|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Sony = afspilning af DL - JVC=?? Sony=titel fra tekst tv - JVC
Sony 910 = 250gb HD - JVC= 160gb Har selv lige solgt Sony710 for at få HDMI (overvejer JVC !! mod ny Philips og Sony 1010) |
|||
![]() |
|||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||
JVC = ja - virker på DR-MH30 |
|||
![]() |
|||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||
Sony 910 = 5.699 kr. (God Pris) JVC = 4000 kr. = 1700 kr for 90 extra gb ............. Redigeret af Stampe |
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Nu er God Pris vejledende pris for JVC300 på 5000kr, og så er differencen jo knap så stor(- hurra for fælleskøb !) Mht HD størrelse tror jeg,at det er meget individuelt.Som enebruger på Sony710 var de 160gb aldrig noget problem. |
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||
Ja, det er nok ikke en fornuftig sammenligning (skulle vist have været HX710 overfor MH300) - det er nok lidt søgt, men man kan mene at Sony optagerne har den fordel i forhold til MH300 - at de fås med større HDD (men så havde man nok ikke set på JVC i første omgang). Jeg vil dog ikke undlade at nævne et par ting jeg ser som ulemper ved JVC optagerne (udover det allerede nævnte).
Specielt 1 finder jeg problematisk. Med mit forbrug, sætter jeg mange ting til optagelse og ser og sletter det hen ad vejen (f.eks. en serie der kan sættes til optagelse i 'det uendelige') - det kan ikke lade sig gøre på JVC optagerne uden manuel indgriben (se evt. tråden Programpladser på MH30). Tager man på ferie i tre uger og gerne vil optage en ugentlig serie skal tre programpladser bruges, ønsker man derimod at optage en serie der sendes daglig i de tre uger skal man bruge 21 programpladser - en for hver dag (for at undgå overskrivning af den ene uges optagelser med den næste). Udover at det tager lang tid at programmere - så er der slet ikke programpladser nok. /Lars Redigeret af laursen |
|||
Redaktør, recordere.dk
|
|||
![]() |
|||
jacobhs ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
||
Det virker da som en fuldstændig idiotisk fejl ved jvc-maskinen det som "programpladser på mh30" beskriver.... Nogen af jvc-drengene herinde der ved om fejl som disse er blevet rettet på den nye mh300? |
|||
![]() |
|||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
||
Av for den! Jeg har problemer med at nøjes med 30 programpladser på min Sony RDR-HX910. Tre af programpladserne bruger jeg til Man-Fre programmering der ikke slettes automatisk, og to af programpladserne bruger jeg til alle ugens 7 dage (Nyhederne og TV Avisen der overskrives); altså svarer det til brug af 3*5+(30-3)=42 pladser, altså næsten 2½ gange mere end hvad JVC har plads til på bare en uge. Med den måde jeg ønsker at bruge en recorder på, ville dette punkt alene diskvalificere JVC recorderen fuldstændigt! ...men alle lægger jo ikke vægt på de samme ting. |
|||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() |
||
[Quote=laursen] Kun 16 timer programpladser og HDD plads reserveres på forhånd [/quote] Hvis ikke pladsen reserveres så kan du jo aldrig være sikker på, at du har plads til dine optagelser - så det ser jeg som en fordel ved JVC. Hmm, tænke, tænke ( det er tidligt på dagen, at overveje sådanne spørgsmål), en serie der optages hver dag i tre uger, behøver vist kun at tage 3 programpladser, hvis man vælger den rigtige indstilling, hmm tænke, tænke. |
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
||
![]() Gad vide om man også har videreført deres berømte loading-facilitet Redigeret af cnn3 |
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
I er altså ikke særligt kreative. I stedet for at brokke jer, så prøv at udnytte maskinens muligheder. Prøv at bruge denne metode: If one wants to record (i.e.) a serial for 3 weeks, (starting next monday, and broadcasted on weekdays) then he has to setup 3 recordings "MON-FRI(FOR A WEEK)" Og det tæller svjv kun for 3 pladser, men jeg er ikke bomsikker. Men man får alle 15 episoder af hvad man nu måtte have have optaget. Samme procedure for noget der sendes dagligt. Så vælger man bare MON-SUN(FOR A WEEK) |
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
||
At man så kan omgå Laursens eksempel fra 21 pladser til 3 pladser kommer ikke som en overraskelse for mig, der udnytter man vel blot de interne regler for prioritering af timer-optagelser, og overlap af tider, hvad ved jeg. |
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||
Hej Stampe,
Nå, nå - jeg synes nu ellers vi plejer at være rimelig kreative
Så jeg kan antage at du ikke selv prøvet det af? Ifølge manualen udfører en timer-optagelse af typen FOR A WEEK ugentlig optagelse hvor sidste uges programmer overskrives - se manualen side 45:
Så uanset at du først starter den type optagelse nu eller om en uge, bliver den stadig overskrevet (optageren bør måske i det hele taget ikke acceptere den type programmering uden at advare om overlappende timer-programmeringer). På DR-MH300 har JVC vist erkendt at beskrivelsen kan misforstås - og navngivet den Keep 5 (hhv. Keep 6 og Keep 7) - hvis det så skulle gøre det mere forståeligt Så stadig skal bruges 21 programpladser til 3 ugers daglig optagelse. Opdatering: Jeg er kommet lidt i tvivl om en ugentlig optagelse muligvis kan sættes til ONCE?! Manualen er ikke særlig præcis på det punkt - er der en der véd om man med Once kan vælge eks. Mon-Sun? /Lars Redigeret af laursen |
|||
Redaktør, recordere.dk
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |