recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb på Panasonic DMR-EH60EG-S?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb på Panasonic DMR-EH60EG-S?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2005 kl. 23:41

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvad mener du mere præcist med "automatisk overføre titler fra optagne programmer" ?

Det er vist titler fra Tekst-TV der spørges til - det kan Panasonic optageren så vidt jeg ved godt.

Desværre ser det lidt kedeligere ud med timeren - den kræver stadig at optageren står i 'Timer-mode' (standby) for at optage  (og således ikke er så fleksibel med at afspille andet mens en optagelse skal til at starte).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Baldur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juni-2005
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2005 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Desværre ser det lidt kedeligere ud med timeren - den kræver stadig at optageren står i 'Timer-mode' (standby) for at optage  (og således ikke er så fleksibel med at afspille andet mens en optagelse skal til at starte).

/Lars

Ved du (eller nogen andre) hvordan det i praksis fungere. Min Panasonic-VHS video kan ingenting når den står i timermode, men det giver jo også god mening - så man er sikke på at det rigtige bånd sidder i.

Det giver bare ikke meing med recorderen... Min forstilling er at man ikke kan sætte den til at optage andre ting, når den er i timermode (for ikke at kunne blokere for optagelsen) men at man kan afspille DVD og se optagelser fra HD - er det rigtigt?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 00:01

Oprindeligt skrevet af Baldur Baldur skrev:

Min forstilling er at man ikke kan sætte den til at optage andre ting, når den er i timermode (for ikke at kunne blokere for optagelsen) men at man kan afspille DVD og se optagelser fra HD - er det rigtigt?

Jep.

  /Lars 

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 00:19

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Desværre ser det lidt kedeligere ud med timeren - den kræver stadig at optageren står i 'Timer-mode' (standby) for at optage  (og således ikke er så fleksibel med at afspille andet mens en optagelse skal til at starte).

Se. det troede jeg osse, men ifølge den anden Lars, så kan man godt afspille andet, mens den er i timer-mode, og så er det knap så tåbeligt

mvh Christian
Til top
Baldur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juni-2005
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 00:22

Det kan selvfølgelig hurtigt blive lidt træls, hvis man har faste optagelser hver dag el. lign. - så skal man altid have den ud af timermode, for at kunne lave en anden optagelse...

Hvordan håndtere sony og pioneer egentlig den potentielle konflikt mellem at farmand har sat den til en timeroptagelse af en fodboldkamp på kanal 1 19:00 og lillemor starter en "pause tv" optagelse kl 18:45...hvad sker der så når kl. bliver 19:00?

/Baldur

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af Baldur Baldur skrev:

Hvordan håndtere sony og pioneer egentlig den potentielle konflikt mellem at farmand har sat den til en timeroptagelse af en fodboldkamp på kanal 1 19:00 og lillemor starter en "pause tv" optagelse kl 18:45...hvad sker der så når kl. bliver 19:00?

Det ved jeg ikke, men i forlængelse af dit spørgsmål kan jeg ved overlappende timerudsendelser oplyse, at timeroptagelse 2 først starter, når timeroptagelse 1 er optaget færdig.

Fx hvis man har indtastet følgende i timeren: dr1 19.00-20.00 og tv2 19.30-20.30, vil der blive optaget dr1 19.00-20.00 og tv2 20.00-20.30

Hvis der ved overlappende optager er angivet samme starttidspunkt, vil den optagelse der er senest gemt i timeren have 1. prioritet.

Et gæt på dit spørgsmål vil være at pause-tv vinder over fodbold

mvh Christian
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 08:36

[Quote=Baldur] Hvordan håndtere sony og pioneer egentlig den potentielle konflikt mellem at farmand har sat den til en timeroptagelse af en fodboldkamp på kanal 1 19:00 og lillemor starter en "pause tv" optagelse kl 18:45...hvad sker der så når kl. bliver 19:00? [/quote]

Det ved jeg heller ikke, men på JVC's modeller vinder timer-optagelsen over live-memory, det vil sige at hvis man bruger live-memory, så når timeroptagelsen skal igang - ja, så går den bare igang! Og det synes jeg er perfekt og helt rigtigt!

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

[Det ved jeg heller ikke,

LOL, gad vide om der nogen der ved det,

Jeg har ikke prøvet, men i manualen side 58 vedr. pause-tv, står der at en timer-optagelse vil annulere pause-funktionen, så det er åbenbart lissom på en JVC-ting

mvh Christian
Til top
Kasper Bang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 11:18

Oprindeligt skrevet af Cybersp@ce Cybersp@ce skrev:

Personligt er jeg meget mere interesseret i mere/bedre garanti, end at maskinen skal være kodefri.

Den skulle meget gerne være kodefri, så man ikke efterfølgende skal bøvle med det.

MVH/Kasper

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 12:03

Hej Lars,

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Baldur Baldur skrev:

Min forstilling er at man ikke kan sætte den til at optage andre ting, når den er i timermode (for ikke at kunne blokere for optagelsen) men at man kan afspille DVD og se optagelser fra HD - er det rigtigt?
Jep.

Kan jeg få dig til at uddybe.

Mener du dermed at man godt kan afspille DVD og HDD optagelser samtidig med at den står i Timermode?!? (altså INDEN den går igang med optagelsen!)

Når først optagelsen er igang er det selvfølgelig intet problem at afspille både HDD og DVD optagelser, men hidtil har det (mig bekendt) ikke været  muligt at se en optagelse hen over tidspunktet hvor en timeroptagelse skal gå igang (så vidt jeg husker kommer en advarsel et stykke tid før om at den skal i timermode for at timeroptagelsen kan påbegyndes!?!).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 13:55

Hej Laursen

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Mener du dermed at man godt kan afspille DVD og HDD optagelser samtidig med at den står i Timermode?!? (altså INDEN den går igang med optagelsen!)

Jeg tror du blander tingene sammen

Panasonics modeller kan godt afspille hele tiden, men for at optage på timer skal de stå i timer-mode. I timer-mode kan der ikke laves andre optagelser, heller ikke simpel timeslip.

Hvis der er programmeret en timer-event, og den ikke står i timer-mode, så kommer der en advarsel på skærmen nogle minutter inden timeren skal starte om at man risikerer at miste næste timer-event.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Techfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hvis der er programmeret en timer-event, og den ikke står i timer-mode, så kommer der en advarsel på skærmen nogle minutter inden timeren skal starte om at man risikerer at miste næste timer-event.


Det er ikke helt korrekt. Der er kun hvis HDD-recorder og TV er koblet sammen med Q-link eller tilsvarende. Hvis HDD-recorderen er koblet sammen med et TV uden Q-link eller tilsvarende mener jeg ikke den kommer med nogen advarsel, andet end i HDD-recorderens display.



Redigeret af Techfreak
mvh

Jørgen Giversen

Meget tilfredse ejer af: TV: Panasonic TX-P46G30Y + 42PX70 + 42PW6. DVR: Panasonic DMR-EH67. DSR: Pioneer VSX-921-K. BDP: Sony PS3. LS: KEF KHT2005.2 RMC: Logitech Harmony 885.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu