recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb på Panasonic DMR-EH60EG-S?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb på Panasonic DMR-EH60EG-S?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
moller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 15:37

Hej Laursen og alle.

Ja jeg mener overføre titler fra Tekst-tv fra programmer der optages fra tv. Så vidt vides er DMR-EH60 udstyret med Guide+ , og da det ikke virker i DK , kan man jo frygte en "lidt beværlig" timerprogrammering, en nem timerprogrammering er et must hvis andre i familien også skal bruge maskinen. Bortset fra det så virker DMR-EH60 som et godt køb, der er jo også SD-kortlæser.

DMR-EH5o er ivøvrigt testet på

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=5924

En mindre variant af DMR-EH60?? men med 80 Gb Hd

Mht timerprogrammering: på min 6 år gamle Philips VHS VR678 maskine kan jeg timerprogrammere via tekst-tv. Markerer programmet på tekst-tv og trykker ok, det er det hele Start, stop, program og såmænd også PDC koder bliver overført, og det virker hver gang, ja okay tv3 er lidt specielle med pdc koder. Hvorfor kan så nem en timerprogrammering ikke overføres til en moderne dvd-optager

mVh Per

 

 



Redigeret af moller
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 16:17
Det med funktionerne omkring timerprogrammering er helt sikkert noget jeg vil teste grundigt, når jeg får et eksemplar til anmeldelse i næste uge. Dette punkt ville være medvirkende årsag til hvilken DVD-optager jeg ville købe.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 16:58

Oprindeligt skrevet af Techfreak Techfreak skrev:

Det er ikke helt korrekt. Der er kun hvis HDD-recorder og TV er koblet sammen med Q-link eller tilsvarende. Hvis HDD-recorderen er koblet sammen med et TV uden Q-link eller tilsvarende mener jeg ikke den kommer med nogen advarsel, andet end i HDD-recorderens display.

Ja, det har du vist ret i. Det er et stykke tid siden jeg har leget med Panasonics recordere.

Jeg kan huske at den flashede en lille rød lampe i displayet, men den var svær at se.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 17:42

Hej Alle

Jeg har smidt et par "screenshots" af Panasonics timer i:

Erfaringer med DMR EH60

Håber så at det er samme EH60

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2005 kl. 23:20

Lad os nu se at få lidt gang i det her fælleskøb! Jeg har idag skrevet rundt til en lang række forhandlere, og så håber jeg vi får nogle gode priser at se!

Indtil videre ser det ud til der er 4 interesserede. Vi skulle helst op på det 10-dobbelte før det begynder at blive rigtig interessant for forhandlerne.

- Og jeg må vel hellere snart få "mit" eksemplar sat til så jeg kan lave en interessant anmeldelse. Det er bare lidt svært at få fjernsynstid lige i øjeblikket - min kone har lige fået en stor stak film hjem fra Filippinerne (filippinske film)....  Et ekstra fjernsyn ville ikke være af vejen....

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
logi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2005 kl. 23:47

Sidder og har det lidt varmt men det bliver vel snart koldt igen.

Jeg er interesseret i et godt fælleskøb på Panasonic!!!

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 13:39
Hmmm., gad vide om jeg kan sætte den til computeren og bruge computerens skærm som "fjernsyn". ??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 22:22

Jeg er interesseret i en Panasonic DMR-EH60 - og dermed muligvis også interesseret i at deltage i et fælleskøb.

Jeg overvejer DMR-EH60 som et supplement til min Toshiba (jeg havde egentligt besluttet at afvente, at Toshiba RD-XS 52 skulle komme til Europa - man har nu set, at den ikke kan brænde på "-RW - skiver" og så gider jeg ikke vente på den.

Ang. DMR-EH60 er der nu et par generelle ting jeg skal have afklaret først - fordi den i mine øjne har et par mangler.

Jeg har kigget lidt i den australske manual for DMR-EH50 (den svarer nogenlunde til DMR-EH60), der er at finde her hos Recordere.dk - og en af de ting jeg ikke er så begejstret for, er at maskinen tilsyneladende ikke understøtter 16:9 formatet.

Ang. et gammelt emne "spørgsmål til anmeldelse af DMR - E85" har /Lars  skrevet, at den manglende mulighed for at kopiere til DVD i 16:9 formatet i praksis betyder, at der mangler "et flag" - og at man så bare selv skal skifte på tv'et.  I manualen til DMR-EH50 tyder det måske på noget andet idet der er vist en illustration (på side 7), hvor billedet vises i 4:3 formatet på en 16:9 - skærm.                                                                         Spørgsmål 1: Hvis man laver en DVD i 4:3 format og formatet ændres til 16:9 på tv'et - hvordan bliver tv-billedet så (på et 16:9 - tv) - bliver det samme forvanskede billede som kan ses når en sending ikke er digital?

Jeg har (vist nok i dette forum) set, at angående HD - understøttelse er det ikke så vigtigt på en harddiskrecorder - det vigtigste skulle være, at den DVD-afspiller man benytter har HD - understøttelse.       &nb sp;      Spørgsmål 2: Har HD - understøttelse betydning for billedkvaliteten, hvis man afspiller fra Hardiskrecorderens harddisk?

Nogle har givet udtryk for, at Panasonic's timere er lidt upraktiske - Spørgsmål 3: Hvis timeren er slået til - skal maskinen så være slukket for, at en optagelse kan starte - eller kan man godt tillade sig at se en film fra harddisken på det tidspunkt, hvor den programmerede optagelse skal til at starte?

 

 

BHS
Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 23:19
[QUOTE=Behs]

Nogle har givet udtryk for, at Panasonic's timere er lidt upraktiske - Spørgsmål 3: Hvis timeren er slået til - skal maskinen så være slukket for, at en optagelse kan starte - eller kan man godt tillade sig at se en film fra harddisken på det tidspunkt, hvor den programmerede optagelse skal til at starte?

Undskyld forum - lad for guds skyld være med at besvare spørgsmål 3 - jeg har først lige opdaget - at emnet ang. timeren jo er debateret rigeligt på de foregående sider

BHS
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 23:54

Oprindeligt skrevet af </FONT><FONT face=Times New Roman, Times, serif>behs behs skrev:

Jeg overvejer DMR-EH60 som et supplement til min Toshiba (jeg havde egentligt besluttet at afvente, at Toshiba RD-XS 52 skulle komme til Europa - man har nu set, at den ikke kan brænde på "-RW - skiver" og så gider jeg ikke vente på den.

Jeg ved ikke om du tænker på RD-XS54, den kan da optage på DVD-RW: Toshiba med netværk Ellers er der jo RD-XS32.

Med hensyn til de andre spørgsmål til DMR-EH60, skal jeg kigge på dem når jeg får kigget nærmere på mit eksemplar. Je forstår dog ikke spørgsmål 2.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2005 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg ved ikke om du tænker på RD-XS54, den kan da optage på DVD-RW: Toshiba med netværk Ellers er der jo RD-XS32.

Med hensyn til de andre spørgsmål til DMR-EH60, skal jeg kigge på dem når jeg får kigget nærmere på mit eksemplar. Je forstår dog ikke spørgsmål 2.

Hej Thorvald

Jeg har nok kigget lidt for meget på de amerikanske forumsider - derved har jeg tilsyneladende fået forvekslet Toshiba RD-XS52 med RD-XS54 - førstnævnte understøtter ikke RW medier iflg. det jeg har læst. Nå men så skal jeg muligvis til at vente på XS54 alligevel - gad vide om den kommer her?

Ang. mit  spørgsmål 2 - ved jeg ikke om jeg måske har misforstået et eller andet (det er jo bl.a. derfor jeg spørger). Men lad os så bruge  Toshiba RD-XS54 som et eksempel - fordi den har HDMI-udgang - og det er faktisk den jeg tænker på i forbindelse med spgsm 2, hvor jeg kalder det HD - understøttelse /sorry) - Spurgt på en anden måde - kan man undvære HDMI udgang på recorderen - og "nøjes" med at have en DVD-afspiller i stedet for med HDMI udgang? Jeg er indtil nu gået udfra at billedkvaliteten bliver bedre - både ved afspildning fra hardisken - og ved afspildning fra DVD-drevet - det er sådan set bare det jeg gerne vil have bekræftet.

PS Det er iøvrigt en RD-XS32 jeg har - jeg er fuldt ud tilfreds med den - men det er alledrede nu ved at blive besværligt at skaffe de medier jeg helst vil have (max x4 ved -R). Hvis ikke det var tilfældet ville RD-XS34 også have været et udmærket alternativ. Panasonic er nu favorit med sin " 8x hastighed på DVD -R" og ikke mindst p.gr. af forbedret billedkvalitet i LP-mode - det er ligefør jeg slet ikke interesser mig for maskiner med dual-layer muligheder mere.

Du kunne måske lige oplyse også, hvordan en optagelse med en indstilling der svarer til 4 timer på DVD ser ud kvalitetsmæssigt sammenlignet med en 2 timers indstilling?

BHS
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2005 kl. 22:57

Jeg er interesseret i et fælleskøb

/Kurt

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu