|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jan_engrob ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 31-Marts-2009 kl. 16:48 |
Er godt i gang med at få min nye HTPC til at køre, hvilket er gået ganske godt ind til nu, men nu er jeg stødt ind i problemer med at få tv delen til at virke. Målet er at få Alle kanalerne fra Canal Digital (sat) til at virke, også HD kanalerne. Jeg har et floppyDTV tuner kort og et Smit CAM og vil helst have det hele til at køre i Vista MCE, alternativt DVBviewer. Har scannet kanaler i både MCE og DVBviewer og finder også ca. 200 kanaler, problemet er at jeg ikke kan se alle de krypterede. I MCE skriver den at kanalen er krybteret og i DVBviewer er det bare sort skærm Jeg har installeret de nyeste drivere, og firmware, opdateret vista, hentet tvpack 2008, og ledt efter hjælp i dette forum, men jeg må have overset et eller andet. Håber en eller andet kan hjælpe, allerhelst med en udførlig guide. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg bruger DVBViewer, så jeg har følgende spørgsmål vedr. DVBViewer Hvad finder den? Hvilke Codec? Hvad skriver du i Skan kanaler vinduet (dest. rod, Modtagelsestype etc.)? |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
jan_engrob ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
Hmm kan se at jeg i mit post skrev "min nye HTPC" og det er faktisk løgn 1. Den finder som jeg skriver ca 200 kanaler hvoraf jeg kunne flere om ikke alle var dem han normalt kunne se på sit tv. 2. ffdshow og haali 3. Det kan jeg ikke huske men vender tilbage med et svar. Indtil da, hvad vil du #MCenterFreak så foreslå jeg skal skrive? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Først vil jeg foreslå at du går systematisk frem. Her er det rigtig godt at have et image program, f.eks. Acronis True Image. Når du så har lavet en helt frisk Vista installation, med alle updates, uden programmer og codecs kan du lave et image Så tager det kun 5-10 at komme tilbage til noget der ikke er rodet til Jeg selv bruger PowerDVD 8 (ver. virker ikke, skrive der flere steder) som codecs. Det har jeg god erfaring med. Jeg bruger DVBViewer ver. 4.0 Her er hvad jeg har benyttet: Destinationsrod er fri tekst Du skal have en opdateret transponderliste, eller du kan modificere den eksisterende med transedit. Jeg har lagt min egen transponderliste her. Redigeret af MCenterFreak - 31-Marts-2009 kl. 17:49 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Så er jeg tilbage! Så vidt jeg kan se finder jeg alle kanaler og de ikkekrypterede kan jeg se og lyden virker. Men af en eller anden grund kan jeg ikke se de krypterede. Som f.eks zulu: BBC world news virker som i kan se som den skal så det er vel ikke noget med mine codecs Herunder kan i desuden se min firedtv support fil, måske kan den hjælpe: igital Everywhere Support Report: v1.1 (2231-13) FireDTV / FloppyDTV devices: Status for device 1 Frontend Status: CAM Module: Windows System Information: OS Version: OHCI Controller: MCE Plugin: FireDTV Transponder List: FireDTV Tools:
Jeg tror derfor problemet ligger i mit CAM modul eller kortet fra Canal Digital. Håber nogen kan hjælpe mig så jeg kan få det op at køre.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det er muligt at konstatere om CAM-modulet kører, det må ikke være "greyed" ud og cam-funktionerne skal virke. (under Vis) |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det er nok der problemet er unde vis er Vis CAM grået ud. Mit CAM er et Conax CAM by Smit købt her: http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2277_Conax-CAM -by-Smit.html Har læst her i forumet at det skulle være det rigtige. Men hvorfor køre det ikke?? |
|
![]() |
|
![]() |
Ved ikke om det er til nogen hjælp men kortet se sådan her ud: |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det er muligvis noget med at der mangler noget software at blive installeret...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Tror mest på det med softwaren, eller en driver eller noget. Har bare ikke kunne finde noget på nettet der kunne hjælpe mig. Har lagt mærke til at der med firedtv softwaren er et lille program der laver et lille rødt CI nede ved uret, men det gør ingen forskel om det er slået til eller fra. CAMen kan kun vende på en måde og program kortet har haft vendt både op og ned uden at det gør en forskel. Er også rimlig sikke på at det skal vende op af som på billedet. Findes der software, driver, firmware eller noget helt 3 der kanb hjælpe mig. Kan jeg evt fjerne modulet fra enhedshånteringen eller er det ikke at find der? |
|
![]() |
|
![]() |
Nu kan jeg ikke huske hele tråden, men hvis det er den eksterne, så husk at den eksterne strømforsyning skal benyttes, ellers virker det ikke. Det kan også være 1394 contollereren der ikke er kompatibel, men lad os tage det senere |
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
FireDTV toolet skal rapportere at et CAM er til stede og det gør det ikke. (Der står intet under CAM)
FireDTVTool vil ALTID rapportere Hvis CAM er tilgængelig....(Se under Linien af samme navn....Der skal stå Conax). Replug cam. kør Commoninterface.exe ELLER modify DVBviewer installationen fra windows' start menu og installér Floppy/FireDTV CI Plugin'en. Således kan du tjekke dit smartcard osv igennem relevante menuer - men KUN hvis du kan se "Conax CAM" i FireDTV tools. Desuden kan du med fordel opdatere din Firmware på din fireDTV box. Såvidt jeg kan se kører du i hvert fald ikke med den seneste. Note: MCenterfreak nævner at du skal bruge den eksterne stømforsyning. Dette kommer imidlertid an på din Firewire Controller: Hvis den sidder i en laptop skal du i udgangspunktet bruge strømforsyningen, men på en stationær computer behøver du i udgangspunktet ikke(Jeg benytter ikke Strømforsyning på mine Firedtv'ere) Der sker dog intet ved altid at have strømforsyningen tilkoblet, da dette sikrer at boksen får de 12 volt som den skal have. Vær opmærksom på som det også står nævnt i denne tråd at visse firewire controllere dem med TI Chipset kan have problemer med FireFloppyDTV. Dette nævnes i øvrigt også på DE's hjemmeside. (Selv har jeg dog en TI Firewire Controller og har ikke oplevet nogen problemer) Redigeret af Patriarken - 09-April-2009 kl. 07:29 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |