recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb Sony RDR-HX1010 - debat.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb Sony RDR-HX1010 - debat.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 14:51

Et spørgsmål om HDD størrelse på RDR-HX1010 , der tales om 400 Gb Hdd men på Sony's Hjemmeside står der 250 Gb !! Hvad er det rigtige ? Eller er der mon flere versioner af den ??

Men prøv at se

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=RDR-HX101 0&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=DVD+ Recorder

 



Redigeret af Bent M
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 15:06

Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

Et spørgsmål om HDD størrelse på RDR-HX1010 , der tales om 400 Gb Hdd men på Sony's Hjemmeside står der 250 Gb !! Hvad er det rigtige ? Eller er der mon flere versioner af den ??

Jeg er ret sikker på at Sony DK har lavet en fejl da de opdaterede hjemmesiden. For meget "cut and paste" fra omtalen af HX910.

http://www.sony.de/view/ShowProduct.action?product=RDR-HX101 0&site=odw_de_DE&pageType=Overview&category=DVD+ Recorder

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 15:24

Hej Lars.

Ja det er nok det der er galt, for alle steder jeg har læst om den har der stået 400 Gb Hdd !

Men lige et spørgsmå til, ved du om de data på den tyske side henviste til angående HDMI er som de skal være? jeg mener om de gode nok ?

Jeg tænker på dette  "HDMI Ausgang mit 720p / 1080i upscale " det siger mig nemlig ikke så meget

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 15:36

Hej Bent

Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

Jeg tænker på dette  "HDMI Ausgang mit 720p / 1080i upscale " det siger mig nemlig ikke så meget

Ja, alt ok.

Citatet betyder at den er i stand til at upscalere fra almindelig TV-DVD format (720x576) til enten 720p (1280x720) og 1080i (1920x1080). Om det bliver bedre end den scalering som er indbygget i dit TV ved jeg ikke, det må du eksperimentere med

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 21:02

Ok tak Lars.

En anden ting jeg ville spørge om er, at Sony'en jo tager programtitler fra tekst tv ? De tilfælde hvor det ikke funker er der da  mulighed for så at taste en titel manuelt ?

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 21:21

Hej Bent

Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

En anden ting jeg ville spørge om er, at Sony'en jo tager programtitler fra tekst tv ? De tilfælde hvor det ikke funker er der da  mulighed for så at taste en titel manuelt ?

Ja, dog ikke ved selve timer-programmeringen. Men man kan navngive/omdøbe titlerne bagefter.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

SkiveBio

Se mit tidligere svar til Moef. Den forbedrede DAC skulle give en en forbedring af billedkvaliteten. Hvor meget det så giver i praksis, ved jeg desværre ikke, det må komme an på en test.

perfektionist

Hej Perfektionist

Jeg tænker udelukkende på billedkvaliteten ved optagelse, også kaldet optagekvaliteten

Mvh SB

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 22:27

Hej SkiveBio,

Optagelse er AD. Bogstavrækkefølgen tæller. 

Så jeg er 99% sikker på, at den ikke optager bedre end 510, 710 og 910, men er en bedre afspiller.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 22:41

PS: Nu skrev jeg, at den ikke optager bedre end 510, 710 og 910.

Det lyder måske lidt negativt, men er ikke sådan ment. For de kan næppe gøre det bedre, da bitraten, pladsen på diskene og MPEG-princippet i praksis er det, der dikterer og evt. reducerer optagekvaliteten.

Sonys teknologi - især den digitale - er i top og vi er jo nogle, der har svært ved at skelne kopi fra original.

Er det ikke godt gået, når man i SP kun bruger 2 % af den bitrate helt ukomprimerede billeddata ville kræve?



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 22:54

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

For de kan næppe gøre det bedre, da bitraten, pladsen på diskene og MPEG-princippet i praksis er det, der dikterer og evt. reducerer optagekvaliteten.

Dermed siger du også at der ikke er forskel på de enkelte recordere. Alle er ens - det er jo MPEG alt sammen  

Nej, især konverteringer (Analog-Digital og Digital-Analog) er områder hvor recorderne til stadighed kan forbedres. Anden encodning/dekodning også. Om ikke kvaliten i toppen (HQ+) så bedre kvalitet ved lavere bitrates. 

De seneste Pioneer recordere er et eksempel på dette, man fik pludselig 40 minutters mere optagetid på en DVD i nogenlunde samme kvalitet - blot fordi MPEG-enkoderen var bedre og hurtigere.

Skaleringer ligeså, altså tilpasning af formater fra det ene til det andet (f.eks. skalering fra DVD til et HDTV display). Jeg er sikker på at HDMI-udgangen i Sony recorderen er god, men lur mig om de ikke bliver endnu bedre for hver generation.

Så jo, der er plads til forbedringer. Og jo større skærmen / displayet er derhjemme, så mere kommer de små detaljer til sin ret

  /Lars



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

For de kan næppe gøre det bedre, da bitraten, pladsen på diskene og MPEG-princippet i praksis er det, der dikterer og evt. reducerer optagekvaliteten.

Dermed siger du også at der ikke er forskel på de enkelte recordere. Alle er ens - det er jo MPEG alt sammen  

UPS! Selvfølgelig er der forskel.

Jeg mente, at på en af de p.t. bedste optagere - Sony - er det snarere disse faktorer, der er afgørende end om det er en 510, 710, 910 eller en 1010. Og jeg er sikker på, at Pioneer også er i top. Overvejer at købe en netop i denne uge.

Resten af hvad du skriver er uden tvivl korrekt. Konverteringer m.m. både den ene og den anden vej er altafgørende.

Men tror du ikke også, som jeg, at 1010'eren A/D-konverterer og MPEG-encoder = optager i præcis samme kvalitet som sine mindre søskende?



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2005 kl. 00:10
På sony's hjemmeside

Står der 250 GB på 1010'eren. bare de ikke har fortrudt !!!


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu