recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Floes Win7 XBMC Box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Floes Win7 XBMC Box

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 08:52
Han skriver vel blot, at NÅR han optager, så er det altid 3 minutter før og 10 minutter efter. Hvis der så er programmeret 2 optagelser efter hinanden på to forskellige kanaler (den ene slutter kl. 20 og den anden starter kl 20 på hhv. TV3 og TV2), så kan du ikke optage begge og stadig se TV på en 3. kanal med mindre du har mindst 3 tunere.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 10:32
Det er faktisk ikke helt dumt, hvis man har brug for at optage overlappende udsendelser.

Hvor mange tunere er der i HDHomeRun? 
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 11:44
HDHomeRun har 2 tunere som enten alle er DVB-T eller DVB-C (kun et antenne stik ind)

Man kan vælge at starte med at købe et Digital Devices Twin tuner kort, det har 2 frie porte på printet, så du kan udvide med en dobbelt tuner og et CAM kort senere. Det skal bare sidde med et kabel, så du kan nok få plads et sted inde i kabinettet til det, selvom du ikke har et åbent slot bag på.

159 Euro = 1190 kr + porto

Redigeret af Cyberguyen - 31-Oktober-2012 kl. 11:53
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Jesper Keller Jesper Keller skrev:

Det vil sige at du simpelthen optager ALT du gerne vil se, og så spiller det fra din 'server' til din HTPC? Det må da kræve en væsentlig stor harddisk, for at have plads til alle udsendelser? :P

Der er jo ingen der siger man skal gemme ALT.

Jeg optager alt hvad der interesserer mig på tv, jeg er helt holdt op med at se live tv lige med undtagelse af den tidlige nfl kamp søndag. Jeg checker lige programmet om morgenen og smider hvad der nu virker interessant til kø og så ser jeg det når og hvis jeg får lyst. Når jeg løber tør for plads smider jeg det ud jeg ikke fik set alligevel, det virker helt fint. Det er fantastisk befriende altid at have et lager af udsendelser og film der er interessante, så slipper man totalt for alt det uinteressante der typisk er på tossekassen når man lige får trang til at tænde.

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Det er faktisk ikke helt dumt, hvis man har brug for at optage overlappende udsendelser.

Hvor mange tunere er der i HDHomeRun?

Der er to tunere i sådan en. Afhængigt af den software du bruger til at optage med kan du faktisk få ret meget ud af sådan en. Hvis jeg optager to udsendelser fra samme kanal i forlængelse af hinanden er overlap ikke noget problem, der er stadig kun en tuner åben selv om signalet bliver gemt i to optagelser på en gang. Min software kan sågar åbne hele mux (en klynge af kanaler), dvs. jeg kan optage fra flere forskellige kanaler på samme tid med kun en af tunerne igang bare kanalerne ligger i samme mux. Hvilke kanaler der ligger i hvilke mux er defineret af tv udbyderen, men jeg har da været oppe på at optage 6 programmer samtidigt med de to tunere der er i min hdhomerun.
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 14:57
Så fik jeg taget mig sammen til at smide et par billeder op af bygget.

Desværre viste BD-drevet sig at være DOA, så der er sendt bud efter et nyt Cry

Så er der hardware:

OrigenAE M10 kabinettet. Super solidt og lækkert bygget!

Og til sidst på plads i racket, som dog står til udskiftning:

JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2012 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Så har jeg læst lidt op på HDHomeRun og XBMC. Det virker umiddelbart som et fornuftigt valg for mig.

Dog lader det til at man er lidt begrænset ift. brugervenligheden ift. at skifte kanal i XBMC, da hver kanal oprettes som en stream på samme måde som alle andre sources i XBMC, og man derfor skal ud og vælge ny kanal hvergang man vil skifte, og ikke fx kan bruge tallene på sin remote til dette.

Har jeg misforstået noget her, eller er der nogen der kan komme med indspark på tweaks til HDHomeRun på XBMC? Smile

Det jeg har gjort at at sætte mine forskellige kanaler jeg bruger mest til en tast, så for mig virker F1 til Dr1, F2 til tv2 og så videre, så kan jeg let skifte mellem kanaler ved ikke at stoppe eller gå tilbage.
Bruger en Harmony One og har mine kanaler i displayet.
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2012 kl. 16:30
Du kan vist køre HDHomerun igennem TVHeadend, så håndtere det kanalerne, og du har det liggende som livetv med EPG igennem TVheaden plugin til XBMC. Tjek eventuelt tvheadend forum hos https://www.lonelycoder.com/redmine/projects/tvheadend
F.eks. denne guide https://www.lonelycoder.com/redmine/boards/14/topics/3368
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu