recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb JVC digital receiver RX-D701?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb JVC digital receiver RX-D701?

Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
Skovtrold Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 16:10

Oprindeligt skrevet af Ghia Ghia skrev:

Thorvald : Jeg mener, i hvilken grad man kan styre cross-over punkt(ene) for frekvensene som skal gå til hver høyttaler-kanal. For eksempel, om alt over  80 Hz kan sendes til frontene....eller om cut-off ligger på f.eks. 100Hz. Dette har stor betydning for hvordan receiveren operer sammen høyttalerne. Dessuten om dette kan reguleres (stegvis) på alle kanaler (ikke bare sub kanal). Lyd er for meg alltid prioritet 1 når jeg skal kjøpe receiver. (Og det har jeg tenkt.. ;-) ) 

Efter at have fået denne receiver og fået den sat op, kan jeg oplyse at der er mulighed for indstille cros-over frekvensen for subwooferen til 80m 100 eller 120 Hz.

JVC DR-MH300   JVC RX-D701   B&W MT20   JVC LT-32X70
Til top
Skovtrold Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2005
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 16:13
Der skulle naturligvis have stået 80, 100 eller 120 Hz
JVC DR-MH300   JVC RX-D701   B&W MT20   JVC LT-32X70
Til top
larsl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 18:01

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Husk at prøve at sætte en almindelig musik-CD eller radio signal på og aslå den over i All Channel Stereo ved at trykke på surround knappen indtil i får det op i displayet. Det er for fed en funktion at du får stereo ud i alle tilsluttede højttalere. Denne funktion ligger iøvrigt i alle vores receivere samt Home Cinema anlæg, som de eneste på markedet.

Nå, min h/k avr-630 har da også 5-channel stereo funktion så de er vist ikke de eneste på markedet  

mvh

Lars

Til top
sovedyret Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Februar-2006
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2006 kl. 19:44

Hejsa,

Lidt erfaring:

Jeg har lige opdaget at min RX-D701 har problemer med at få sat højtalerne korrekt op.. Jeg har et 5.1 setup, men som der også står i manualen kan man ikke slå SR og SL fra uden at SRB og SRL også bliver slået fra.. Det betyder at selvom jeg ikke har tilsluttet nogle højtalere til de kanaler er de stadig "registrerede".. Dvs. at når forstærkeren skal afspille f.eks. Dolby Digital EX er der ingen lyd i baghøjtalerne!! Den viser på displayet at lyden bliver sendt til SR og SL!! Selv i nogle af de andre lydformater viser den ikke SRB og SLB i displayet, hvilket gør at jeg er i tvivl om den lyd der kommer ud af de 2 højtalere er den rigtige?? Dvs. lyden til baghøjtalerne og ikke til SR og SL.. Det er skide svært at forklare på skrift..

Håber I kan hjælpe..

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2006 kl. 20:17

Husk at prøve at sætte en almindelig musik-CD eller radio signal på og aslå den over i All Channel Stereo ved at trykke på surround knappen indtil i får det op i displayet. Det er for fed en funktion at du får stereo ud i alle tilsluttede højttalere. Denne funktion ligger iøvrigt i alle vores receivere samt Home Cinema anlæg, som de eneste på markedet.

I er nu ikke de enste der har det, må jeg bedrøve dig med at sige.

Pioneer har akkurat det samme de kalder det bare 7 Channel stereo i stedet for. Det har feks min pioneer vsx2014i.

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2006 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af sovedyret sovedyret skrev:

Hejsa,

Lidt erfaring:

Jeg har lige opdaget at min RX-D701 har problemer med at få sat højtalerne korrekt op.. Jeg har et 5.1 setup, men som der også står i manualen kan man ikke slå SR og SL fra uden at SRB og SRL også bliver slået fra.. Det betyder at selvom jeg ikke har tilsluttet nogle højtalere til de kanaler er de stadig "registrerede".. Dvs. at når forstærkeren skal afspille f.eks. Dolby Digital EX er der ingen lyd i baghøjtalerne!! Den viser på displayet at lyden bliver sendt til SR og SL!! Selv i nogle af de andre lydformater viser den ikke SRB og SLB i displayet, hvilket gør at jeg er i tvivl om den lyd der kommer ud af de 2 højtalere er den rigtige?? Dvs. lyden til baghøjtalerne og ikke til SR og SL.. Det er skide svært at forklare på skrift..

Håber I kan hjælpe..

Du skal koble dine baghøjttalere til SR/SL, ikke SBR/SBL.

Redigeret af vipmlo - 30-Marts-2006 kl. 23:54
Til top
mfede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2006
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2006 kl. 11:03

Hvordan fungerer det der trådløs overførsel af musik ?

Skal man lave en playlist på computeren?

Kan man skifte mellem sangene via forstærkeren, og her se indholdet på computeren og skifte herfra(kræver display på forstærkeren) ?

Jeg overvejer at købe en forstærker hvor det netop er muligt, at vælge musikken i rummet hvor forstærkeren står, uden først at skulle have valgt en playlist på computeren, og så så denne.

Andre modeller/producenter er også velkomne !

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2006 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

I er nu ikke de enste der har det, må jeg bedrøve dig med at sige.

Pioneer har akkurat det samme de kalder det bare 7 Channel stereo i stedet for. Det har feks min pioneer vsx2014i.

Vi er de eneste med det på alle vores Home Cinema anlæg, det er muligt på større løse receivere at andre mærker også har det, men vi har det på dem alle.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2006 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af mfede mfede skrev:

Hvordan fungerer det der trådløs overførsel af musik ?

Skal man lave en playlist på computeren?

Kan man skifte mellem sangene via forstærkeren, og her se indholdet på computeren og skifte herfra(kræver display på forstærkeren) ?

Jeg overvejer at købe en forstærker hvor det netop er muligt, at vælge musikken i rummet hvor forstærkeren står, uden først at skulle have valgt en playlist på computeren, og så så denne.

Andre modeller/producenter er også velkomne !

Det er ren lydoverførsel, se her . Du kan ikke styre via D701.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 101112

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu