recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Floppydtv – behov for codecs?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFloppydtv – behov for codecs?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lemond Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Floppydtv – behov for codecs?
    Sendt: 15-December-2008 kl. 15:22

Jeg er ved at købe et Floppydtv-C kort, så jeg kan se tv fra YouSee kabeltv.

I installationsvejledningen for Floppydtv står der at MPEG software decoders skal være installeret for at det virker.

Er det noget jeg allerede har, fx. i Windows XP, i MediaPortal eller i driverne til bundkortet Gigabyte GA-MA78GM-S2H?

Eller hvordan får jeg disse decoders og hvad kan anbefales?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 15:28

Hvis du allerede har noget DVD afspilningssoftware på din PC, f.eks. PowerDVD, WinDVD, Nero Showtime el. lignende, så er MPEG software decoder includeret i  dette og derfor allerede installeret.

Flemming

Redigeret af fltk - 15-December-2008 kl. 15:29
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 15:33

Hvis du bruger MediaPortal så installeres automatisk video- og audio codecs (hedder noget ala MVP). Alternativt kan benyttes det gratis Codec Dscaler eller et hvilken som helst codec du har i forvejen (som Flemming remser op).

Husk at dette kun er til SD, til HD skal du bruge andre codecs. Jeg anbefaler selv CoreAVC, men det gratis ffdshow kan dog også benyttes (jeg har dog ikke fået det til at virke med HD).

Til top
Lemond Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 16:07

OK, tak for svar.

Jeg har ikke nogen af de programmer som fltk nævner. Jeg har ikke købt noget DVD-drev endnu, og programmerne følger måske med der? Jeg har måske Nero programmet.

Men jeg installerer Mediaportal, så det er godt, at det installerer codecs automatisk.

HD ville selvfølgelig være godt, så jeg må prøve ffdshow.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 16:14

Alt efter hvor og hvordan du køber drevet kan der være bundlet forskellige software. Nogen gange også codecs.

Med hensyn til HD: Prøv ffdshow og se om det virker. Hvis det gør, så er det jo bare godt, så slipper du for at betale for CoreAVC. Hvis ikke, så prøv den gratis Trial af CoreAVC og se om det hjælper.

Hvis du har planer om at afspille filer fra Apple (.mov), fx deres HD trailere, så vil jeg anbefale også at installere Matroska Splitter. Denne "læser" filen, hvorefter dit normale HD-codec klarer afspilningen. Så slipper du for også at skulle rode med Quicktime.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu