recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Floppydtv, epg og kodede kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFloppydtv, epg og kodede kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cancerman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Floppydtv, epg og kodede kanaler
    Sendt: 14-Marts-2008 kl. 01:15

Hej alle.

Fik endelig smidt en Floppydtv i mediecenteret og hvilken fornøjelse.

Har rodet en del frem og tilbage med det, og nu ser det ud til at spille i Vista 32Bit MCE. Efter søgningen siger den at den har fundet 60 kanaler, men når jeg går ind i edit channels så er der 200? Hvad er forklaringen lige på det? Har den fundet 60 ved scanningen og de sidste 140 ved den bare burde være der pga. epg data?

Har dog et par spørgsmål:

1: EPG i Vista. På nogen af kanalerne er der EPG - går ud fra det er Windows' EPG, da MCE ikke understøtter EPG via DVB-C - right? Så det er vel bare at komme i gang med at mappe EPG til de rigtige kanaler i MCE? Bare en pest af de fleste kanaler også hedder noget forkert - hvorfor er TV3 pludselig TV3 Sverige? Nå, det er vel bare en gang slavearbejde for at få renamet dem og mappet EPG'en - Det kan vel ikke gøres nemmere?

2:Hvorfor er der nogen kanaler der sendes på flere frekvenser? Er det bare for "sjov" sskyld?

3: Hvorfor kan jeg se kanaler jeg ikke betaler for? Ikke at det gør noget, men det undrede mig bare. Købte kortet i onsdags (og bad udtrykkeligt IKKE om flere pakker), så er det fordi de ikke har fået "lukket" for adgangen endnu? TV1000 og C+ har stået og kørt i flere timer her til aften uden problemer. Tænkte det måske var som på sat i gamle dage at crypteringen blev skiftet engang i mellem og man så mistede muligheden for at se kanalen - men nu har C+ trods alt kørt flere timer. Har TDC bare klokket i det og kan jeg så så frem til en kæmpe regning? Tænkte på at ringe og høre hvad de egentligt har givet mig, men så finder de måske ud af de har kvajet sig - og der er jo ingen grund til at smide gratisglæder væk :-)

4: Har oplevet at CAM'en "hænger" så jeg efter at have zappet rundt kun kan se ukodede kanaler - indtil jeg så lige hiver CAM'en ud og i en gang. NOgen der har oplevet noget lignende? og i så fald har vi med en defekt at gøre?

Mvh Peter

Redigeret af Cancerman - 14-Marts-2008 kl. 01:21
Til top
Cancerman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 01:47

Også lige en ting mere. MCE har fundet en "Kanal5" og en "Kanal5*" De sender ummidelbart det sammen med på Kanal5* er der også en * til højre for logoet. Hvad er ideen med den kanal lige?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu