|
Fælleskøb JVC GZ-MG505? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||||||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 10:49 | |||||
Hej Stig,
Min pointe var i lige så høj grad i tilfældet hvor du er på en længere ferie (uden PC el. andet til at overføre til). Jeg kunne sagtens optage 7 timer på en 3 ugers ferie (som så klippes ned til 1 time når jeg kommer hjem ). /Lars |
||||||
Redaktør, recordere.dk
|
||||||
stigc
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 11:03 | |||||
Det er vel ikke anderledes end med Bånd/DVD-skiver, og uanset hvor stor en HDD du sætter i, så vil du kunne løbe tør, hvis du sætter en 200 Gb i og så optager i DV-kvalitet som du gerne ville så har du også en tidsbegrænsning, mener den vil ligge på ca 8-10 timer. Ellers er det jo den gamle model (JVC MC 500) du skal kikke på, den bruger jo udskiftelige medier Microdrive/Compact Flash. |
||||||
Stig
Blot min ringe mening ! |
||||||
Carser
-- Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 11:26 | |||||
Hej folkens. JVC har lanceret en Everio Share Station, så man uden pc kan brænde DVD'er nærmest automatisk. Er man til JVC og harddiskoptagelse i kameraet og kan undvære 3CCD, så kunne det måske være en ide med et fælleskøb på 77'eren* (der ifølge bladet ligger på 8999 kr.) + Share Stationen? *37'eren har ikke 16:9 CCD |
||||||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
||||||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 11:49 | |||||
Hej igen,
Tjøøeee, et mini DV bånd kan lagre ca. 13 GB, så der vil nok være plads til mere i DV kvalitet med de 200GB. Dog, er min anke at man med et HDD kamera (som MG505) er låst fast af den indbyggede lager-kapacitet. Hvorfor ikke blot tilbyde SD/CF/... kort muligheden til at kunne isætte et flytbart RAM/HDD kort - i nødstilfældet hvor der ønskes optaget en ½ time mere? Optagelse til mini-DV bånd er arkivering i sig selv, der er ingen grund til at skulle bruge eksterne dock stationer el. andet til at flytte optagelserne over på. De allermest øde steder kan man opdrive mini-DV bånd (og sikkert også flash kort). Jeg synes man skal være utrolig omhyggelig med altid at huske at have overført optagelserne fra HDD kameraet inden man tager hjemmefra - det ville da være ærgeligt at starte ferien med at opdage at man kun har 3 timers optagelse tilbage fordi tante Annas 80 års fødselsdag stadig ligger på kameraet...
Ja, men hvorfor købe sidste års model uden 3CCD (man må forvente at HDD kameraer udvikles voldsomt i denne tid)? /Lars Redigeret af laursen - 21-Juni-2006 kl. 11:49 |
||||||
Redaktør, recordere.dk
|
||||||
stigc
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 12:31 | |||||
Der er da mulighed for SD-lagerenhed, og samtidig så kræver en stor HDD mere strøm, det kunne jo være en forklaring på de 30 Gb
MC500 har også 3CCD, selvom det er sidste års model, ay jeg så personligt ikke bryder mig ideen med skærmen sidende bagpå det er så noget andet. Redigeret af stigc - 21-Juni-2006 kl. 12:33 |
||||||
Stig
||||||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7883 |
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 13:02 | |||||
Der er SD Memory Card slot til ekstra datalagring i disse HDD-cams - i hvert fald også i MG505, som vel er den mest interessante. Hvis man virkelig tror pladsen bliver et problem, så tager man da bare en bærbar med - de kan jo fåes ganske små og under et kg og med 60-80 og måske endda med 100-120 GB HDD, så er det problem løst. Og på en længere ferie tager man nok alligevel en bærbar med - og så kan man jo også sidde og lave lidt videoredigering hvis man ikke kan finde på andet at lave - eller hvis man skal vise de lokale lidt fra dagens oplevelser. Alternativt bør der udvikles små eksterne harddiske med høj kapacitet, der direkte kan tage data fra videokameraet, såvel som tilsluttes til computer.
|
||||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||||||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7883 |
Sendt: 26-Juni-2006 kl. 13:49 | |||||
|
||||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||||||
laursen
Sendt: 26-Juni-2006 kl. 14:28 | |||||
Blot et par kommentarer til lidt forskelligt i tråden her...
Ja, beklager - havde ikke set at MC500 også har 3CCD ... havde blot hæftet mig ved at MC500 er en 'gammel' model (med 4:3 skærm )
Har du set tråden her ?
Er dén mulighed både til lagring af still-billeder og video?
Hrmpfff... Så går lidt af ideén med det lille kamera da fløjten - udover den ekstra plads i kufferten og tidsforbruget på overførsler skal prisen på den bærbare så lægges oven i kameraets i forvejen (i mine øjne) høje pris.
FERIE.... Thorvald, det går jo netop ud på at komme væk fra de daglige sysler
Så har du vist lidt mere selv-disciplin end mig (jeg fylder ofte digital kameraet godt op før jeg "tømmer" det). /Lars |
||||||
Redaktør, recordere.dk
|
||||||
stigc
Sendt: 27-Juni-2006 kl. 08:22 | |||||
Jeg tømmer da som regel også mit digital kamera hver gang det har været brugt til lidt mere end blot leg ;-) Hvad så Otto, er du begyndt at kikke på nogle priser ? ? Redigeret af stigc - 27-Juni-2006 kl. 08:47 |
||||||
Stig
||||||
laursen
Sendt: 27-Juni-2006 kl. 09:48 | |||||
Så begynder kameraet så småt at dukke op i handelen - f.eks. ITbutikken sælger det til lidt over 10.000.
/Lars |
||||||
Redaktør, recordere.dk
|
||||||
stigc
Sendt: 27-Juni-2006 kl. 10:06 | |||||
Her kan den fåes til 8195 |
||||||
Stig
||||||
BrianJVC
-- Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
Sendt: 27-Juni-2006 kl. 10:30 | |||||
|
||||||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
||||||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |