recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb: Oppo BDP S83
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb: Oppo BDP S83

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

ROHS er et EU-direktiv om standarder for elektriske produkter.

Det har afspilleren ikke, heller ikke CE-mærket, men selvfølgelig en FCC-
godkendelse fra USA.

Rent juridisk kan jeg godt forstå, at det ikke er specielt attraktivt at sælge
den slags, og mon ikke det nuværende salg af US-maskiner stopper når den
europæiske model kommer. Men med de forsinkelser, der hidtil har været,
og den høje interesse for produktet, virker det bare ret uklart, om det
kommer til at tage 1, 6 eller 12 måneder.

Eller år
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 14:41

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Hvad er en ROHS godkendt ?

Noget med kassering og genbrug osv., der kom nogle strengere regler for nogle år siden. Det hænger sammen med WEEE direktivet, der bl.a. går ud på at importør eller producent betaler et gebyr for hvert apparat der sælges, dette gebyr bruges så til at indsamle kasseret elektronik. Dette betyder at man som forbruger ikke skal betale for at slippe af med kasseret elektronik.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Hvad er en ROHS godkendt ?

Noget med kassering og genbrug osv., der kom nogle strengere regler for nogle år siden. Det hænger sammen med WEEE direktivet, der bl.a. går ud på at importør eller producent betaler et gebyr for hvert apparat der sælges, dette gebyr bruges så til at indsamle kasseret elektronik. Dette betyder at man som forbruger ikke skal betale for at slippe af med kasseret elektronik.


Mange tak for svaret Otto

Men med alle de godkendelse den skal igenmme, så må den jo blive en hele del dyre her i EU end i USA, hvis det er tale om samme maskine og derfor er der komme de rygter frem om at det blive en med bilde chip fra Oppo DV-980H og ikke med bilde chip VRS fra Anchor Bay der komme til at side i den europæiske model.

Og hvis Oppo skal igenmme div. godkendelse for at få lov til at sælge den i EU, så kan det tage tid, og hvis de også skal udviklet en model til dette europæiske market det kan jo også tage lange tid.

Men hvad med Oppo DV-983H havde den ikke alle de EU godkendelse for at du kunne sælge den her i landet ?




Redigeret af Startrek - 14-Juli-2009 kl. 15:02
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 15:11

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:



Men med alle de godkendelse den skal igenmme, så må den jo blive en hele del dyre her i EU end i USA, hvis det er tale om samme maskine

Sådan er det jo netop også med stort set al elektronik. Med DVD-afspillerne hos Oppo har "kursen" været 1 dollar = 1 euro, men om det holder med blu-ray'en kan jeg ikke svare dig på. Men jeg tvivler stærkt på at den europæiske version bliver dyrere end dét den amerikanske model koster at få leveret fra CRTprojectors, tværtimod.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

og derfor er der komme de rygter frem om at det blive en med bilde chip fra Oppo DV-980H og ikke med bilde chip VRS fra Anchor Bay der komme til at side i den europæiske model.

Jeg kan ikke rigtigt sige så meget til hvad rygter siger og ikke siger, jeg ved kun hvad Oppo's europæiske repræsentant fortæller mig. Det er p.t. ikke ret meget konkret. Men det ville vel være oplagt at lave en billig-version med source direct som primære feature (ala DV-980), både i USA og EU. Hvornår hvilke modeller kommer og til hvilke priser, det ved jeg desværre først meget kort tid før de står her. Oppo holder kortene usædvanligt tæt til kroppen, og som regel ved jeg ikke noget mere konkret end dét der sendes ud i de officielle nyhedsmails. Så sandsynligvis vil det være sådan at i dét sekund jeg rent faktisk får noget konkret information, så ved de fleste af jer det allerede. Det er selvfølgelig træls, lige så vel som at jeg formentligt er mere træt af forsinkelserne end nogen af jer (det er ufedt at det vælter ind med ordrer på et produkt jeg ikke kan levere).

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 15:12

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:



Men hvad med Oppo DV-983H havde den ikke alle de EU godkendelse for at du kunne sælge den her i landet ?


Jo. Og som sagt, med DV-983 var det såvidt jeg husker 388 (eller var det 399?) dollars i USA og 388 Euro i Europa (hvilket så fordi den danske moms er lidt højere end i de andre lande endte på 2999,-).

Hvis ikke der er noget særligt ved blu-ray afspilleren i forhold til dét, så burde 499 dollars i USA give 499 Euro i Europa, og dermed ikke urealistisk at nå en pris på 4000,- rent - MED ABT chip (men det er IKKE! et løfte, det er et gæt helt for egen regning). Derudover kan jeg som sagt sagtens forestille mig at de arbejder på en billig-version uden ABT, til dem der "bare" vil have en god blu-ray afspiller med source-direct af lyd og billede, det vil give mening både på det amerikanske og det europæiske marked. Det vil derimod ikke give mening at lave en model i 4-5000,-s klassen uden ABT til det europæiske marked, så dén tør jeg godt skyde ned: HVIS de laver en model uden ABT, så bliver det en billig-version der kommer på begge markeder, ikke et spørgsmål om at 83'eren bliver handicappet i Europa.



Redigeret af AV Precision - 14-Juli-2009 kl. 15:18
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:



Men hvad med Oppo DV-983H havde den ikke alle de EU godkendelse for at du kunne sælge den her i landet ?


Jo. Og som sagt, med DV-983 var det såvidt jeg husker 388 (eller var det 399?) dollars i USA og 388 Euro i Europa (hvilket så fordi den danske moms er lidt højere end i de andre lande endte på 2999,-).

Hvis ikke der er noget særligt ved blu-ray afspilleren i forhold til dét, så burde 499 dollars i USA give 499 Euro i Europa, og dermed ikke urealistisk at nå en pris på 4000,- rent - MED ABT chip (men det er IKKE! et løfte, det er et gæt helt for egen regning). Derudover kan jeg som sagt sagtens forestille mig at de arbejder på en billig-version uden ABT, til dem der "bare" vil have en god blu-ray afspiller med source-direct af lyd og billede, det vil give mening både på det amerikanske og det europæiske marked. Det vil derimod ikke give mening at lave en model i 4-5000,-s klassen uden ABT til det europæiske marked, så dén tør jeg godt skyde ned: HVIS de laver en model uden ABT, så bliver det en billig-version der kommer på begge markeder, ikke et spørgsmål om at 83'eren bliver handicappet i Europa.


En billig version vil være en god idé... Lidt ligesom Denon 2500BT og Denon 3800BD... Om 2500'eren så er billig nok kan man altid diskutere...

Problemet er bare, at der er ikke andre end os nørder der hænger ud på diverse fora, der overhovedet ved at Oppo eksisterer... I hvert fald hvis vi snakker EU, og i særdeleshed lille Danmark...

Hifi Klubben har efterhånden så mange butikker at de kan sælge Denon 2500 (og den mindste 1800) til mange "almindelige" mennesker, som efterhånden er begyndt at handle i Hifi klubben... Så jeg har et indtryk af, at Denon 2500BT har solgt ret godt... Den er smukt designet (efter min mening) og ser ud af meget... Og de anmeldelser jeg har læst, har da også været positive for det meste...

Når vi så begynder at snakke om en lillebror til BDP83, så tror jeg den får svært ved at slå igennem i DK, fordi at når vi piller de rigtig gode ting ud af BDP83 (ABT scaler og deinterlacing) , som gør at den er hypet så meget over alt, ja så står du tilbage med en maskine som andre fabrikanter kan lave lige så godt... Og med Oppo's mildest talt begrænsede markedsføring, så tror jeg ikke den vil sælge godt i DK og EU...

95% af dem i DK der idag har købt eller bestilt en Oppo BDP-83 har gjort det pga. meget positive anmeldelser fra udlandet og omtale fra bl.a. dig, og et par andre, og det er hovedsageligt blevet kommunikeret igennem dette forum... Men hvis ikke mini Oppo'en bliver lige så banebrydende, så bliver den ikke anmeldt og hypet lige så godt, og så vælger folk i stedet at købe en afspiller der matcher deres tv eller receiver...
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 12:59
Er det i grunden kun mig der har misset hvorfor Oppo'en i denne tråd nævnes som Oppo BDP-S83???

Min hedder kun BDP-83, og har ikke set S'et nævnt andre steder...
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 16:37
Se her hvis du er interesseret i at være med i et samlet køb af Oppo kodefri-kit: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63161& PN=1&TPN=1
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 17:01

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Er det i grunden kun mig der har misset hvorfor Oppo'en i denne tråd nævnes som Oppo BDP-S83???

Min hedder kun BDP-83, og har ikke set S'et nævnt andre steder...

Det er vist min skyld, jeg kom til at kalde den BDP-S83 i starten af en eller anden grund, ingen anelse om hvor jeg har fået det fra, men det har hængt ved i nogens hjerner, inklusive min egen...

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Er det i grunden kun mig
der har misset hvorfor Oppo'en i denne tråd nævnes som Oppo BDP-
S83???Min hedder kun BDP-83, og har ikke set S'et nævnt andre
steder...


Det er vist min skyld, jeg kom til at kalde den BDP-S83 i starten af en
eller anden grund, ingen anelse om hvor jeg har fået det fra, men det har
hængt ved i nogens hjerner, inklusive min egen...


Otto tro at du har fået leje for meget med Sony´s Blu-ray afspille på det
sidste, da alle deres modeler starte med et S

Redigeret af Startrek - 31-Juli-2009 kl. 20:53
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Er det i grunden kun mig der har misset hvorfor Oppo'en i denne tråd nævnes som Oppo BDP-S83???

Min hedder kun BDP-83, og har ikke set S'et nævnt andre steder...

Det er vist min skyld, jeg kom til at kalde den BDP-S83 i starten af en eller anden grund, ingen anelse om hvor jeg har fået det fra, men det har hængt ved i nogens hjerner, inklusive min egen...


Okay... Så kan jeg bedre forstå det...
Til top
OnkelStewart Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:48
Glæder mig til den kommer til Danmark, Otto. Så må jeg vist hellere kigge en tur forbi!

Otto, vil der være mulighed for at se den på en BenQ W5000 i dit demorum og evt sammenligne med PS3?

Hygge, der!

Peter


Redigeret af OnkelStewart - 31-Juli-2009 kl. 20:49
BenQ W5000, OPPO BDP-83, WD TV Live, 80" NoName motorlærred
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu