Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Maggerholm
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
|
Sendt: 03-September-2006 kl. 16:10 |
pilehave skrev:
Jeps, jeg ville bare lægge .TS-streamen direkte på disken. Så ville jeg også undgå at ødelægge et i forvejen komprimeret signal yderligere.
At produktet ville blive dyrere er teoretisk korrekt, men vi snakker alligevel en topmodel til +10K så om den blev 500 kr. dyrere...
|
Tvivler stærkt på at 500kr kan gøre det. Og systemet ville jo være noget anderledes end deres afprøvede system med at lagre i MPEG. Så det er nok indtil videre ønsketænkning og fremtidsvisioner. Mvh Michael
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 03-September-2006 kl. 17:16 |
At gemme en .ts stream fra muxen på harddisken, kan jo også kun gøres fra den digitale dekoder, og pt. er der kun dr1, dr2 og tv2 der ligger på dvb-t tuneren. Det vil ikke kunne lade sig gøre fra den analoge tuner, eller fra nogen eksternt tilsluttede kilder.
Pioneeren er i modsætning til Humaxen en Recorder, i ordets forstand, en maskine der optager, ikke en maskine der blot gemmer den modtagede .ts strøm. Du efterspørger en Humax udvidet med en recorders egenskaber, eller en recorder udvidet med Humaxens egenskaber. Du er nok nødt til at se i øjnene at det får du ikke i denne omgang og sandsynligvis heller ikke i nær fremtid :-)
Der kan være mange grunde til dette udover de tekniske. Der kan være et spørgsmål om produktsegmentering, det er 2 forskellige produkttyper. Der kan være et spørgsmål om copyright, hvor mange PVR ser du med indbygget mulighed for at brænde originalstrømmen på en dvd - eller nogen officielle værktøjer til at flytte originalstrømmen til computer for videre distribution ?
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
|
Sendt: 03-September-2006 kl. 17:32 |
Ja det er muligvis ønsketænkning, men min Humax har i hvert tilfælde USB udgang og medfølgende software til at downloade det optagede. Det har de fleste andre nyere DVB-T optagere også, se blot på den der er i fælleskøb lige pt. Et andet bud på en PVR med USB er Topfield. Jeg ville (som forbruger) bare gerne slippe for at have flere kasser stående under mit TV. Og har man først en gang haft fornøjelsen af at kunne optage flere programmer på en gang mens man ser et andet slipper man det ikke ret gerne  Nåh, nu skal jeg jo ikke ødelægge hele den her tråd medandet snak, god vind til dem der vil betale 10.000 kr for en recorder
Redigeret af pilehave - 03-September-2006 kl. 17:33
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 03-September-2006 kl. 17:52 |
Det er vist ikke noget officielt software der medfølger til download af optagelser til PC - heller ikke for Arionens vedkommende. USB interfacet på disse pvr maskiner er officielt til at downloade mp3 til PVR'en - men uofficelt med opensource software benyttes det til at flytte optagelser fra PVR til computer. Men det er mig bekendt ikke med nogen officel velsignelse fra content providers at dette gøres.
|
|
 |
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
|
Sendt: 03-September-2006 kl. 17:55 |
spawn skrev:
Det er vist ikke noget officielt software der medfølger til download af optagelser til PC - heller ikke for Arionens vedkommende. USB interfacet på disse pvr maskiner er officielt til at downloade mp3 til PVR'en - men uofficelt med opensource software benyttes det til at flytte optagelser fra PVR til computer. Men det er mig bekendt ikke med nogen officel velsignelse fra content providers at dette gøres.
|
Nu har jeg ikke nærstuderet Arion'en, men Humax'en er godkendt af Boxer i Sverige (betalingskanaler) og der følger officiel software med.
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 03-September-2006 kl. 18:30 |
Selve Humaxen er selvfølgelig godkendt til brug med Boxers betalingskanaler - men jeg må sige jeg er noget overrasket hvis der også følger officel udviklet og godkendt software til brug for at overføre "optagelser" fra PVR'en til computeren. Muligheden for dette eller softwaren til det kan jeg heller ikke finde nævnt nogen steder på Humax's hjemmeside for nogen af deres PVR.
Men jeg skal ikke gøre mig klog på PVR området - mit kendskab til dette er trods alt begrænset.

Hvorom alting er så er det nok ligeså meget et spørgsmål om produktsegmentering, der findes et utal af forskellige media produkter med forskellige egenskaber, mange af disse så vi alle gerne samlet i et produkt, men det er nok ikke interessant for producenterne at lave - der er nok større indtjeningsmuligheder ved at have mange forskellige produkter der alle lige mangler noget vi ikke kan leve uden, så vi er nødt til at købe flere slags.

|
|
 |
MichaelS
--
Tidl. redaktør recordere.dk
Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
|
Sendt: 03-September-2006 kl. 22:41 |
Ok og nu tilbage til EMNET:
FÆLLESKØB AF Pioneer DVR-940HX
/MichaelS
|
mvh MichaelS
|
 |
SMS
Bruger
Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Ølstykke - DK
Point: 123
|
Sendt: 03-September-2006 kl. 23:16 |
Jeg kunne også være interesseret i recorderen hvis man ellers kan overføre avi filer fra en computer via firewire indgangen på recorderen og ikke som min nyerhvervede Panasonic EH65 der ikke vil være med til det. (Sony HX1000 klare det fint).
Redigeret af SMS - 03-September-2006 kl. 23:18
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
 |
Ager
Ny bruger
Oprettet: 07-November-2005
Point: 11
|
Sendt: 05-September-2006 kl. 21:58 |
http://www.tododvd.com/product_info.php/products_id/1500
Pioneer DVR-940HX-S 1080p DV HDMI 500GB 1,900.00EUR
Så 10.000,- dkk er nok i underkanten!
|
 |
handstand
Bruger
Oprettet: 09-September-2004
Point: 117
|
Sendt: 05-September-2006 kl. 22:04 |
Hvordan ender man på en spansk hjemmeside.... 500 GB Capacidad del Disco Duro 
Nåja - prisen er jo lige en smule over de 10k - ligner mere 15k.
Jeg vil sige at jeg er lidt rystet, men ikke skræmt - det er jo den maskine jeg har ventet på...
Jeg vil stadig meget gerne kende prisen på et fælleskøb før jeg kan slå tankerne om den maskine ud af hovedet. Jeg er stadig MEGET interesseret...
|
Handstand
|
 |
MichaelS
--
Tidl. redaktør recordere.dk
Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
|
Sendt: 05-September-2006 kl. 22:10 |
Jeg har tidligere skrevet:
MichaelS skrev:
Du skal nok ikke regne med at prisen kommer under 10.000,- for Pioneers topmodel plejer at stå i omkring 15.000,-
Vi skal også lige have afklaret om den modtager danske tekster uden problemer, for det er jo ikke alle DVB-T modtagere der gør det.
Men vi holder øje med den!
/MichaelS
|
Så slå koldt vand i blodet indtil vi ved lidt mere og brug tiden til at spare op i. 
/Michael
|
mvh MichaelS
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 05-September-2006 kl. 23:32 |
Det er en budgettung fætter,at lave FK på !
Ikke mindst i en tid hvor både B.R. og HD DVD spøger.
Har selv Pio920,som er enestående !
|
 |