recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb: Sony V40A10E og V32A10E!!!!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb: Sony V40A10E og V32A10E!!!!!!

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 578
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 18:08

Hej

Jeg er interesseret i et Sony KLV-S26A10E eller et Sony KLV-V26A10E. Mit budget er på ca. 9.000-9.300, og hvis så fald at V-26'eren ikke kan komme ned i denne pris, satser jeg på S-26'eren. Det bør nævnes, at jeg er interesseret i at modtage Tv'et snarest, hvorfor et evt. fælleskøb af diverse Sony-modeller må ske ganske hurtigt (seneste ultimo okt. som absolut max.)

Med venlig hilsen

Peter 

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 20:48

Hej Peter

Detsværre kan det ikke lade sig gøre, idet AudioSound.dk alligevel ikke kan få modellerne hjem FØR engang i november....

Thomas

Til top
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 578
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 20:50

Hej Thomas

Tak for din besked, jeg sætter pris på det hurtige svar.

I må have held og lykke med fælleskøbet, jeg vil forsætte på 'egen hånd'.

Med venlig hilsen og tak

Peter

Til top
Eivind Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2005 kl. 15:31

Hej Thomas

Jeg kunne også være interesseret i en 32" V-model, hvis prisen bliver rigtig.

Eivind

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2005 kl. 22:33

hvad er rigtig eivind - for dig.... for 32" V modellen? Der er ikke så meget avance på 32 og 26 tommeren som der er på 40" .... men der kan vel sikkert spares en tudse eller to....

jeg gør det at jeg tager ud til Sony Center Roskilde i morgen, så har jeg vist været i alle SonyCentrene... og ser V40 igen igen. Dernæst er det vel kun rigmelig at sætte en deadline for bestilling, således at dem som gerne vil have, kan skrive sig på.

Bemærk... selvom jeg har været fortaler for sony modellerne, er det jo op til folk selv at vurdere, om den er det værd. Det er ligeledes op til folk selv at gå ud og se den med egne øjne, for ikke at blive skuffet, udelukkende ved at købe den på baggrund af diverse udtalelser og anmeldelser, hvilket også vil være dumt, da det jo en er sjat man skal give.

Jeg giver en lille beskrivelse i morgen af min udflugt til Roskilde.... og så er det ved at være tid til at sætte det egentlig bestillingsarbejde igang



Redigeret af fumse
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 13:33

Besøg hos Sony Center Roskilde

Sony Center Roskilde udgør det 4 Sony Center på sjælland, og den eneste jeg ikke har været i endnu for at vurdere V40 modellen (de havde ikke V32, så det er udelukkende V40 det næste omhandler!).

 

Den V40 model de har, var tilsluttet en ganske almindelig antenne (som sad på taget)… altså et helt almindeligt analogt signal uden set-top bokse eller andet digital isenkram. Af sammen årsag var der desværre ikke mere end en håndfuld kanaler, dr, tv2 osv. så jeg havde ikke mulighed for at se Eurosport eller lign (for ghosting effekt), hvilket jeg dog har gjort i Sony Hellerup, og der var INGEN GHOSTING! Fjernsynet hang ud mod ruden, ja faktisk det værst tænkelige sted med mega sollys ind på skærmen, og man skulle stå næsten op i de udstillingspopkorn de havde sat foran fjernsynet…. MEN på trods af sollys direkte ind på skærmen, på trods af den analoge antenne forbindelse… og på trods af at jeg stod ca. 30 cm. fra skærmen fik jeg et rigtig godt billede fra de nævnte kanaler… især når man fiflede lidt med den indbygget støjreduktionseffekt sonyen har (ja det stod faktisk godt selvom jeg slog det helt fra!).

Der er ingen tvivl om at man skal bruge noget tid på at lege med de enkle kanaler, hvor meget farve, kontrast m.m. man vil have og det var ikke så svært! Men jeg blev solgt i dag, fordi det i princippet blev testet med den værst tænkelig setup – nemlig dårlig tv signal, dårlig placering i lys, dårlig betragtningsvinkel (fordi jeg ikke kunne stå lige ud foran TV’et). Og alligevel stod det godt. Det er ganske enkelt lige akkurat det TV jeg vil have!!!! For jeg har set det under bedre forhold. Forhold som ikke engang er ligeså gode som mine egne (har god signalstyrke hjemme + Selector).

 

De havde også en S40 hængende med en af de få europæiske digitale HD kanaler (via satellit). HOLD KÆFT det stod godt... og jeg må nok revurdere min tidligere opfattelse af at;

 

”...på selv det bedste fladskærms TV får man et dårligt billede, såfremt kilden (cable, satellit, antenne, dvd, video) ikke er i orden. Men er kilden til gengæld i orden, kan man selv på et ringe/billigt fladskærms TV få et super billede.” 

I skal huske på at jeg har KUN set fjernsynet og ikke haft det hjemme... Intet er perfekt, og der har også været beskrivelser (se andetsteds på dette forum), hvor ghosting kan forekomme!!!! Udgangspunktet må være, at jo dårligere signal jo større chance for at Wega enginen kommer på hårdt arbejde, og ghostingen forekommer... men meget handler også om at justere/kalibrere. Men tag det lige med i jeres endelige vurdering, at fjernsynet (og alle andre nye fladskærme) ikke er 100% perfekte.

 

Nuvel priserne på div. vægbeslag er; ca. 1000.- for et statisk uoriginalt… og ca. 3500,- for et originalt Sony. Dynamiske (vendevippebar) beslag ligger fra typisk 2500,- og endnu mere for et originalt. Jeg gør selv det at jeg køber det UDEN… især fordi jeg er ved at bygge til, så jeg ikke skal have den permanent der hvor det kommer til at stå de næste par måneder… Mere præcise priser/model/mærke på dem, kommer senere….

Sony Center Lyngby får 8 stks. V40 2. november og har 4 stks. V32 på lager nu… jeg har bedt om en pris på V32… da prisen på V40 er på 23.500 (listeprisen er 27.999.-). I må selvom hvor i vil købe jeres, men jeg vil faktisk gerne give 1500 mere for at have en forretning jeg kan henvende mig til, som ligger tæt på hvor jeg bor… og så er det oven i købet en autoriseret Sony forhandler…men det er naturligvis op til jer!

Hvis i hellere vil købe den hos Audiosound, så lad mig vide det… så er der bare en anden der må tage over, og nu er i jo samlet, så det burde ikke være noget problem.

Jeg vender tilbage med yderligere info, og svare naturligvis gerne på spørgsmål som i måtte have i forbindelse med ovenstående.

 

Thomas/fumse



Redigeret af fumse
Til top
Eivind Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 14:47

Tak for din rejsebeskrivelse fra Roskilde!

Hvornår tror du, at du får en pris på 32-tommeren fra Lyngby? En god pris på 32-tommeren vil for mig ligge på ca. 15.500.

Har du fået 42-tommeren til 23.500 uden at kæde købet sammen med de andre på listen?

mvh Eivind

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 15:11

Hei Eivind

Jeg har netop skrevet til sonycenter for at få prisen på V32 som en del af fælleskøbet... den normale pris er 17.999.- og jeg ANER IKKE hvormeget de er villige til at klippe af den pris. regner da med at få priserne enten i dag eller i morgen.

Nej de 23.500.- er opnået ved at forklare dem, at jeg havde andre tilbud (tyskland/audiosound).... prisen er KUN ved min. 3. stks. V40 modeller, og vi er også allerede 3 der har tilmeldt. Men hvis der er flere der vil have modellerne, så er vi måske lige pludselig 10 stks. ialt, og så tager man jo og forhandler igen... andet vil være dumt... så de 23.500 er IKKE NØDVENDIGVIS slutprisen for V40.

Hvis der ikke er andre der vil på sonycenteret... så står det jo jer andre frit for at tage tråden op og forhandle med. f.eks. Audiosound, som pt har den bedste pris i DK... når jeg vil alligevel købe den i et sonycenter, så er det pga. det praktiske ifb. med hvis der skulle blive bøvl med det... sådan har jeg det bare.

 

Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

De havde også en S40 hængende med en af de få europæiske digitale HD kanaler (via satellit). HOLD KÆFT det stod godt... og jeg må nok revurdere min tidligere opfattelse af at;

 

Er du sikker på, at der var tale om et ægte HD signal? Nu spurgte jeg ikke selv ekspedienten, men det lignede mere en dvd, der var på display. Billedet så dog uden tvivl rigtigt flot ud. Jeg var selv ret imponeret af det

Til top
Bravia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 15:57

Jeg mener ikke det var et "rigtigt" HD signal. Jeg tror også det var dvd. Men det stod flot. Det indrømmes.

Bare vent til Blueray ankommer. Det har jeg set på de "gamle" modeller. MRX1 plasma og lcd. Wow siger jeg bare. Lad os få 1080P.

Lars

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 15:58

så sikker som jeg nu kan være uden at have kravlet op på deres tag til parabolen, følge ledningen ned til sat tuneren, og dernæst ud til skærmen.

Der blev vist HD1 (Europæisk HDTV), som udsendes via Astra 19,2 Øst, Astra 1D 23,5 øst og Sirius 5 øst. HD1 anvender 1920X1080 interlaced og udsendes i MPEG-2, men senere MPEG-4 HDformat!

Det var ikke en optaget funktion, uret på tvprogrammet vist det samme som mit eget... (ja undskyld man er vel fokuseret på detaljerne, når man er ved at knalde over 20 kilo af på et TV ;-).

Jeg både spurgte og tjekkede selv! Men det var som sagt KUN på S40'eren og ikke på V40eren, der ikke var tilsluttet andet end en luset antenne. Han kan selvfølgelig have løjet mig op i hovedet... det skal jeg ikke kunne sige ;-)

PS: de kørte også en Sony Wega DVD demonstration (den var nu ikke så god som HD1 signalet

Thomas/fumse



Redigeret af fumse
Til top
Bravia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 16:01

Okay. Det lyder overbevisende.

Lars

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu