Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Moef
Guld medlem
Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
|
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 22:38 |
Jeg har lige haft kikket på JVC's GR-X5, som jeg nok vil hælde mere til, end JVC's kommende microdrive modeller. JVC GR-X5 udemærker sig ved, at være et godt gammeldavs DV cam, samt at det skulle ha' fantastiske billedegenskaber, både i low light, og bright light. Selve designet kan diskuteres, men for mig handler det om kvalitets billede, samt ordentlige muligheder for efterredigering på computer.
Moef
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
|
Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 09:58 |
Moef skrev:
JVC's kommende microdrive modeller | Denne bemærkning kan skabe forvirring i denne tråd... :-) - Der der stor forskel på Microdrive- og harddisk-baserede videokameraer...
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
Moef
Guld medlem
Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
|
Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 12:37 |
Og sorry Thorvald, jeg troede faktisk at deres nye modeller brugte Microdrive, men jeg tager ordene tilbage igen 
(Jeg skrev kun det med Microdrive, fordi holdbarheden ikke har været for god hidtil)
Men som sagt, jeg tror man vil være bedre tjent med nævnte DV cam. Det er efter min mening helt i top med billedekvalitet m.m. Og vinder faktisk over Sony's cams, som en klar et'er. 
Moef
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 20:27 |
Lars skrev:
BrianJVC skrev:
opløsningen er 1440 x 810 svarende til ægte 16:9, da opløsningen er 1,76 gange bredere end den er høj, det samme som på mange film. |
Man kan ikke helt regne på den måde 
Pixels i video-kameraer er normalt ikke firkantede som på en computer. Indenfor video, og det både professionelt og consumer, snakkes om begrebet non-square pixels. Mens det indenfor computer-verdenen er square-pixels.
Så aspekt ratio, og dermed forholdet imellem højde og bredde, kan ikke udregnes ved at dividere det ene tal op i det andet. Her må man se på specifikationerne for CCD-chippen (eller de 3 CCD chips for de dyrere kameraer).
Men derfor kan chippen godt være 16:9 ... det er blot ikke så enkelt at udlæse ud fra selve opløsningen.
/Lars |
Nu er det så ikke en ting jeg selv finder på, det er faktisk en del af vores tekniske specifikationer. Så selvfølgelig kan kameraerne optage i 16:9.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
|
Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 20:32 |
Moef skrev:
Hey,
Kommentar til de nye HD JVC modeller:
Jeg har læst en del review af begge omtalte JVC modeller, samt review af MC500. Og en fælles ting på deres videocams er, at de er dårlige i mørke omgivelser. Der findes endda ikke noget "lowlight" mode på MC500, måske der findes på 30, 50 modeller?
En anden vigtigt ting jeg bed mærker i var, at modellerne er 8 sekunder om at starte op Jeg så gerne, at den tid kom ned omkring 3-4 sekunder.
Batteriet som medfølger, holder kun power i maks en time. Så man skal jo nok ud og købe ekstra batterier, som kommer oven i den lidt dyre pris på Cam'et.
OG så det med optagelser i med constant bitrate er jeg heller ikke vild med. Jeg havde måske også forventet et VBR mode.
Slutteligt er det med MPEG2 optagelser og overførelse, samt redigering heller ikke meget tiltalende som normalt editerer i DV format. Jeg tror ganske simpelt ikke, at der er nok muligheder for at udfolde sig på PC siden, og så bibeholde en super kvalitet på sine DVD'er.
Det var lige hvad jeg bed mærke i, da jeg læste lidt omkring 30 & 50 modellen, samt MC500 modellen. Men jeg skal da stadig lade bagdøren stå åben, eftersom jeg ikke har set, prøvet JVC's nye modeller.
Mvh. Moef
|
GZ-MC500 er en model man kan vælge, jeg havde en ide om modellerne GZ-MG60 og GZ-MG70.
Til de to sidstnævnte modeller kan du få et batteri der kan køre 7,5 timer.
Det vil ikke være muligt at få kameraets opstartstid ned på 3-4 sekunder, det vil kun kunne lade sig gøre hvis kameraet hele tiden stod i stand-by, og så ville du ikke have noget batteri. Spørgsmålet er hvad du skal filme som det er umuligt på 8 sek. at nå men det er nemt på 3-4 sek.
Der er absolut ngen fordel i at kameraet skulle optage i VBR på bitraten, det vil kun betyde dårligere kvalitet, dets mere bevægelse der er i billedet, hvorimod den konstante bit-rate sørger for en ensartet høj billedkvalitet uanset hvad der sker i billedet.
|
|
 |
Heintze
Bruger
Oprettet: 02-Oktober-2004
Point: 79
|
Sendt: 13-Oktober-2005 kl. 13:51 |
Hvornår kommer der et konkret tilbud op på disse spændende nye produkter.
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
|
Sendt: 25-Januar-2006 kl. 17:58 |
Jeg har igaar igen taget fat i vores ingeniorer paa dette omraade, og folgende modeller optager i aegte 16:9:
GZ-MG40
GZ-MG50
GZ-MG60
GZ-MG70
GZ-MC500
Ovenstaaende modeller er samtidigt med hojere oplosning, og derfor ogsaa langt bedre udbytte ved svaere, optage situationer.
|
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
|
Sendt: 25-Januar-2006 kl. 19:59 |
Hvordan er det nu - model 60 & 70 er ikke kommet på markedet endnu?
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |