Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
|
Sendt: 18-November-2005 kl. 11:03 |
Stampe skrev:
I er altså ikke særligt kreative. I stedet for at brokke jer, så prøv at udnytte maskinens muligheder. Prøv at bruge denne metode:
|
Jeg går ud fra at du også svarer mig, da jeg har medciteret den med de 21 pladser fra Laursers indlæg. Da jeg citerede det, ville jeg egentlig have skrevet, at jeg ikke troede det var nødvendigt, da man burde kunne omgå dette. Imidlertid undlod jeg at besvare dette, da jeg ikke kender JVC'en og det isåfald kun ville være gætværk... Jeg vil rette mit tidligere citat op, så det bedre passer.
|
mvh Christian
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 18-November-2005 kl. 11:21 |
laursen skrev:
/Lars |
Hvis nu JVC'en var en Sony, så kan man på den (sonyen) lave overlappende timer-records, fx
fredag dr1 19.00 - 20.00
fredag d.27.11 tv2 19.00 - 20.00
Her vil den timer-record, der senest er indtastet vinde over den tidligere indtastede. Kan man ikke gøre noget lign. på en JVC?
Når jeg skriver timer-record, mener jeg den linie der beskriver den enkelte optagelse i timer-listen, og ikke den enkelte optagelse(recording)
|
mvh Christian
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7973
|
Sendt: 18-November-2005 kl. 13:02 |
På JVC'en bliver man advaret hvis der er programmeringer, der overlapper hinanden og det foreslåes at man ændrer programmeringen.
Og så synes jeg stadigvæk at det er rigtigt at pladsen afsættes på forhånd.
Spørgsmålet om at reducere antal brugte timerpladser fra 21 til 3: Gad vide om - hvis man nu laver de her tre programmeringer, der optager hver dag i en uge, i tre uger, om så ikke den næste har højere prioritet end den forrige, således at overskrivning annulleres.
Desuden kan man vel bare vælge den indstilling der ikke overskriver, eller husker jeg disse indstillinger forkert?
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
|
Sendt: 18-November-2005 kl. 14:48 |
Hej cnn,
cnn3 skrev:
Hvis nu JVC'en var en Sony |
Sjov tanke - i bund og grund er alle optagere jo baseret på de samme komponenter 
cnn3 skrev:
Her vil den timer-record, der senest er indtastet vinde over den tidligere indtastede. Kan man ikke gøre noget lign. på en JVC? |
Jo, du giver inspiration til en 'høker' løsning. Måske man kunne sætte timeroptagelser af typen FOR A WEEK der så starter nu, om en uge, to uger osv. og samtidig for hver uge flytte start-tidspunktet et minut frem, så 1. uge optages fra 16.00-17.10, næste uge 15.59 - 17.10 og så fremdeles.
Hvordan er prioriteringen af timeroptagelser på JVC optageren (vil overlappende optagelse lade en igangværende optagelse blive færdig før en ny går igang - eller afbrydes den iganværende optagelse)?
Interessant, men på eksempelvis Sony kan samme resultat opnås med blot 1 timer-programmering.
Iøvrigt er vi vist efterhånden kommet lidt for langt væk fra denne tråds oprindelige emne (eller hva', jacob?!) 
/Lars
Redigeret af laursen
|
Redaktør, recordere.dk
|
 |
jacobhs
Junior bruger
Oprettet: 07-September-2005
Point: 43
|
Sendt: 18-November-2005 kl. 15:31 |
Laursen skrev: (hehe, kan ikke finde ud af at lave de fine bokse i bruger til at skrive andres citater) 
"Iøvrigt er vi vist efterhånden kommet lidt for langt væk fra denne tråds oprindelige emne (eller hva', jacob?!) "
Hehe jo Laursen, det kan man da godt sige at i er. 
Men dog bestemt ikke irelevant, for det er jo lige netop sådan noget som alt det i diskuterer der fortæller mig noget om jeg bør vælge den ene fremfor den anden. Dog er det lidt svært for mig at vurdere hvem der har ret, for det virker som om at i er et par stykker der argumenterer rigtig godt for at det er et problem ved jvc-maskinen, hvorimod Thorvald skriver at han mener at det er godt at pladsen reserveres på forhånd..
Det jeg så kommer i tvivl om her er, hvad hvis man laver sådan nogle ugentlige optagelser, og man så indimellem vil optage noget lige nu og her. KAn man så ikke det hvis nu man har så mange ugentlige optagelser at de reserverer hele hd'ns plads?
Og så synes jeg generelt det er lidt svært at finde ud af hvor skidt det her er lavet på jvc'en (selvom jeg umiddelbart synes det lyder ret skidt).. Hvor galt er det??? Og er det meget bedre på sonyen?
Redigeret af jacobhs
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7973
|
Sendt: 18-November-2005 kl. 16:03 |
laursen skrev:
Hvordan er prioriteringen af timeroptagelser på JVC optageren (vil overlappende optagelse lade en igangværende optagelse blive færdig før en ny går igang - eller afbrydes den iganværende optagelse)? |
Eksempel: En serie slutter på kanal 5 kl. 21:00 iflg. programoversigt og en god film jeg vil optage starter kl. 21:00 på en anden kanal. For at være sikker på, at få både hele slutningen af serien og hele starten af filmen med, lægger jeg sluttidspunktet for serien til kl. 20:03 og lægger starttidspunktet af filmen kl. 20:02. Så starter optagelse af film umiddelbart efter at optagelse af serie er slut. En sådan overlapning betyder ikke at den ene udsendelse ikke optages - de optages begge to, så længe overlapningen ikke er mere end nogle få minutter (efter min erfaring).
Optagelse af harddisk plads fra timerprogrammeringer: Vil sjældent være noget problem, tror jeg - at man pludselig vil optage noget ind i mellem - fordi det er sjældent at man vil timerprogrammere så meget at pladsen er brugt op.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 18-November-2005 kl. 16:26 |
jacobhs skrev:
Det jeg så kommer i tvivl om her er, hvad hvis man laver sådan nogle
ugentlige optagelser, og man så indimellem vil optage noget lige nu og
her. KAn man så ikke det hvis nu man har så mange ugentlige optagelser
at de reserverer hele hd'ns plads?
|
Kort sagt: nej. Men spørg lige dig selv om hvor realistisk situationen
med en reserveret/fyldt hdd er? Du har 160 gb = plads til mere
end 3 døgns optagelser (og endnu mere hvis du vælger lavere kvalitet).
Hvornår kommer du i en situation hvor du propper timereren med mere end
60 timers optagelser? Jeg mener - du skal vel også se alt det du
optager på et tidspunkt og derefter slette det - og dermed få plads
igen. Men så'n er vi så forskellige, der skal nok være nogle der fylder
hdd'en med optagelser og så ser tv uafbrudt i 3 døgn
|
 |
DrageMester
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
|
Sendt: 18-November-2005 kl. 17:07 |
Thorvald skrev:
Og så synes jeg stadigvæk at det er rigtigt at pladsen afsættes på forhånd.
|
Der er næsten ikke noget værre end når elektronikken forsøger at overtage magten fra en!
På Sony 710/910 holder recorderen også øje med, om der er plads til alle timer optagelser, og man får en advarsel hvis der ikke er plads. I Timer List kan man så se en markering med grå prikker for de optagelser, der i øjeblikket ikke er plads til.
Men recorderen forsøger ikke at fravriste magten fra brugeren ved at nægte at modtage timer programmering indtil man har slettet nok plads på harddisken, og efter hvad jeg kan forstå på ovenstående beskrivelser så er det præcis hvad JVC recorderne gør.
Elektronikken skal hjælpe ved at advisere og oplyse, men det er brugeren som skal kunne tage beslutningerne.
AL MAGT tilbage til brugeren! 
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
 |
DrageMester
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
|
Sendt: 18-November-2005 kl. 17:14 |
Stampe skrev:
Kort sagt: nej. Men spørg lige dig selv om hvor realistisk situationen med en reserveret/fyldt hdd er? Du har 160 gb = plads til mere end 3 døgns optagelser (og endnu mere hvis du vælger lavere kvalitet). Hvornår kommer du i en situation hvor du propper timereren med mere end 60 timers optagelser? Jeg mener - du skal vel også se alt det du optager på et tidspunkt og derefter slette det - og dermed få plads igen. Men så'n er vi så forskellige, der skal nok være nogle der fylder hdd'en med optagelser og så ser tv uafbrudt i 3 døgn 
|
Timer Listen i min Sony 910 med 250GB harddisk er næsten konstant overfyldt, forstået på den måde at de programmerede optagelser tilsammen fylder mere end den ledige plads på harddisken - også selvom jeg p.t. har 150GB ledig.
Dette kommer som en naturlig følge af, at næsten alt jeg ser på TV først optages på recorderen, og at jeg programmerer en uge ud i fremtiden, med mange af optagelserne i HQ kvalitet (31t17m ledig i øjeblikket).
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
 |
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
|
Sendt: 18-November-2005 kl. 17:53 |
Hej igen,
Stampe skrev:
Men spørg lige dig selv om hvor realistisk situationen med en reserveret/fyldt hdd er? |
Jeg har nu ofte flere film liggende i HQ+ kvalitet på min HX900. Film som er set - men først bliver overført til DVD ved lejlighed (som oftest først når jeg lige har en ledig stund - ca. en gang hver anden måned). For hver film der ligger er der altså mindre plads tilbage til timerprogrammeringer og manuelle optagelser.
Jeg kan dog slet ikke forlige mig med JVC'ens timer. Min viv og jeg følger med i et par ugentlige serier som på HX900 er sat til optagelse med én timerprogrammering per serie og optageren sørger for at optage uge efter uge - uden at overskrive og uden manuelt at skulle aktiveres for at markere titlen til at blive arkiveret.
Den måde vi bruger optageren på er, at kalde titel-listen frem når der lige er en ledig stund - for at se hvor mange uger af de forskellige serier vi nu er bagud og evt. få set et par afsnit i træk.
Optagelsen af serierne sker altså helt uden at skulle huske noget eller re-aktivere optageren - i modsætning til, som jeg forstår, timer-faciliteten på MH30(0). De serier vi følger med i sendes Onsdag og Søndag - hvilket vil betyde at optageren skal aktiveres Mandag eller Tirsdag for at undgå at miste noget...
DrageMester skrev:
Elektronikken skal hjælpe ved at advisere og oplyse, men det er brugeren som skal kunne tage beslutningerne.
AL MAGT tilbage til brugeren!  |
Helt enig! At afsætte pladsen på forhånd er for mig at se en helt unødig (og mindre gennemtænkt) begrænsning - men sådan er vi så forskellige.
/Lars
|
Redaktør, recordere.dk
|
 |