recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb(jvc) eller hx710?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb(jvc) eller hx710?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jacobhs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb(jvc) eller hx710?
    Sendt: 16-November-2005 kl. 14:40

Hej

Står og er meget i tvivl, og skal jo til at beslutte mig (i hvert fald hvis jeg vil købe den nye jvc)

Kan ikke finde ud af om jeg bør gå med på fælleskøbet og købe den nye jvc-optager, eller om jeg bør købe en sony hx-710...

Nogen som kan hjælpe med hvad jeg bør hjælpe? Fordele og ulemper ved at vælge den ene fremfor den anden?

Håber i kan og vil hjælpe

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2005 kl. 17:26

En mulighed er at se her: http://recordere.epguides.info/ og slå alle de andre modeller fra (fjerne fluebenet ud for modellerne til venstre) og så kun kigge på de to nævnte modeller. Så kan du se hvad den ene har som den anden ikke har - og overveje om de enkelte ting er vigtige for dig eller ej.

Jeg vil selvfølgelig sige: Køb JVC - fordi jeg synes JVC'en er bedst (og altså ikke fordi jeg arbejder for JVC). To argumenter af flere: JVC'en har HDMI og DV-out og det har Sony'en ikke.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
jacobhs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 13:23

Er stadig meget i tvivl... Må indrømme at jeg specielt er kommet i tvivl om mit valg efter at have læst denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7702&P N=1

Synes virkelig det er svært (som newbie) at finde ud af hvad man bør købe. Ville virkelig sætte pris på noget mere hjælp til at foretage en god vurdering af hvilken man bør købe: JVX DR-MH300 eller Sony HX710... eller er der måske en tredje jeg bør overveje?

Klart det er skidt at sony'en ikke har HDMI, dog jeg ikke har brug for det endnu, men det får jeg vel forhåbentlig en dag, og der vil det jo nok ærge mig at jeg ikke købte en med hdmi.

Hvilken har så den bedste afspiller? Der er jo sikkert også forskel på maskinerne...

Er der andre jeg dvd-optagere jeg bør overveje som er nede i den prisklasse?

Men ellers, virkelig ingen som kan hjælpe med at give en god og objektiv vurdering af hvilken man bør vælge?

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af jacobhs jacobhs skrev:

Er stadig meget i tvivl... Må indrømme at jeg specielt er kommet i tvivl om mit valg efter at have læst denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7702&P N=1

Synes virkelig det er svært (som newbie) at finde ud af hvad man bør købe. Ville virkelig sætte pris på noget mere hjælp til at foretage en god vurdering af hvilken man bør købe: JVX DR-MH300 eller Sony HX710... eller er der måske en tredje jeg bør overveje?

Klart det er skidt at sony'en ikke har HDMI, dog jeg ikke har brug for det endnu, men det får jeg vel forhåbentlig en dag, og der vil det jo nok ærge mig at jeg ikke købte en med hdmi.

Hvilken har så den bedste afspiller? Der er jo sikkert også forskel på maskinerne...

Er der andre jeg dvd-optagere jeg bør overveje som er nede i den prisklasse?

Men ellers, virkelig ingen som kan hjælpe med at give en god og objektiv vurdering af hvilken man bør vælge?

Der er jo ikke nogen der kender JVC'en i praksis, derfor er det da svært at sige om det er en god eller dårlig maskine!! Hvis man kigger på pris/kvalitetesforholdet fejller det vel ikke noget, mén....???

Bortset fra det, så plejer det at være Sony og Pioneers nye modeller der anbefales, og dem er der et hav af tråde omkring.

mvh Christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 14:30

Oprindeligt skrevet af </FONT><FONT face=Times New Roman, Times, serif>cnn3 cnn3 skrev:

Bortset fra det, så plejer det at være Sony og Pioneers nye modeller der anbefales, og dem er der et hav af tråde omkring.

Hvilket skyldes, at der ikke rigtig har været nogen nye modeller fra JVC før nu, bortset fra DR-MH200.

Det er nok umuligt at sige hvilken model, der er bedst. De koster ca. det samme, hvis JVC'en købes i fælleskøbet. Uanset hvilken du vælger, vil du nok blive glad for den - for det er begge to maskiner i topklasse. Har du gjort som jeg foreslog? - og kigget på de forskellige features og forskellene mellem de to maskiner - og overvejet om de ting der er "yes" ved på Sony'en men ikke på JVC'en betyder noget? F.eks. er det ligegyldigt at Sonyen kan optage på +medier og at JVC'en ikke kan. JVC'en har totalt set flest "yes" (ét mere end Sony) og hvis man ser bort fra hvilke medier der kan optages på, så er der flere "yes'er" til JVC's favør.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

En mulighed er at se her: http://recordere.epguides.info/ og slå alle de andre modeller fra (fjerne fluebenet ud for modellerne til venstre) og så kun kigge på de to nævnte modeller. Så kan du se hvad den ene har som den anden ikke har - og overveje om de enkelte ting er vigtige for dig eller ej.

Thorvald.
Til top
jacobhs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 14:50

Ja, jeg har kigget på det skema Thorvald, og det har da bestemt også hjulpet mig nærmere beslutningen.. Som jeg ser det er en af de absolut største fordele ved jvc'en HDMI. Dette ser jeg som et meget stort plus.

Til gengæld synes jeg det virker lidt ærgeligt at der er et "no" i tekst-tv-boksen ved jvc'en, hvorimod Sony'en har et "yes" her.

Derudover undrer nej'et under "easy timer" mig.. Hvad vil det sige at der er nej her ved jvc'en?

Og så har sony'en også "yes" highspeed edited, men tror dog nok jeg lever uden denne funktion...

Men da jeg aldrig før har haft en dvd-optager er jeg jo ikke sikker på hvor vigtige de forskellige funktioner er... F.eks det at jvc'en ikke har et "yes" i tekst-tv og i easy-timer, er det skidt? Kan du måske fortælle lidt om det?

Og så læste jeg i en anden tråd at man ikke kunne indtaste start-tidspunkt til en optagelse på MH30'eren, men at man skulle trykke op/ned for at nå det tidspunkt man skulle skrive. Er dette blevet ændret på MH300'eren?

Takker på forhånd for at du gider at blive ved med at svare på mine uendelige spørgsmål  Men man vil jo gerne være sikker på man vælger den rigtige, og som newbie har jeg jo brug for gode råd

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 15:03

Hejsa jacobhs,

Hvis du vil ha' en recorder som allerede har bevist dens kunnen & gode kvalitet, så skal du nappe en Sony 710/910 recorder. Den er sikkert dette års mest solgte og roste model, som virkelig er gennemført til midste detalje.

Jeg har nu haft min i snart et halvt år, og jeg er stadig lige glad for den, som den da jeg købte den. Gode nemme menuer, super optagekvalitet, afspilning af alle DVD formater, gode multitask egenskaber og dejlig nem timer programmering.

Men der findes masser af positive beretninger omkring Sony's 2005 modeller, så det er bare at dykke ned i Sony forummet og læse lidt, hvis du er i tvivl

Mvh. Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 16:10

Ja, jeg har kigget på det skema Thorvald, og det har da bestemt også hjulpet mig nærmere beslutningen.. Som jeg ser det er en af de absolut største fordele ved jvc'en HDMI. Dette ser jeg som et meget stort plus.

Det vil bestemt være et plus, hvis du har(planlægger at anskaffe) et TV der kan modtage sådanne..

Til gengæld synes jeg det virker lidt ærgeligt at der er et "no" i tekst-tv-boksen ved jvc'en, hvorimod Sony'en har et "yes" her.

Det betyder at Sony'en overfører Udsendelsens titel fra TTV til oversigten på din harddisk, fx "TV-avisen".

Derudover undrer nej'et under "easy timer" mig.. Hvad vil det sige at der er nej her ved jvc'en?

Det ved jeg ikke, men personlig ville jeg også være ligeglad...

Og så har sony'en Og så læste jeg i en anden tråd at man ikke kunne indtaste start-tidspunkt til en optagelse på MH30'eren, men at man skulle trykke op/ned for at nå det tidspunkt man skulle skrive. Er dette blevet ændret på MH300'eren?

Det kan man nu heller ikke på en Sony...

Takker på forhånd for at du gider at blive ved med at svare på mine uendelige spørgsmål  Men man vil jo gerne være sikker på man vælger den rigtige, og som newbie har jeg jo brug for gode råd

Der kommer jo altid noget der er bedre... Hvis du vælger at købe JVC'en er det jo et almindelig postordre-køb med 14 dages fuld returret, så du kan vel bare returnere den
mvh Christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 18:36
Jeg arbejder på en artikel om funktioner og brugergrænseflade i JVC's "DR-modeller". Da brugergrænsefladen og de væsentligste funktioner er stort set ens i alle DR-modellerne, vil denne artikel kunne give et godt indtryk af brugen af DR-MH300 - og man vil da kunne vurdere om man vil kunne lide DR-MH300 eller ej. Jeg håber artiklen kan blive færdig senest lørdag - så hav tålmodighed lidt endnu.

Thorvald.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Gode nemme menuer, super optagekvalitet, afspilning af alle DVD formater, gode multitask egenskaber og dejlig nem timer programmering.

.... og præcis det samme kan siges om DR-MH30'eren (og dermed sikkert også om den nye JVC). Og da jeg har både en DR-MH30 og en 710'er kan jeg faktisk sammenligne dem direkte. Og konklusionen .................. fanfare ............ trommelhvivel ................... JVC'en er overall vinder. Den vinder på marginaler, men jeg foretrækker jvc'en fremfor sonyen. En dag burde jeg tage mig sammen og skriver en mere detaljeret sammenligning men det får pt vente.

Redigeret af Stampe
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 20:26
Hvis jeg skulle vælge i dag, ville jeg klart vælge den nye JVC fordi:
1) samme pris, knapt 4000 kr.
2) hvad jvc'en tilbyder som 710'eren ikke gør:
 a) HDMI
 b) flexibel recording
 c) live buffer
 d) dv in ............. OG out
 e) DV indstilling (ca. 25 Mbps)

Det 710'eren tilbyder som JVC'en ikke tilbyder:
 - optagelse på dl-skiver.

Faktisk overvejer jeg seriøst at hoppe på fælleskøbet.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 20:39
Jeg kan ikke sammenligne direkte med Sony HX710. Men jeg har prøvet Panasonic DMR-EH60 og Toshiba RD-XS34 - og synes stadig bedst om JVC'en. Som Stampe siger kan det være småting, der gør at jeg synes bedst om JVC'en. Men den daglige brug, den pænt designede brugergrænseflade, den nemme daglige brug, den ektremt nemme automatiske live-buffer, muligheden for nemt at starte en optagelse i "fortiden" via live-bufferen, den gode kvalitet osv. Der er enkelte ting som måske er lavet bedre på andre modeller - f.eks. har Toshiba og Panasonic i de to nævnte modeller numerisk tastatur på fjernbetjeningen, hvilket såmænd er super fedt! Men over all, så vinder JVC'en også hos mig. Og jeg er ikke i tvivl - jeg skal have en DR-MH300...

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu