|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
|||
|
||||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
||||
![]() |
||||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
|||
|
||||
|
||||
![]() |
||||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|||
Hej Brian,
Øhhh, kører MiniDV ikke med 25 Mbps !? /Letten |
||||
![]() |
||||
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
![]() |
|||
Hvis jeg husker ret, så optager JVC's HDD cams vidst nok i MPEG kvalitet, og altså ikke over 9-10 mbit. Men ja, jeg er nu stadig i tvivl omkring det med optagekvaliteten, samt hvilken kvalitet der kan overføres i til computer? Moef |
||||
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Vores HDD kamera optager ikke bare med et MPEG komprimerings vaerktoj. Nej det optager med samme teknik som DVD formatet, altsaa MPEG2, og du kan virkelig ikke se forskel paa de to optagelser. |
||||
|
||||
![]() |
||||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|||
Hej Brian,
Det er vel en individuel sag, jeg har også mødt nogle der "ikke kan høre forskel på MP3 og CD" (uden sammenligning iøvrigt), men jeg kan sagtens høre forskel. Umiddelbart vil jeg stadig tro at der er forskel på 9 og 25 (uanset komprimeringsteknologi) Man kunne jo få den tanke at man (JVC) har begået et kompromis med disse HDD-kameraer for at forlænge spilletiden, fordi man jo ikke kan "putte et nyt bånd i", for et kamera der skal tømmes hver time holder ikke i praksis - bare en tanke, jeg har ingen tekniske beviser /Letten |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
|
||||
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Såvidt jeg ved er MPEG (2 og 4) mest beregnet som et "leveringsformat" og ikke ideelt for materiale der skal redigeres. Bare se alt det bøvl folk har med at lave præcis/usynlig redigering med deres recordere. Mht. til sammenligningen med DVD, så er jeg ret sikker på at filmselskaberne ikke optager i MPEG2. Mon ikke det først er den færdigredigerede film der encodes til MPEG2 til DVD-udgaven. Er det ikke korrekt at MPEG2 ikke er helt ligeså godt som DV, specielt ikke når materialet skal redigeres og re-encodes!? /Letten |
||||
![]() |
||||
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
![]() |
|||
Jeg har tidligere haft en diskussion igang med Thorvald omkring dette, eftersom jeg bruger programmet Sony Vegas til rendering og redigering. Jeg har læst flere steder, at AVI DV skulle være mere enkelt at redigere i. Letten, jeg ser det lidt ligesom dig - DV til edit, encoding, tilføjelse af video effekter m.m., og MPEG2 som det der skal brændes på en DVD. Men jeg skal da gerne være helt åben overfor nye tiltag og nyheder. Der sker jo hele tiden noget nyt, og hvis man kan redigere problemfrit i MPEG2 formatet, samt tilføje effekter og re-encode til hele til en ny MPEG fil uden kvalitetstab, så er der virkelig sket noget på hjemmevideo fronten. I praksis tror jeg dog ikke det kan lade sig gøre, at bebeholde den originale overførte kvalitet, hvis der skal re-encodes video effekter på filmen. Og det er nok det jeg frygter mest ved cam'et, som ellers ser super godt ud og med en masse features. En anden ting er prisen på de der'sens Microdrives, hvor meget koster et 4 GB drev? Det kunne gå hen og blive lidt dyrt, hvis jeg altså tror rigtigt mht. prisen?! Jeg syntes en time i fuld kvalitet er lige i underkandten. Men okay, man skylder selvfølgelig sig selv, at prøve det, føle det, se det og hvor det egentlig virker Mvh. Moef |
||||
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
||||
![]() |
||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|||
Hej Alle Der var ikke nok interesse for et fælleskøb på videokameraer, så det gennemføres ikke. /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg synes det er hurtigt du lukker dette emne, det er tydeligt at se folk ikke helt er klar over hvilket produkt det drejer sig om. En oplagt model for forummet herinde er en af de to modeller der hedder: GZ-MG60 GZ-MG70 eneste forskel på disse to modeller er størrelsen på den indbyggede HDD, den er 20GB på MG60 og 30GB på MG70, begge modeller lander i november. De er med en 1/3,6" CCD på 2.000.000 pixel, og disse to modeller kan optage i 16:9. Der er på MG60 følgende optage indstillinger: SuperBit kvalitet 9 mb/sek. 4,5 timer DVD-kvalitet 5-6 mb/sek 7,5 timer VHS kvalitet 1,5 mb/ps 25 timer MG70 er det således: SuperBit kvalitet 9 mb/sek 7,5 timer DVD kvalitet 5-6 mb/sek 10 timer VHS kvalitet 1,5 mb/sek mere end 37 timer De har alle tyngdekraft sensor som registrer hvis kameraet tabes, så slukkes kameraet så HDD reddes. Derudover følger der software pakke med til både PC og Mac. |
||||
|
||||
![]() |
||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|||
Hej Brian Forudsætningen for at starte og gennemføre et fælleskøb, er at der melder sig nogle interesserede. Så vi kan skaffe de 10-15 købere, eller hvor mange der nu skal til for at gennemføre et fælleskøb. Her har der kun været én enkelt, som måske kunne være interesseret. Det er ikke nok, og emnet har været fremme siden 1. sep. så ingen grund til at tærske mere langhalm på det. Fælleskøbet startes ikke op. /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |