recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FloppyDTV med Stofa og MCE 2005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFloppyDTV med Stofa og MCE 2005

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Noerrelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: FloppyDTV med Stofa og MCE 2005
    Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 22:56

Hej i gruppen,

jeg har nøje fulgt med i forummet det sidste stykke tid, da vi gerne ville have digitalt TV gennem Stofa. Jeg har nu installeret min nyindkøbte FloppyDTV på min HTPC med MCE 2005, men jeg kan ikke finde nogen kanaler. Eller det vil sige, at MCE 2005 ikke kan afkode dem (jeg har idag fået kort fra Stofa) - de ligger når man kigger i Rediger Kanaler i indstillinger.

For sjov prøvede jeg MediaPortal, den finder også en masse kanaler men der vises heller ikke billede derpå...

Hvad kan dette skyldes?

Det virkede fint inden jeg pillede det analoge kort ud af maskinen.

Virker Stofa kortet ikke fra man modtager det? Går der et stykke tid inden det kan afkode kanalerne?

Eller mangler jeg at installere noget, så MCE 2005 kan vise digitale kanaler?

Det skal sige, at jeg har fulgt den manual der fulgte med FloppyDTV ti punkt og prikke... Dog var der ikke et almindelige antennestik på kortet, men der satte jeg bare en F-connector på ligesom til parabol.

Har I nogen gode forslag eller måske endda et link til en guide i opsætning med Stofa?

Jeg har brugt symbolrate 6900 som jeg læste i en anden tråd:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26640& PN=1&TPN=500

Håber på lidt hjælp fra dette meget informative og hjælpsomme forum.

Med venlig hilsen

Mikael Nørrelund
Slagelse

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 10:27

Du burde som minimum kunne finde de 4 kanaler der er "must carry" kanaler, og det skal IKKE være krypteret. Når du har hul igennem til dem, så kan du begynde at bekymre dig om dit CA modul og smartcard.

Der er intet galt i at bruge F-connectoren i stedet for RF stikket. Det bruger jeg også selv.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 19:22

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Du burde som minimum kunne finde de 4 kanaler der er "must carry" kanaler, og det skal IKKE være krypteret. Når du har hul igennem til dem, så kan du begynde at bekymre dig om dit CA modul og smartcard.

Hej og tak for svar,

ja, det er jo egentlig selvsagt

Er der så nogen specielle indstillinger i MCE, driveren, MCE eller lignende jeg kan have glemte eller gjort forkert?
FloppyDTV er ifølge Windows korrekt installeret og jeg har som sagt fulgt manualen til punkt og prikke!

Kort sagt, har I nogle forslag jeg kan prøve af?

Jeg syntes engang at have set en masse links til folks erfaringer om hvordan de monterede og installerede dette, er der ingen der har et sådan til mig?
Jeg har ledt og kan ikke rigtig finde noget brugbart...

Med venlig hilsen

Mikael Nørrelund

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 19:31

Der er sådan set ikke så meget i det. Du kan ikke installer softwaren, medmindre windows har fundet kortet.
Når du køre softwaren, så vælger du om du skal køre BDA driver eller MCE), jeg formoder du har valgt MCE her.
Det vigtige er også, at du har valgt den rigtige QAM og Symbolrate. Jeg har desværre ikke prøvet den nye software til FloppyDTV, men i den "gamle" skulle man angive, at man har TDC kabeltv.

Dernæst bør MCE bare virke, når du altså lige har fortalt MCE, at du vil gøre brug af kortet. Det sker under opsætning for tv, hvor du bla. bliver bedt om at skrive dit postnummer, (som er irelevant, men skal skrives), og du skal også acceptere betingelserne for EPG.

Hvis du har været igennem dette, så burde FloppyDTV kunne finde kanalerne, og en hulens bunke af dem (såvidt jeg husker, så kommer den op med over 300 kanaler, hvoraf de 80 er "unknown" men er med alligevel. Det er et pokker arbejde at skulle igennem sorteringen med den. MEn det skal kun gøres een gang

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 20:01

Når du køre softwaren, så vælger du om du skal køre BDA driver eller MCE), jeg formoder du har valgt MCE her.

Jeg har downloadet en anden version af driveren end den som fulgte med kortet, fordi jeg har aldrig haft mulighed for at vælge BDA eller MCE og den var installeret med BDA!
Jeg tror derfor at jeg har fundet problemet, så nu krydser jeg fingre :)

Citér
Det vigtige er også, at du har valgt den rigtige QAM og Symbolrate.

Det er det næste jeg skal rode med :)
I mit første indlæg linker jeg til en gut, som skriver at med Stofa skal man bruge 6900 - så det prøver jeg naturligvis først og så har jeg læst andre steder at Stofa er gået fra QAM128 til QAM256 - det er naturligvis også første skridt.
Hvor vælges QAM egentlig henne? Er det i installationen eller et sted i indstillinger?

Citér
Hvis du har været igennem dette, så burde FloppyDTV kunne finde kanalerne, og en hulens bunke af dem (såvidt jeg husker, så kommer den op med over 300 kanaler, hvoraf de 80 er "unknown" men er med alligevel. Det er et pokker arbejde at skulle igennem sorteringen med den. MEn det skal kun gøres een gang

Ja, det må jeg leve med. Mon man kan gemme sine indstillinger bagefter i MCE?
Det er jo altid rart at have dem liggende, hvis man skal til det en anden gang pga. virus eller lignende (gud forbyde det!).

Tak for god vejledning pt.

Med venlig hilsen

Mikael Nørrelund
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 21:48

Så kom der hul igennem til "must carry" kanalerne, men de kodede kanaler kan jeg ikke få fat i endnu. Når jeg prøver at skifte til et af dem fryser MCE. Jeg har prøvet at vende kortet i CAMet uden betydning.

Kan det have noget at gøre med QAM? Jeg har stadig ikke fundet et sted hvor jeg kan indstille dette...

Skal der egentlig bruges en speciel driver til CAM modulet? Jeg mindes ikke at have installeret det seperat...

Med venlig hilsen

Mikael Nørrelund

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 22:02

Så kom der hul igennem til de andre kanaler, enten sad CAMet ikke ordentligt i ellers var der noget andet galt... Jeg tjekkede om det sad ordentligt og genstartede, så nu kører det bare...

Nu skal jeg bare finde frem til hvilke kanaler der ikke har undertekster integreret i billedet, har I en liste?

Mange tak for hjælp her i forummet selvom jeg tilsidst kunne hjælpe mig selv
Jeg håber dog at mine problemer og løsninger kan bruges af andre.

Med venlig hilsen

Mikael Nørrelund

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 22:33

Åh, et sidste spørgsmål;

Jeg kan ikke se HD kanalerne, kun høre lyden. Jeg har læst mig til, at jeg mangler en "dekoder" i form at et stykke software.
Fx Nvidia PureVideo Decoder eller PowerDVD 7 (som har en indbygget?).

Findes der nogen gratis alternativer, da jeg kan se ovenstående koster penge?

Med venlig hilsen

Mikael Nørrelund

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 11:39

Du kan installere nvidia´s purevideo dekoder. Den er gratis i 30 dage.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 22:07

Du kan installere nvidia´s purevideo dekoder. Den er gratis i 30 dage.

Hej,

den er installeret, men jeg har stadig kun lyden. Måske er det mit grafikkort der ikke er kraftigt nok?

Jeg har en P4 3GHz, 2GB PC3200 RAM og et ATI Radeon X1300 grafikkort...

Jeg er faktisk ikke klar over om grafikkortet er DirectX 9.0c kompatibelt, men det er installeret på HTPC'en.

Kan nogen give mig ret eller anvise andre muligheder at forsøge?

Med venlig hilsen

Mikael Nørrelund
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 22:27

Oprindeligt skrevet af Noerrelund ang. PV Noerrelund ang. PV skrev:

den er installeret, men jeg har stadig kun lyden.

Nu har jeg fået billede på Discovery HD, men stadig ikke på Silver HD :(
Jeg prøver at tage fat i Stofa.

Med venlig hilsen

Mikael Nørrelund

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu