recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FloppyDTV - Kanaler kan ikke findes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFloppyDTV - Kanaler kan ikke findes

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 05:43
Du skal abbonnere på kanaler før de er tilgængelige...Ellers står de som Services Scrambled hver gang...**

Det er normalt at man kan høre lyden på en kanal man ikke kan afkryptere...***

Det er også normalt at man kun kan høre lyden på HD kanaler, hvis man ikke har installeret de hack'ede dlls fra TGB.***

Hvis du har et dårligt signal kan du opleve pixelleringer, det behøver ikke at være CAM'ets skyld.

Løsning:Brug skærmede bøsninger, og skift dit "Tiger" antennekabel ud med noget ordentligt Coax.

Om Cams:
Kommunikationen i mellem FireCIService og dit CAM er angiveligt dårlig, grundet dårlig software/hardware i CAM. Jeg har ikke prøvet dit specifikt(Men en bruger herinde der kalder sig Delphi har det CAM du har, og han har personligt tilkendegivet(Har mødt ham in person) at der på dette CAM er de samme problemer som man ser på alle SCM CAMs.) Udover det CAM du har, har jeg stort set prøvet alle tilgængelige Irdeto CAMS med VMC /FireFloppyDTV....Irdeto by Smit er det eneste der virker tilfredsstillende...

**Note: Service Scrambled beskeden modtager jeg også kortvarigt når jeg skifter til en kanal på et andet mux end det jeg var på. Men jeg ser kun beskeden i Ca 1 sekund, da SMIT Cam'et lige skal initiere afkrypteringen af det nye mux. Men kommunikationen (I mellem Driver/CI/CAM)foregår som det skal, og service scrambeled beskeden forsvinder hurtigt og af sig selv og kanalen tunes... Hvis jeg prøver med et af mine SCM Irdeto CAM's(Fra mm-vision...Den Lilla SCM Irdeto) så bliver den på Service Scrambled.

***Note MCE lukker for DVB-T driveren hvergang tuneren ikke benyttes(Kan ses ved at Tuneren lyser rød) Dette forårsager ligeledes mange problemer med SCM Cams, som stort set altid gøre at de skal ind og ud af CI....Hvis ikke dette gøres er kun FTA tilgængeligt....

Jeg har i øvrigt skrevet lidt om CAMs her.....Det jeg skriver med Commoninterface.exe kan du ignorere da FireDTVCI service er på dit system og gør det samme(Dog uden visual) som commoninterface.exe...

Redigeret af Patriarken - 30-Januar-2009 kl. 06:20
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 12:14

Jeg har abm. på de pågældende kanaler, da jeg har den store pakke fra Stofa. De virker også fint på mit analoge og på Zaptor.

Mit DVB-S virker upåklageligt, og jeg er yderst imponeret af MCE, da funktionerne kort sagt er geniale, når den ellers lige virker.

Jeg har selv trukket antenne kabler rundt i huset og skiftet alle de gamle til et kvalitetskabel. Selve antenne kablet fra dåsen til htpc forsøger jeg at skifte nu.

Jeg forsøger at få fat i et Smit kort for at se om det fungerer som det skal.

Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 12:49

Du kan købe et CAM i Stofa-butikken (hvis du nu bor tæt på en sådan). Kostede 499,- sidst jeg købte.

Det vil ihvertfald virke!

Havde selv alle mulige problemer med et SCM CAM købt hos MM-Vision - dette blev løst med Stofa's udgave.

Panasonic PZ85
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 13:19

Jeg bor desværre i København :( Ville ellers have været optimalt..
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu