|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() Sendt: 28-Januar-2009 kl. 14:26 |
Hej igen, Nu har jeg fået anskaffet mig 2xFloppyDTV, et DVB-S+S2 samt et DVB-C Problemet er dog at jeg ikke kan finde kanalerne. DVB-S: Virker fint med FireDTV viewer - Kan indtaste positionen og søge efter kanalerne og den finder dem fint. De er kodet med Irdeto, men virker fint med det indsatte cam. Det virker dog ikke i Vista MCE: Vælger "Settings" -> "Tv Signal" -> "Satellite Transponder Scan" -> "Single Transponder scan" -> Indtaster detajler = Ingen kanaler fundet Vælger "Settings" -> "Tv Signal" -> "Satellite Transponder Scan" -> "Full Satellite scan" -> Finder alt, dog for mange kanaler. Får 3400 -> I MCE virker de kodede kanaler ikke! :S Er det fordi den kun søger "Nye" kanaler eller? Kan man slette alle kanaler der findes? DVB-C Kan intet finde overhovedet - Har stofa. Kan godt se FloppyDTV under FloppyDTV "Hardware" som en DVB-C, men er vi enige om at Tunertype skal være "Terrestrial"? Jeg prøver at lave en "Scan Range" men den finder intet. I MCE kan jeg heller intet finde. -> Installationsdetaljer: Clean install Vista Ultimate x86 Alle opdateringer Tv pack KB950754, KB 951685, KB956147, KB957209, PlayReadyPC, Modificeret MSdecoder, Powerdvd Avast antivirus FloppyDTV 5.3N Beta Drivers + Firmware opdateret tuners Redigeret af ShadowDK - 28-Januar-2009 kl. 15:54 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
På stofa skal du scanne på Qam 256 og symbolrate 6900....Self med Fijidriverne....Du skal have en service kørende....Eller Commoninterface...samt et stabilt CAM....MM-visions SCM-lort virker IKKE...
Redigeret af Patriarken - 28-Januar-2009 kl. 15:14 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
Redigeret af ShadowDK - 28-Januar-2009 kl. 15:54 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Altså når du installerer Fijidriveren kommer der en Transponder update til sidst....Der vælger du Cable 6900 Fullscan...Denne lagrer en tabel i registry (under CMUV\fireddtv entry) som så oversætter Kabelfrekvenser til terrestriske.
Derpå installeres der en service der der dels oversætter imellem kabel og Terrestrisk og som samtidigt håndterer CAM (En slags helper app til MCE) Når dette er gjort kan du finde de kanaler der er i "cable 6900" ved at vælge dvb-t i firedtv. Kan du finde kanalerne i Firedtvviewer, kan du også finde dem i MCE. Det kan være nødvendigt at kopiere MCE-Transponder table fra driver folderen til "C:\Users\All Users\CMUV\FireDTV Viewer\transponder> hvorefter den vil være tilgængelig under transponder i Firedtvviewersetup.... CAM'et du har er SKOD....Rigtigt SKOD. Men du burde på trods af dette at kunne finde kanalerne...Vista med TV Pack vil dog ikke snakkeordentligt med det, og derfor kræver det hardwareresets heletiden førend det kan afkryptere...Du kan få det til at virke....Men nok ikke ret lang tid af gangen.....SMIT irdeto er hvad du leder efter... Redigeret af Patriarken - 28-Januar-2009 kl. 15:57 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Der kom ingen Transponder update til sidst - Måske pga. jeg kører DVB-S og DVB-C. Jeg mener at have et en Transponder update ting i FireDTV installationen. Forsøger at køre denne og ser ad. Kan du tjekke hvad din "TunerType" er under "Hardware" i FireDTV viewer? - Højreklik og vælg "Options" i den sorte skærm. |
|
![]() |
|
![]() |
Nej...Det gider jeg ikke jeg har fjernet dette...Men er en DVB-T... |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Har nu prøvet "FireDTV - MCE Transponder Updater" under "Start->Programmer->FireDTV->Tools" - Jeg kan dog ikke finde en der hedder Cable 6900 Fullscan. - Dropdownen er tom. Der ligger en masse forskellige *.ini filer under C:\Users\All Users\CMUV\FireDTV Viewer\transponder Dog ingen med det navn du angav tidligere. Redigeret af ShadowDK - 28-Januar-2009 kl. 16:20 |
|
![]() |
|
![]() |
*\Firedtv\FireDTV-Viewer\Transponders_MCE\FireDTVMCE.ini
But really....cable 6900 skal også importeres til registry... Redigeret af Patriarken - 28-Januar-2009 kl. 16:29 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Har fundet cable_6900_full.reg i driver installationsfolderen og har importeret denne. Jeg kan nu finde nogle kanaler i FireDTV Viewer, men kanaler er ikke dem jeg har i min pakke men nogle helt tredje - Der er desuden intet billede på dem, kun lyd. Kanalsøgning i MCE giver stadig intet - Prøver lige at lave en fil som du har angivet foroven nu hvor jeg har fået implementeret cable 6900 |
|
![]() |
|
![]() |
Redigeret af ShadowDK - 28-Januar-2009 kl. 17:11 |
|
![]() |
|
![]() |
De fleste kanaler er der kan jeg konstatere, men jeg får dog besked på at "Service is scrambled" på de fleste. Jeg har pt. tre slags kanaler:
Har det noget at gøre med det dårlige CAM modul? Redigeret af ShadowDK - 28-Januar-2009 kl. 17:44 |
|
![]() |
|
![]() |
Nogen der har et svar på det sidste spørgsmål? De tre kanal typer, er det pga. Cam modulet? På forhånd tak. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |