneste opløsning som deles af både PC og TV verdenen er 1920 x 1080.

Så selv dem som med 1:1 pixelmapping og 1366 x 768 opløsning, scalerer eller slukker et antal pixel så det passer til skærmens opløsning.

Vores skærme scalerer via HDMI indgangen så det indkommende signal passer, det er en lille nem sag at justere i sit grafikkorts opløsning og i mediaplayeren.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Oprindeligt skrevet af LarsKnudsen LarsKnudsen skrev:

har fjernsynet 1:1pm ? For hvis det har er det da ret interessant :D Hvad med beslag, det følger vel VESA standarderne?

1:1 pixelmapping ville være helt fint hvis grafikkortene kendte opløsningen 1366 x 768, men det gør de ikke, den eneste opløsning som deles af både PC og TV verdenen er 1920 x 1080.

Så selv dem som med 1:1 pixelmapping og 1366 x 768 opløsning, scalerer eller slukker et antal pixel så det passer til skærmens opløsning.

Vores skærme scalerer via HDMI indgangen så det indkommende signal passer, det er en lille nem sag at justere i sit grafikkorts opløsning og i mediaplayeren.

Hov glemte lige at sige at hele vores 2006 line-up følger Vesa 200 standarden.

Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2004
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 11:19
Tje, vedr. interesse for at komme med i fælleskøbet, må jeg melde fra igen. Det gamle tv brød sammen i går morges, så jeg gik ud og købte denne JVC med det samme. Og med de 4-5 tv-butikker, der er i byen, så var det nemt at få "krejlet" sig til en fair pris. 12.000,- (Elgiganten). Er da ikke en skidt pris eller hva'? Kun 500 mere end fælleskøbets pris.

Måtte da så også lige snakke godt med banken, da jeg jo ikke havde ALLE pengene, men det gik da også nemt nok.

Skulle jeg give denne "lille" fyr en karakter, så hører det helt sikkert op i den rigtig gode del af skalaen. Har indtil videre afprøvet næsten alle analoge indgange på den (Har ingen udstyr til at koble op til HDMI) og hold da helt karl-einar, jeg er bare imponeret. Selv composite signaler bliver behandlet super. Hvor jeg på det gamle tv måtte døje med farvestøj via composite, er det så godt som elimineret her.

Antennesignalet (TDC) klarer den også fint. Hvor jeg på mange andre LCD-TV har syntes, at billedet har virket for grumset, klarer JVC'en opgaven rimelig godt. Der skal i hvert fald noget af et dårligt signal til, før man kan føle sig generet af det.

RGB og alm. scart.... tja, ganske super billedbehandling. Jeg prøvede endda at koble den gamle VHS op igen, bare for at se, om de digitale billedprocessorer kunne levere et acceptabelt billede og ikke totalt grumset billede. Needless to say... det gik fint! Og signalet fra selectorens RGB gik også super igennem. Det kan dog måske irritere lidt, at tv'et er så dygtig til at levere et billede, at den faktisk afslører pixelering og mosquito noise på selectoren (specielt på tv2 er den helt gal - skiftede til eurosport for at kunne holde ud at se tour'en), men heldigvis er der en lille funktion, der hedder MPEG noise reduction på tv'et, som kan reducere synligheden af det.

Component afprøvede jeg med min Pio 630, Star Wars III. Jeg skal da lige love for, at man nu lagde mærke til detaljer, man ikke havde set før. I stedet for et billede plaget af lav kontrast og nedtonede farver, som med mit tidl. tv, fremstår billedet som en helhed veldefineret og dejlig kontrastrig. Det skal jo så lige siges, at det gamle tv var af mærket lumatron, så ethvert andet mærke vil nok kun have været et skridt opad.

Jeg mangler kun lige nu at få afprøvet PC- og HDMI-indgangen(e), men det ligger lige et stykke ud i fremtiden. Har ikke lige lyst til at bakse med at få pc'en ud af sin fastmonterede plads lige med det samme. Men jeg gælder mig da til at se, hvordan det kan tage sig ud.

Mht. opsætning gik det nemt for sig. TV'et understøtter T-V Link, så siden pio'en ikke har noget af dette i sig, blev Pana-videoen for en stund koblet til blot for at få tv-stationerne på deres rigtige plads. Damn easy opsætning. Tror dog ikke, at alm. opsætning er meget sværere.

Navigering i menuer er også - når først man lige bliver bekendt med hver knaps funktion og logikken i betjeningen - ganske nem at gå til. Ikke meget snørkleri her.

Ups, det blev vist til en lille mini-anmeldelse. Men hvad... jeg er bare glad for, at have fået fat i noget, jeg har haft mine øjne på i et stykke tid.

Men som sagt før: Ingen fælleskøb for mig.

Til alle jer andre: Held og lykke med fælleskøbet.

p-HD
Til top
Frbgut Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 11:31

Oprindeligt skrevet af p-HD p-HD skrev:

Tje, vedr. interesse for at komme med i fælleskøbet, må jeg melde fra igen. Det gamle tv brød sammen i går morges, så jeg gik ud og købte denne JVC med det samme. Og med de 4-5 tv-butikker, der er i byen, så var det nemt at få "krejlet" sig til en fair pris. 12.000,- (Elgiganten). Er da ikke en skidt pris eller hva'? Kun 500 mere end fælleskøbets pris.

Måtte da så også lige snakke godt med banken, da jeg jo ikke havde ALLE pengene, men det gik da også nemt nok.

Skulle jeg give denne "lille" fyr en karakter, så hører det helt sikkert op i den rigtig gode del af skalaen. Har indtil videre afprøvet næsten alle analoge indgange på den (Har ingen udstyr til at koble op til HDMI) og hold da helt karl-einar, jeg er bare imponeret. Selv composite signaler bliver behandlet super. Hvor jeg på det gamle tv måtte døje med farvestøj via composite, er det så godt som elimineret her.

Antennesignalet (TDC) klarer den også fint. Hvor jeg på mange andre LCD-TV har syntes, at billedet har virket for grumset, klarer JVC'en opgaven rimelig godt. Der skal i hvert fald noget af et dårligt signal til, før man kan føle sig generet af det.

RGB og alm. scart.... tja, ganske super billedbehandling. Jeg prøvede endda at koble den gamle VHS op igen, bare for at se, om de digitale billedprocessorer kunne levere et acceptabelt billede og ikke totalt grumset billede. Needless to say... det gik fint! Og signalet fra selectorens RGB gik også super igennem. Det kan dog måske irritere lidt, at tv'et er så dygtig til at levere et billede, at den faktisk afslører pixelering og mosquito noise på selectoren (specielt på tv2 er den helt gal - skiftede til eurosport for at kunne holde ud at se tour'en), men heldigvis er der en lille funktion, der hedder MPEG noise reduction på tv'et, som kan reducere synligheden af det.

Component afprøvede jeg med min Pio 630, Star Wars III. Jeg skal da lige love for, at man nu lagde mærke til detaljer, man ikke havde set før. I stedet for et billede plaget af lav kontrast og nedtonede farver, som med mit tidl. tv, fremstår billedet som en helhed veldefineret og dejlig kontrastrig. Det skal jo så lige siges, at det gamle tv var af mærket lumatron, så ethvert andet mærke vil nok kun have været et skridt opad.

Jeg mangler kun lige nu at få afprøvet PC- og HDMI-indgangen(e), men det ligger lige et stykke ud i fremtiden. Har ikke lige lyst til at bakse med at få pc'en ud af sin fastmonterede plads lige med det samme. Men jeg gælder mig da til at se, hvordan det kan tage sig ud.

Mht. opsætning gik det nemt for sig. TV'et understøtter T-V Link, så siden pio'en ikke har noget af dette i sig, blev Pana-videoen for en stund koblet til blot for at få tv-stationerne på deres rigtige plads. Damn easy opsætning. Tror dog ikke, at alm. opsætning er meget sværere.

Navigering i menuer er også - når først man lige bliver bekendt med hver knaps funktion og logikken i betjeningen - ganske nem at gå til. Ikke meget snørkleri her.

Ups, det blev vist til en lille mini-anmeldelse. Men hvad... jeg er bare glad for, at have fået fat i noget, jeg har haft mine øjne på i et stykke tid.

Men som sagt før: Ingen fælleskøb for mig.

Til alle jer andre: Held og lykke med fælleskøbet.

p-HD

Hvor i landet har du købt hos El-giganten?

Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 11:49
Pudsigt, kan du ikke give mig dit serienummer fordi Elgiganten har aldrig købt denne model, så det undrer du skulle kunne finde den i deres butikker.

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 12:09

Hej "p-HD".

Lyder som om vi er meget enige i bedømmelsen af TV'et.

"Pixeleringen" du omtaler, den havde jeg egentlig glemt lidt, men det er da rigtigt, at det kan forekomme, men jeg opdagede straks at MPEG NR filteret fjernede, og derfor har jeg siden jeg fik TV'et, bare kørt med filteret på konstant, og derfor tænkte jeg ikke mere over dette.

Kom forresten til at tænke på... Jeg synes at i forhold til andre "flade" jeg har kigget på, så er det meget hurtigt til at skifte kanal, når man "Zapper"... Jeg har ihvertfald endnu ikke oplevet andre "flade" som skifter med den fart... Alle andre jeg har prøvet, har jeg oplevet som værende temmelig langsomme... Hvor Samsung nok var det værste.
Syn's faktisk det er lige så hurtigt som mit 5 år gamle "luxus" Philips.

Og så igen lyden du, den syn's jeg bare er kanon.
Jeg bruger følgende indstilling:
"Cinema Sound" på = Lav
"MaxxBass" på  = Lav
"Stemmeforstærker" på = Til

Og synes altså med dette, at lyden er super.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 12:10
Hej Brian,

Pudsigt, kan du ikke give mig dit serienummer fordi Elgiganten har aldrig købt denne model, så det undrer du skulle kunne finde den i deres butikker.

El-Giganten køber vist sjældent deres varer hos de danske distributører - jeg har i hvert tilfælde tidligere set på Panasonic TV og Miele Køleskab, der begge viste sig at være leveret fra Norge hhv. Tyskland.

Så vidt jeg ved er det ofte El-Køb i Norge der køber store partier - og sender til afdelingerne i Sverige og Danmark.

/Lars

Redigeret af laursen - 14-Juli-2006 kl. 12:10
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 12:23

Hej.

Elgiganten syn's jeg da man ofte hører, at de benytter sig af "Parallelimport".

Vist nok noget med, at der købes stort ind til et stort centrallager som dækker hele norden, og at det så ofte er fra udenlandske Destributører.

Egentlig gør det jo så heller ikke noget, bare deres reklamationsregler er i orden, og mon dog ikke de er det???

Men, at det er muligt at forhandle sig frem til en anden pris i Elgiganten, det forbavser mig lidt.
Det har jeg forsøgt flere gange i andre sammenhænge, og har hver eneste gang fået at vide, kort og kantant at: "Prisen er den pris der står skrevet på "pris-skiltet"... Hverken mere el. mindre, sådan er vores pris-politik, og den kan der ikke ændres ved".

Og endnu har jeg så derfor ikke nået af købe andet end en "Playstation 2" i Elgiganten.

PS. Nå hov, "Lars" kom mig i forkøbet.  

Redigeret af Pokerface - 14-Juli-2006 kl. 12:26
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej Brian,

El-Giganten køber vist sjældent deres varer hos de danske distributører - jeg har i hvert tilfælde tidligere set på Panasonic TV og Miele Køleskab, der begge viste sig at være leveret fra Norge hhv. Tyskland.

Så vidt jeg ved er det ofte El-Køb i Norge der køber store partier - og sender til afdelingerne i Sverige og Danmark.

/Lars
Det er helt rigtigt, men vi får lister på hvad de køber hver måned, så vi kan registrere det rent garantimæssigt.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 15:58

Citér Kom forresten til at tænke på... Jeg synes at i forhold til andre "flade" jeg har kigget på, så er det meget hurtigt til at skifte kanal, når man "Zapper"... Jeg har ihvertfald endnu ikke oplevet andre "flade" som skifter med den fart... Alle andre jeg har prøvet, har jeg oplevet som værende temmelig langsomme... Hvor Samsung nok var det værste.
Syn's faktisk det er lige så hurtigt som mit 5 år gamle "luxus" Philips.  

Ja, kanalskift er ganske hurtig også på mit LT-37M60, også hurtigere end på mit tidligere CRT.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu