|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:30 |
|||||
Så er det mig som står og har brug for noget hjælp. Jeg er lidt bange for at jeg står med et defekt FloppyDTV, men vil lige høre om der er nogen som har prøvet noget lignende før jeg evt. sender det til rep. Kort udgave: Mit ene FloppyDTV virker ikke. Når jeg tænder pc'en lyser lampen rødt ca. 1 sekund, herefter begynder den at blinke både rød og grøn ca. 9 gange hvorefter den lyser rød igen - og sådan bliver den ved. Det ser ud som i denne video jeg har fundet. Den fremgår ikke af enhedshåndtering. Længere historie: Kortet har virket før. Og det andet FloppyDTV virker fint. Lige nu sidder det tilsluttet et PCI-firewire kort, hvor det har virket tidligere, uden problemer. Det andet FloppyDTV er tilsluttet direkte på bundkortet. Hvis jeg tilslutter det defekte til bundkortet alene, sker der det samme som nu. Hvis jeg tilslutter det defekte til bundkortet samtidigt med det fungerende eller i forlængelse af det fungerende, så holder begge kort op med at virke og giver samme lyskode som tidligere. Jeg troede først det var et strømproblem, for jeg havde kortet tilsluttet med et Molex-kabel hvor det viste sig at den gule ledning var i stykker længere oppe. Men efter at jeg har skiftet ledning, giver den stadig samme fejl.
Jeg har tidligere haft problemer med det andet kort (det som nu fungerer) med at få det til at virke ordentligt. Det var noget med en firmware opdatering som vist gik lidt galt og kortet ville ikke virke. Men dette kort virker fint nu. Jeg har i mellemtiden skiftet bundkortet ud, da det gamle brændte af.¨ Er der nogen som har oplevet lignende eller har forslag? Jeg synes ikke jeg kan finde nogen steder hvor der opgives hvad en given Lys-Fejl-kode på FloppyDTV betyder. |
||||||
![]() |
||||||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|||||
Hvis kan lave en opsætning, hvor det et kort alene virker, så må det være muligt KUN af bytte TV-kortene om og holdt alt andet uændret (software, stk firewire forbindelse)...
|
||||||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||||||
![]() |
||||||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|||||
Jeg har haft byttet rundt på dem og fejlen er der
fortsat på det kort der hele tiden ikke har virket. Så det kunne tyde på et defekt kort. Jeg tænkte bare at der må jo være en grund til at lamperne blinker som de gør, og det kunne være der var nogen som vidste hvad det betød. |
||||||
![]() |
||||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||||
OS?
|
||||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Ja, glemte jeg vist lige. Windows Vista Bussiness.
Men fejlen "opstår" allerede når jeg tænder for computeren, så ved ikke om OS har noget med det at gøre. |
||||||
![]() |
||||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||||
Mjae...Mine tunere lysere grønt et øjeblik når jeg tænder for computeren, men lyser derefter røde indtil tuneren anvendes af Windows Media Center. Dette er med VMC/W7 Emu driveren. Bruger jeg BDA er opførslen at Tuneren hele tiden lyser grønt. Helt fra post til anvendelse i fx DVBviewer eller SageTV.
Floppy Tuneren skal have strøm fra et molex stik og kan ikke nøjes med strøm fra et firewire adapter(selvom firewire pci controlleren har en onboard auxillary molex som er forbundet med pc'en PSU) Jeg ville jeg prøve begge tunere UDEN cam og se hvad der sker...Pil strømstikket helt FRA computeren i et par sekunder først... Dernæst ville jeg lige prøve at gå i legacy mode med firewire driveren til det nye controller og evt den anden også. Hvor jeg ikke selv har oplevet nogle problemer som jeg med sikkerhed ved skyldes firewirecontrollere og disses drivere, har jeg læst dels release notes fra DE og i fora at det skulle afhjælpe nogle problemer i dual tuner miljøer. Ja jeg ved godt at dette er relateret til Windows 7 men altså 7 bygger på Vista og hvis fejlen er i Windows 7 er den muligvis også på Vista. Anyways et forsøg værd. Hvad rapporterer FireDTV tools? Specielt MHT strøm, CAM ? Redigeret af Patriarken - 14-Maj-2009 kl. 20:25 |
||||||
Mit Setup
||||||
![]() |
||||||
reiler ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() |
|||||
Jeg havde et lignende problem med 2 stk. fire-DTV på Win7 Mediacenter. Når jeg bootede computeren lyste begge grønt, men efter ca. ½ time begyndte en af dem at blinke som du beskriver, og endte derefter med at lyse rødt og være forsvundet fra device manageren. Efter råd herinde opdaterede jeg firmwaren i tunerne, og det lader til at have løst problemet. Det er godt nok kun i 2 dage det har virket, men det ser lovende ud.
Forøvrigt: Er der nogen der ved hvorfor den ene Fire-DTV jeg har kan opdateres til version 2.X.X, men den anden vil ikke opdatere længere end til 1.4.X? Michael |
||||||
mvh
Michael |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Det fungerende kort lyser også grønt hele vejen igennem. Det der ikke virker, laver den nævnte fejl allerede fra post.
Det får den også, så det skulle ikke være problemet.
Forsøgte lige dette. Ingen ændring.
Den er jeg ikke helt med på...
FireDTV Tools registrerer ikke noget kort. Det er som om det slet ikke er sat til. [edit]Takker for forslagene. Det er altid rart at kunne få nogle gode råd fra nogen som ved lidt mere end en selv. Redigeret af jonaskp - 14-Maj-2009 kl. 23:42 |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Problemet er bare at jeg kan ikke opdaterer firmware, for kortet bliver slet ikke fundet i Windows. |
||||||
![]() |
||||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||||
Hvis ikke kortet bliver fundet i enhedshåndtering som enten Ukendt enhed, eller som en enhed under Enheder til Lyd, Video og spil, så er der to muligheder: 1. Kortet er defekt 2. driverne er blevet fucked up Jeg ville prøve at afmontere alle devices, fjerne 1394 værtskontrolleren i enhedshåndteringen, reboote maskinen og lade den installeres sig selv igen. Indsæt FireWire ledningerne et efter et. Derefter kunne der være en mulighed for at kortet, hvis det ikke er defekt, ville blive installeret. En tredie mulighed: Reinstallation
|
||||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Firewire controlleren kan køre i legacy mode, hvilket betyder at der anvendes en slags generisk driver der har bedre kompabilitet med flere forskellige OHCI devices( Ofte hedder denne driver "OHCI Compliant host Controller" uden angivelse af Vendor name....fx Texas eller Via).
I øvrigt har Texas Instruments chipsets på firewire controllere ifølge DE været en kilde til problemer... |
||||||
Mit Setup
||||||
![]() |
||||||
Sæderup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 154 |
![]() |
|||||
Hej Ville lige høre om man fandt en løsning på dette problem, da jeg også har fået problemmer med mine kort. Har lige købt kortet som jeg har problemmer med, til at starte med ville computeren ikke finde kortet og det blikkede rød, efter lidt søgen på google fandt jeg frem til et hotfix til firewire. Kortene er koblet sammen som beskrevet i installations vejledningen. Det hjalp, i et par dage. Nu er jeg tilbage hvor jeg startede, har prøvet at fjerne controlleren til firewire, køre i legacy mode, afinstallere firedtv driver, tage strøm stik ud og firewire kablet men intet vil virke. bundkortet jeg bruger er et gigabyte GA-MA78GM-S2H Kan det en fejl på kortet eller gør jeg et eller andet forkert? MVH Anders
|
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |