|
|
Besvar ![]() |
Side <1 1415161718 61> |
Forfatter | |
Frank Dux ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Har set at 65'eren kan optage i DVD-Ram format. Det synes jeg ikke virker så udbredt (på andre recordere). Er der nogen ulemper ved dette format?
|
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Hej Frank,
Ja, de kan kun afspilles på ganske få DVD afspillere på markedet. DVD-Ram er aldrig rigtig slået an, selvom DVD-Forum sidste år frigav en ny revideret DVD-Ram standard med høje hastigheder (hvilket så iøvrigt skaber kløft mellem DVD-Ram selv - v1 kontra v2). Fordelen er, at DVD-Ram lagrer data i stil med en harddisk - og at der skulle kunne genskrives op til 100.000 gange på medierne (i modsætning til 1000 gange på DVD-/+RW). Medierne havde derfor større berrettigelse på rene DVD optagere (hvor time-shift i optagernes ungdom kun kunne opnås med DVD-Ram). /Lars Redigeret af laursen - 26-Maj-2006 kl. 08:30 |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() |
Antal tilmeldinger p.t.: 65. |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Figaro01 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2006 Status: Offline Point: 166 |
![]() |
Vi kommer vist ikke i nærheden af fælleskøbet for Sony maskinerne |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() |
Jooo, hvorfor ikke - fælleskøbet er jo åbent til 30. juni, så med det tempo, kan vi godt nå et pænt stykke over 100. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Sulck ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
Jeg har hidtil været meget imod at anskaffe en Panasonic recorder primært p.g.a. deres hjerneblæste timer-funktion. Dette lader til endelig at være blevet rettet i den nyeste generation. Jeg har dog stadig et par spørgsmål til recorderen, som jeg håber, et klogt hoved kan kaste lidt lys på for mig: 1) Er det rigtigt forstået, at high-speed kopiering udelukkende er muligt, hvis man inden optagelse på HDD har slået "Rec for High Speed Copy" til (s. 26 i manualen)? 2) Hvis nogen evt. har erfaring med tidligere Panasonic-modeller, er der i øvrigt nogen begrænsninger ved high-speed kopiering til en DVD, som eksempelvis i JVCs modeller? Jeg tænker på problemer i forbindelse med frame-præcist redigeret materiale o.l. På forhånd tak. Redigeret af Sulck - 26-Maj-2006 kl. 18:22 |
|
Daniel Rasmussen
|
|
![]() |
|
Dan1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
Side 66 "Summary of settings" - Pictures are saved in 4:3 |
|
Panasonic EH55 dvd/hdd-rec
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
#Sulck For at lave både framepræcis og freezeless redigering skal der optages i VR mode, når dette benyttes (som på JVC) kan der ikke efter redigering kopieres i highspeed til dvd-videomode, men godt til VR mode. For at kopiere redigeret materiale i highspeed til dvd-videomode skal optagelsen oprindeligt være lavet i dvd-video mode, derfor skal du på panasonic og pioneer vælge optagemetode inden redigering. Det har den omkostning at redigering i dvd-videomode ikke kan gøres både framepræcis og freezeless som på JVC'en. Redigeres der i Video mode vil der være en lille pause ved klippepunktet ligesom der kan være ved layerskifte, men der kan stadig kopieres i Highspeed. JVC har den begrænsning at den ikke tilbyder valget inden om du vil optage i VR mode eller Video mode, den optager altid i VR mode som giver bedste redigeringskvalitet, men til gengæld gør at du kun kan highspeedkopiere i samme VR mode hvis du har redigeret. Skal du kopiere redigeret materiale til Video mode, skal den generere en ny redigeret fil og samtidig konvertere fra VR mode til Video mode, denne process gør at den kun kan overføre i 2x - ikke i highspeed. Men den reencoder ikke. Så valget står mellem optimal redigeringskvalitet eller hurtigst kopiering.
Redigeret af spawn - 26-Maj-2006 kl. 22:16 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Sulck ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
Tak for den forklaring, spawn. Det vil altså sige, at "Rec for High Speed Copy" blot består i, at maskinen optager i video-mode frem for VR-mode (grunden til, at alle optagelser laves i 4:3?), eller er der andre forskelle?
Så bare for at være helt sikker - jeg skal altså skal ikke være bange for kvalitetstab ved konvertering fra den "forkerte" optagemode uanset den oprindelige optagekvalitet? Af nysgerrighed, ved du så, hvorfor det lige kan lade sig gøre at konvertere materialet i 2x speed? |
|
Daniel Rasmussen
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jeg kender ikke til andre forskelle, men det betyder ikke at alle optagelser laves i 4:3, den kan stadig optage i anamorphisc 16:9 Nej, jeg tror ikke du skal være bange for at den reencoder, blot fordi du har redigeret og den så skal konvertere til videomode, medmindre du ændrer optagekvalitet. Men jeg har kun erfaring fra JVC'en ikke fra panaen, så 100% sikker kan jeg ikke være. Jeg har desværre ingen anelse om hvorfor det kan lade sig gøre at konvertere i 2x speed, officielt kan det ikke og jeg ved heller ikke om panaen kan, men på JVC'en har både Thorvald og jeg oplevet at den i praksis gjorde det.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Antal tilmeldinger p.t.: 67. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Apropos kvalitetstab: Den eneste ting, jeg rigtigt savner i den nye Panasonic, er nogle flere indstillinger for optagelseskvaliteten. Der er 5 faste indstillinger - heraf kun 2 som jeg i praksis ville bruge, og en Flexible indstilling. Denne er i og for sig okay, men er ubrugelig så snart man har flere titler, man gerne vil have ned på én skive. I dette tilfælde er der som jeg læser manualen ingen anden mulighed end at optage i højst mulige kvalitet (XP - ca. 10 Mb/s?) og derefter ved kopiering komprimere optagelserne igen til en lavere kvalitet (Flexible Rec er sandsynligvis tilgængelig her?). I f.eks. Pioneers og JVCs modeller har man mange manuelle indstillinger for den originale optagelse og kan derfor sætte denne efter hvor lang tids optagelser man gerne vil ende med at putte på en skive. Er der nogen, som kan komme med et kvalificeret bud på, om man vil opleve et væsentligt kvalitetstab ved metoden på Panasonic'en i forhold til manuelt at kunne lave optagelserne direkte med den ønskete bitrate, og så kopiere til DVD i high-speed? Jeg er klar over, at dette måske ikke er det rigtige sted til disse spørgsmål, men jeg skriver her alligevel, da jeg har brug for svar relativt hurtigt (senest 30/5, heh) På forhånd tak. Redigeret af Sulck - 28-Maj-2006 kl. 12:12 |
|
Daniel Rasmussen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 1415161718 61> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |