recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb JVC GZ-MG505 - lukket!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb JVC GZ-MG505 - lukket!

Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej Benton,

Hmmm.. jeg ville nu gerne have læst en anmeldelse først, forgængeren til MG505 har ikke fået imponerende anmeldelser - men det kan jo have ændret sig... (det er et godt tilbud, men redigerings-mulighederne og evt. begrænsning i opløsning/kvalitet på flash kort optagelser bekymrer mig).

Nogen der har fundet manualen online endnu?

/Lars
Det fortæller langt mere om den der har testet GZ-MC500 kameraet end om kameraet, det bliver idag brugt semiprofessionelt og professionelt, derudover blev det sidste år testet af en af Danmarks Eisa jury medlemmer Finn Nesgård, et orakel indenfor billedprodukter, han testede det i magasinet AVM, som er et semiprofessionelt og professionelt branchemagasin. GZ-MC500 blev derudover vinder af Eisa prisen 2005-2006

Redigeret af BrianJVC - 06-Juli-2006 kl. 20:32
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 20:30

Jeg tillader mig lige at overføre et tidligere spørgsmål fra tråden Fælleskøb JVC GZ-MG505? som jeg aldrig rigtig fik svar på, måske BrianJVC eller en anden kan svare?!

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

SD Kort slot-in er både til video og stillbilleder, det vælger du selv på kameraet.

Blot for Prins Knud - det er den fulde MPEG2 (DVD) kvalitet der kan lagres på SD kortet? Mange kameraer lagrer kun 320x240/640x480 når det skal ned på Flash kort (men der må i så fald være en Hi-Speed/Ultra HS SD port i JVC kameraet, hvis det skal kunne lagre i de fulde 8.5 Mbps).

Det var et spørgsmål (hvilket måske ikke fremgik helt)

/Lars
Jeg har faktisk set dit spørgsmål tidligere, har bare glemt at svare dig. Men du kan godt optage fuld MPEG2 video på SD kort, det skal bare være et ultra-speed, high-speed eller hvad de nu kalder de noget hurtigere SD kort, og så vil jeg anbefale min. 2 GB eller mere, for at der kan være noget på kortet.

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 11:08
Hej Brian,

Tak for svarene!

Men du kan godt optage fuld MPEG2 video på SD kort, det skal bare være et ultra-speed, high-speed eller hvad de nu kalder de noget hurtigere SD kort, og så vil jeg anbefale min. 2 GB eller mere, for at der kan være noget på kortet.

Du gør da dit til at holde kameraet i fokus - og den lille dimension tiltaler mig. Jeg fandt denne pressemeddelelse for kameraet, hvor der bl.a. nævnes (side 3):

Citér *5 Approx. shooting time, actual shooting time, and video shooting time are approximate. Regarding SD Memory Card, we recommend use of those of Panasonic, Toshiba, SanDisk, and PQI (128MB, 256MB, 512MB, and 1GB) and those of Matsushita, SanDisk, and PQI (2GB).

Hvorfor nævnes ikke størrelser over 2GB (måske fordi ingen af de nævnte producenter endnu har 4GB SD kort i sortimentet)? Du er helt sikker på at 4GB kort kan anvendes? - kan du evt. anbefale en af JVC godkendt producent med 4GB kort?

Dog havde jeg gerne set optisk billedstabilisator i en JVC topmodel - og ikke mindst DV optageindstilling/udgang

Det fortæller langt mere om den der har testet GZ-MC500 kameraet end om kameraet, det bliver idag brugt semiprofessionelt og professionelt[...]

Tjaeee.. nu er jeg hverken semi- eller prof.
For mig er det vigtigt at også aften/mørke optagelser bliver gode, da jeg ikke har en lyd-/lysmand rendende i hælende som de semi-/professionelle - og selvom MC500 ikke var helt dårligt på dette punkt, fandtes der bedre alternativer (Sony/Panasonic).

Er det iøvrigt korrekt opfattet at batteriet skal oplades i kameraet (og den eksterne batteri-lader er ekstra tilbehør der skal købes separat)?

Iøvrigt er det da lidt små batterier der leveres med kameraet og kittet - kun optagelse til 25 minutter i praksis (700mAh)?!

/Lars
Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 13:05

Hej Brian,

Tak for svarene!

Men du kan godt optage fuld MPEG2 video på SD kort, det skal bare være et ultra-speed, high-speed eller hvad de nu kalder de noget hurtigere SD kort, og så vil jeg anbefale min. 2 GB eller mere, for at der kan være noget på kortet.

Du gør da dit til at holde kameraet i fokus - og den lille dimension tiltaler mig. Jeg fandt denne pressemeddelelse for kameraet, hvor der bl.a. nævnes (side 3):

Citér *5 Approx. shooting time, actual shooting time, and video shooting time are approximate. Regarding SD Memory Card, we recommend use of those of Panasonic, Toshiba, SanDisk, and PQI (128MB, 256MB, 512MB, and 1GB) and those of Matsushita, SanDisk, and PQI (2GB).

Hvorfor nævnes ikke størrelser over 2GB (måske fordi ingen af de nævnte producenter endnu har 4GB SD kort i sortimentet)? Du er helt sikker på at 4GB kort kan anvendes? - kan du evt. anbefale en af JVC godkendt producent med 4GB kort?

Dog havde jeg gerne set optisk billedstabilisator i en JVC topmodel - og ikke mindst DV optageindstilling/udgang

Det fortæller langt mere om den der har testet GZ-MC500 kameraet end om kameraet, det bliver idag brugt semiprofessionelt og professionelt[...]

Tjaeee.. nu er jeg hverken semi- eller prof.
For mig er det vigtigt at også aften/mørke optagelser bliver gode, da jeg ikke har en lyd-/lysmand rendende i hælende som de semi-/professionelle - og selvom MC500 ikke var helt dårligt på dette punkt, fandtes der bedre alternativer (Sony/Panasonic).

Er det iøvrigt korrekt opfattet at batteriet skal oplades i kameraet (og den eksterne batteri-lader er ekstra tilbehør der skal købes separat)?

Iøvrigt er det da lidt små batterier der leveres med kameraet og kittet - kun optagelse til 25 minutter i praksis (700mAh)?!

/Lars

Optisk billedstabilisering var rigtig godt engang, men ikke længere, grunden til det var godt engang var at da DV kameraerne blev lanceret, var CCD'ens opløsning på omkring 700.000 pixel ikke mere, og når så den digitale billedstabilisering var på, gik den ind og tog en ret stor del af disse pixel, til stabiliseringen. Så på det tidspunkt var den optiske klart en fordel.

Idag har kameraernes CCD'en væsentlig højere opløsning, og den digitale billedstabilisering er blevet hurtigere, bedre og mere præcis, idag vil en optisk billedstabilisering virke langsom og lidt sløv i funktionen, kontra den digitale billedstabilisering.

Du kan godt bruge større kort i vores kameraer, det er ikke noget problem. Der er ikkke nogen begrænsning i størrelsen af kortet. Vi anbefaler kort fra følgende producenter: Panasonic, Toshiba og Sandisk.

Batteriet vil når du sætter det i sige 110 min. men vil hurtigt gå ned til 60 min. normal batteritid under optagelse vil være 45 - 60 min. alt efter hvor meget du zoomer og fokuserer. De findes yderligere to batterier, et 1400 mAh og et 3300 mAh.

Batteriet skal oplades på kameraet medmindre man køber en ekstern oplader AA-VF7. Der findes et undervandshus til dette års modeller, som går ned til 30 meters dybde.

Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 13:28
Ja, jeg var en  af dem der bestilte for et par dage siden. Jeg modtog en ordrebekræftelse med at jeg ville få en mail om leveringstidspunkt og track & trace nr.. Nu har jeg så lige været ude og gå en halv time, og gæt hvad der er sket i mellemtiden...... Ja, pakkeposten har været med mit kamera. Jeg har ikke modtaget nogen form for oplysning om levering eller lign. , så det er da ikke specielt god service fra "Godpris" efter min mening.   Godpris... ja, God service.... nej
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 13:47
Hej Brian,

Batteriet vil når du sætter det i sige 110 min. men vil hurtigt gå ned til 60 min. normal batteritid under optagelse vil være 45 - 60 min. alt efter hvor meget du zoomer og fokuserer. De findes yderligere to batterier, et 1400 mAh og et 3300 mAh.

Det undrede mig bare at JVC selv nævner 25 minutter i pressemeddelelsen (side 3)

Citér

Men måske actual time rent faktisk er den tid der gennemsnitlig regnes med at der lagres på HDD - og de 50 min. er den gns. tid kameraet faktisk holdes tændt til både at indstille og optage.

/Lars

Redigeret af laursen - 07-Juli-2006 kl. 13:48
Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 09-Juni-2004
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 13:52

Hej Benton

Tak skal du ha, du er godt nok hurtigt ude med en bedømmelse af vores service niveau. Såvidt jeg ved har alle, som har bestilt fælleskøbes enten modtaget en email eller er blevet ringet op. Jeg tror faktisk, at du er den første jeg kender til som har udtrykt utilfredshed med at få et produkt leveret i for god tid.

Jeg vil ikke beklage, at vi har været for hurtigt ude med afsendelsen, men som alle andre er vi også "ramt" af ferie og det gør at vi pt. prioriterer, at få varene ud af døren hurtigst muligt. Det gør beklageligvis, at det kniber med at følge trop med TT numrene.  Dette normaliseres selvfølgelig når vi er oppe i det "høje gear" igen.

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 14:10
Hej.

Jeg er som sådan også glad for at få mit kamera hurtigt, men det er nu stadig mangel på service hvis man siger noget, og gør noget andet. Jeg har IKKE modtaget hverken tlf. opkald eller mail, og så kan det da godt være at i er ramt af ferie og andet, men det kan jeg som kunde jo ikke vide.
Men håber at jeg bliver super glad for mit nye kamera, og undskyld hvis jeg lød lidt muggen, det er bare fordi jeg havde glædet mig sådan, og nu går der jo så en dag ekstra inden jeg har det.
Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 09-Juni-2004
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 14:14

Hej Igen

Nu er det ikke for at tærske langhalm på denne, men jeg kan ikke forstå du ikke har modtaget nogen info. Kan du ikke sende mig en besked via pb. hvem du er for så vil jeg gerne tjekke op, ALLE skulle være kontaktet.

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 17:10

Oprindeligt skrevet af JVC JVC skrev:

Man kan arbejde med filtypen på mange måder, se følgende løsninger:

1) køb Pinnacle Studio DV 10.5 eller nyere, og denne kan arbejde direkte med filformatet
2) Download Stremclip Converter og konverter filen til en hvilken som helst ønsket filtype, og arbejd videre med filen

Kameraet optager i MPEG2, men filtypen er MOD. Når kameraet optager i MPEG2 er det også langt nemmere at redigere i og at brænde ud på DVD-skiver, hvis det var en ren DV AVI fil eller anden DV filtype, så skulle denne renderes hele tiden på PC'eren, og det vil tage længere tid at arbejde med.

Min version af Pinnacle Studio DV 9.4 kan godt læse *.mod filerne

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 07:53
Er der nogen, der har fået kameraet - og som har lyst til at komme med nogle erfaringer? Vi skal snart til at have nogle flere tilmeldinger...
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 08:35
Hej.

Jeg modtog mit for ca. 3 dage siden, og har kun leget lidt med det. umiddelbart er jeg oven ud tilfreds. Det giver super gode optagelser og farvegengivelsen er også super når man først får indstillet det lidt.
Har ikke prøvet at redigere og brænde ud på DVD, men det kommer jo nok.
5 stjerner fra mig indtil videre.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu