recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb måske? Samsung LE40M61B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb måske? Samsung LE40M61B

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2005 kl. 23:00

Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Mon ikke der med tiden er skærme nok til alle.....måske ikke lige i morgen men så sikkert i overmorgen.

Ja, de populæreste modeller kan leveres næste år - hvis man bestiller nu.  Det er ret kaotisk lige nu.

Men det eneste jeg siger, er at hvis man har besluttet sig om at det skal være den model, og gerne vil have den indenfor overskuelig fremtid, er det en god idé at finde en forhandler som kan levere. Og acceptere den pris modellen har for tiden.

Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Og prisen...den vil sikkert fortsætte med at falde (startede ved 30K). Så er det ikke lige vel overilet næsten at opfordre til hamstring. 

Selvfølgelig vil skærmere blive billigere med tiden, men fortsætter den enorme efterspørgsel, hvor der ikke produceres nok til at mætte markedet, vil vi nok opleve en periode hvor priserne ikke falder med samme hast.

Men uanset, så var det kun for at fortælle at leveringen nærmer sig det kaotiske for flere mærker. Så kan man jo vente til næste sommer og se situationen an igen, eller man kan købe nu. Hamstring er det dog næppe, det er jo opkøb af ting som er på markedet allerede.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 17:34

Det handler vel om at producenterne lancerer de nye produkter inden de overhovedet har fået opbygget en ordentlig produktion/lager. Det gælder for dem om at være først med det nyeste. Eller de er måske begyndt at producere til ordre (som eksempelvis Dell) istedet for lager. Og det vil jo give ventelister hvis produktet viser sig at blive mere eftertragtet end ventet.

Hvad jeg til gengæld ikke forstår er det prisfald der er på alle modeller. Min logik ville mene at så længe efterspørgslen er større end udbuddet, var der ingen grund til at sælge produktet under den vejledende pris (30K). Men jeg er jo heller ikke forretningsmand

Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2005 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af TorbenJ TorbenJ skrev:

Anyway, har du undersøgt Samsungs garanti, hvis man køber det i Tyskland; Worst case, skal det så sendes til Berlin, eller hvordan?

Sålænge man sørger for at der følger et european warranty card med så dækker ganrantien også i DK. Jeg har snakket med Strax Service i Taastrup som bekræftede dette. (www.strax.dk tror jeg det er?)

Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2005 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af nordic nordic skrev:

Er det muligt at få et link? har selv overvejet dette flere gange, det er jo også nogen $$$ at spare

Det var på www.hificomponents.de jeg havde set det. Men efter at have kontaktet dem fandt jeg ud af at leveringstiden rent faktisk var 4 uger, og ikke 7-14 dage som de skriver på deres side :-(

Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2005 kl. 09:21

Så er Tv'et indkøbt. Jeg er ikke kendt for min tålmodighed så jeg måtte finde en butik i Tyskland der rent faktisk havde det på lager og hvor man kunne køre direkte ned og hente det. Dette lykkedes så igår.

Media-Markt i Rostock havde et sidste stående. Dette fik jeg inkl. vægophæng til ca. 23.000 dkk. :-)
Ikke den største besparelse, men en lille er der dog. Og så fik man jo også en tur ud af det plus man fik omgående levering samt mulighed for at se TV'et i aktion inden man købte. Så alt i alt er jeg godt tilfreds.

Så nu er det bare med at få malet den væg det skal hænge på færdig, så det kan komme op. Jeg kunne dog selvfølgelig ikke lade være med at teste det så snart jeg kom hjem, og det jeg så skuffede mig bestemt ikke. :D

Til top
duke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Oktober-2005
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2005 kl. 22:22

tillykke med det fede tv... jeg modtager først mit midt i denne måned..

Til top
nordic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2005 kl. 08:54
Også mig  jeg tager ind i Illum i dag og ser det sammen med konen, så må vi se hvad der så sker.
Til top
tomaszo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2005
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 14:14
Nogen der ved om hvis man køber et tv i polen, virker det så i Danmark? I gamle dage kunne man nemlig vist ikke.

Redigeret af tomaszo
Til top
nordic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 01:17
Så har jeg også købt, jeg var inde i Illum i dag i Samsungs Concept Store fik et ok tilbud, og fik varen med kunne ikke vente længere.
Til top
Corleone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2005
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 08:55

Hey Nordic

Hvad er et "okay tilbud" hvis jeg må spørge

Martin

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2005 kl. 17:27

Jeg regner også med at  smutte til Tyskland og hente et her i weekenden. De har LE4051 og 61 hængede ved siden af hinanden i HI-FI klubben på Åboulevard til henholdvis 25 og 30k....

Jer der har købt, er I tilfredse, mange penge at skulle lægge for et fjensyn jo

Til top
nordic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2005 kl. 23:24

Jeg er 100% tilfreds, jeg har været inde hos samsung og hente mit HDMI kabel i dag, og det er det flotteste billede jeg har set sidder lige nu og ser shrek, og det er jo en hel anden film nu hvor man har et så flot billede. Husk at læse samsungs garanti på deres hjemmeside, under det punkt med deres waranti card, medfølger det og udfyldt, så har du en begrænset garanti.

Held og Lykke med at finde det i Tyskland,  jeg har kontaktet både diverse i tyskland og sverige og fik samme svar alle steder, Hifi Klubben har heller ikke nogen på lager andet end deres demo model, og til så mange penge skal det sq være 100% nyt vil jeg mene.

Redigeret af nordic
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu