recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb JVC GZ-MG505?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb JVC GZ-MG505?

Besvar Besvar Side  <123>
Afstemningsspørgsmål: Kunne du være interesseret i et fælleskøb på dette HDD-Cam?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
14 [56.00%]
11 [44.00%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 10:49
Hej Stig,

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

2: Hvor tit har du stået i en ødemark, og skulle filme mere end 7 timer ?

Min pointe var i lige så høj grad i tilfældet hvor du er på en længere ferie (uden PC el. andet til at overføre til).

Jeg kunne sagtens optage 7 timer på en 3 ugers ferie (som så klippes ned til 1 time når jeg kommer hjem ).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 11:03

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej Stig,

2: Hvor tit har du stået i en ødemark, og skulle filme mere end 7 timer ?

Min pointe var i lige så høj grad i tilfældet hvor du er på en længere ferie (uden PC el. andet til at overføre til).

Jeg kunne sagtens optage 7 timer på en 3 ugers ferie (som så klippes ned til 1 time når jeg kommer hjem ).

/Lars

Det er vel ikke anderledes end med Bånd/DVD-skiver, og uanset hvor stor en HDD du sætter i, så vil du kunne løbe tør, hvis du sætter en 200 Gb i og så optager i DV-kvalitet som du gerne ville så har du også en tidsbegrænsning, mener den vil ligge på ca 8-10 timer.

Ellers er det jo den gamle model (JVC MC 500) du skal kikke på, den bruger jo udskiftelige medier Microdrive/Compact Flash.

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 11:26

Hej folkens.

JVC har lanceret en Everio Share Station, så man uden pc kan brænde DVD'er nærmest automatisk.

Det er et eksternt brænderdrev, som passer til de nye GZ-MG37 og GZ-MG77 kameraer, der kan dockes i det, og det fungerer ved brug af USB2.0. Men det fylder mindst en halv bærbar pc og jeg ved ikke, om det passer til GZ-MG505, jeg har blot læst om det i nyeste Digital Foto, jeg lige har fået og så fandt jeg lidt links.

Er man til JVC og harddiskoptagelse i kameraet og kan undvære 3CCD, så kunne det måske være en ide med et fælleskøb på 77'eren* (der ifølge bladet ligger på 8999 kr.) + Share Stationen?

*37'eren har ikke 16:9 CCD

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 11:49
Hej igen,

Det er vel ikke anderledes end med Bånd/DVD-skiver, og uanset hvor stor en HDD du sætter i, så vil du kunne løbe tør, hvis du sætter en 200 Gb i og så optager i DV-kvalitet som du gerne ville så har du også en tidsbegrænsning, mener den vil ligge på ca 8-10 timer.

Tjøøeee, et mini DV bånd kan lagre ca. 13 GB, så der vil nok være plads til mere i DV kvalitet med de 200GB. Dog, er min anke at man med et HDD kamera (som MG505) er låst fast af den indbyggede lager-kapacitet. Hvorfor ikke blot tilbyde SD/CF/... kort muligheden til at kunne isætte et flytbart RAM/HDD kort - i nødstilfældet hvor der ønskes optaget en ½ time mere?

Optagelse til mini-DV bånd er arkivering i sig selv, der er ingen grund til at skulle bruge eksterne dock stationer el. andet til at flytte optagelserne over på. De allermest øde steder kan man opdrive mini-DV bånd (og sikkert også flash kort).

Jeg synes man skal være utrolig omhyggelig med altid at huske at have overført optagelserne fra HDD kameraet inden man tager hjemmefra - det ville da være ærgeligt at starte ferien med at opdage at man kun har 3 timers optagelse tilbage fordi tante Annas 80 års fødselsdag stadig ligger på kameraet...

Ellers er det jo den gamle model (JVC MC 500) du skal kikke på, den bruger jo udskiftelige medier Microdrive/Compact Flash.

Ja, men hvorfor købe sidste års model uden 3CCD (man må forvente at HDD kameraer udvikles voldsomt i denne tid)?

/Lars

Redigeret af laursen - 21-Juni-2006 kl. 11:49
Redaktør, recordere.dk
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 12:31

Hej igen,
Tjøøeee, et mini DV bånd kan lagre ca. 13 GB, så der vil nok være plads til mere i DV kvalitet med de 200GB. Dog, er min anke at man med et HDD kamera (som MG505) er låst fast af den indbyggede lager-kapacitet. Hvorfor ikke blot tilbyde SD/CF/... kort muligheden til at kunne isætte et flytbart RAM/HDD kort - i nødstilfældet hvor der ønskes optaget en ½ time mere?

Der er da mulighed for SD-lagerenhed, og samtidig så kræver en stor HDD mere strøm, det kunne jo være en forklaring på de 30 Gb

Ja, men hvorfor købe sidste års model uden 3CCD (man må forvente at HDD kameraer udvikles voldsomt i denne tid)?
/Lars

MC500 har også 3CCD, selvom det er sidste års model, ay jeg så personligt ikke bryder mig ideen med skærmen sidende bagpå det er så noget andet.

Redigeret af stigc - 21-Juni-2006 kl. 12:33
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 13:02

Der er SD Memory Card slot til ekstra datalagring i disse HDD-cams - i hvert fald også i MG505, som vel er den mest interessante.

Hvis man virkelig tror pladsen bliver et problem, så tager man da bare en bærbar med - de kan jo fåes ganske små og under et kg og med 60-80 og måske endda med 100-120 GB HDD, så er det problem løst. Og på en længere ferie tager man nok alligevel en bærbar med - og så kan man jo også sidde og lave lidt videoredigering hvis man ikke kan finde på andet at lave - eller hvis man skal vise de lokale lidt fra dagens oplevelser. Alternativt bør der udvikles små eksterne harddiske med høj kapacitet, der direkte kan tage data fra videokameraet, såvel som tilsluttes til computer.

Jeg synes man skal være utrolig omhyggelig med altid at huske at have overført optagelserne fra HDD kameraet inden man tager hjemmefra - det ville da være ærgeligt at starte ferien med at opdage at man kun har 3 timers optagelse tilbage fordi tante Annas 80 års fødselsdag stadig ligger på kameraet...

Man vil da automatisk tømme kameraet, når man kommer hjem fra ferien, eller festen, så det burde ikke være noget problem.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 13:49
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 14:28
Blot et par kommentarer til lidt forskelligt i tråden her...

MC500 har også 3CCD, selvom det er sidste års model, ay jeg så personligt ikke bryder mig ideen med skærmen sidende bagpå det er så noget andet.

Ja, beklager - havde ikke set at MC500 også har 3CCD ... havde blot hæftet mig ved at MC500 er en 'gammel' model (med 4:3 skærm )

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Jeg er med, hvis prisen er rigtig - på Sony's model .

Har du set tråden her ?

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Der er SD Memory Card slot til ekstra datalagring i disse HDD-cams - i hvert fald også i MG505, som vel er den mest interessante.

Er dén mulighed både til lagring af still-billeder og video?

Hvis man virkelig tror pladsen bliver et problem, så tager man da bare en bærbar med - de kan jo fåes ganske små og under et kg og med 60-80 og måske endda med 100-120 GB HDD, så er det problem løst.

Hrmpfff... Så går lidt af ideén med det lille kamera da fløjten - udover den ekstra plads i kufferten og tidsforbruget på overførsler skal prisen på den bærbare så lægges oven i kameraets i forvejen (i mine øjne) høje pris.

Og på en længere ferie tager man nok alligevel en bærbar med - og så kan man jo også sidde og lave lidt videoredigering hvis man ikke kan finde på andet at lave - eller hvis man skal vise de lokale lidt fra dagens oplevelser.

FERIE.... Thorvald, det går jo netop ud på at komme væk fra de daglige sysler

Man vil da automatisk tømme kameraet, når man kommer hjem fra ferien, eller festen, så det burde ikke være noget problem.

Så har du vist lidt mere selv-disciplin end mig (jeg fylder ofte digital kameraet godt op før jeg "tømmer" det).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 08:22

Så har du vist lidt mere selv-disciplin end mig (jeg fylder ofte digital kameraet godt op før jeg "tømmer" det).

/Lars

Jeg tømmer da som regel også mit digital kamera hver gang det har været brugt til lidt mere end blot leg ;-)

Hvad så Otto, er du begyndt at kikke på nogle priser ? ?

Redigeret af stigc - 27-Juni-2006 kl. 08:47
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 09:48
Så begynder kameraet så småt at dukke op i handelen - f.eks. ITbutikken sælger det til lidt over 10.000.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 10:06
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 10:30

Er dén mulighed både til lagring af still-billeder og video?

SD Kort slot-in er både til video og stillbilleder, det vælger du selv på kameraet.

Hvis man virkelig tror pladsen bliver et problem, så tager man da bare en bærbar med - de kan jo fåes ganske små og under et kg og med 60-80 og måske endda med 100-120 GB HDD, så er det problem løst.

Hrmpfff... Så går lidt af ideén med det lille kamera da fløjten - udover den ekstra plads i kufferten og tidsforbruget på overførsler skal prisen på den bærbare så lægges oven i kameraets i forvejen (i mine øjne) høje pris.

Man kan også investere i en flytbar harddisk, den skal bare have OTG (On The Go) funktion, så den kan suge data fra kameraet uden brug af PC.

/Lars

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu