|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Noerrelund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 22:56 |
||
Hej i gruppen, |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Du burde som minimum kunne finde de 4 kanaler der er "must carry" kanaler, og det skal IKKE være krypteret. Når du har hul igennem til dem, så kan du begynde at bekymre dig om dit CA modul og smartcard. Der er intet galt i at bruge F-connectoren i stedet for RF stikket. Det bruger jeg også selv.
|
|||
![]() |
|||
Noerrelund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
||
Hej og tak for svar, ja, det er jo egentlig selvsagt ![]() Er der så nogen specielle indstillinger i MCE, driveren, MCE eller lignende jeg kan have glemte eller gjort forkert? FloppyDTV er ifølge Windows korrekt installeret og jeg har som sagt fulgt manualen til punkt og prikke! Kort sagt, har I nogle forslag jeg kan prøve af? Jeg syntes engang at have set en masse links til folks erfaringer om hvordan de monterede og installerede dette, er der ingen der har et sådan til mig? Jeg har ledt og kan ikke rigtig finde noget brugbart... Med venlig hilsen Mikael Nørrelund |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Der er sådan set ikke så meget i det. Du kan ikke installer softwaren, medmindre windows har fundet kortet. Dernæst bør MCE bare virke, når du altså lige har fortalt MCE, at du vil gøre brug af kortet. Det sker under opsætning for tv, hvor du bla. bliver bedt om at skrive dit postnummer, (som er irelevant, men skal skrives), og du skal også acceptere betingelserne for EPG. Hvis du har været igennem dette, så burde FloppyDTV kunne finde kanalerne, og en hulens bunke af dem (såvidt jeg husker, så kommer den op med over 300 kanaler, hvoraf de 80 er "unknown" men er med alligevel. Det er et pokker arbejde at skulle igennem sorteringen med den. MEn det skal kun gøres een gang |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har downloadet en anden version af driveren end den som fulgte med kortet, fordi jeg har aldrig haft mulighed for at vælge BDA eller MCE og den var installeret med BDA! Jeg tror derfor at jeg har fundet problemet, så nu krydser jeg fingre :)
Det er det næste jeg skal rode med :) I mit første indlæg linker jeg til en gut, som skriver at med Stofa skal man bruge 6900 - så det prøver jeg naturligvis først og så har jeg læst andre steder at Stofa er gået fra QAM128 til QAM256 - det er naturligvis også første skridt. Hvor vælges QAM egentlig henne? Er det i installationen eller et sted i indstillinger?
Ja, det må jeg leve med. Mon man kan gemme sine indstillinger bagefter i MCE? Det er jo altid rart at have dem liggende, hvis man skal til det en anden gang pga. virus eller lignende (gud forbyde det!). Tak for god vejledning pt. Med venlig hilsen Mikael Nørrelund |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så kom der hul igennem til "must carry" kanalerne, men de kodede kanaler kan jeg ikke få fat i endnu. Når jeg prøver at skifte til et af dem fryser MCE. Jeg har prøvet at vende kortet i CAMet uden betydning. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så kom der hul igennem til de andre kanaler, enten sad CAMet ikke ordentligt i ellers var der noget andet galt... Jeg tjekkede om det sad ordentligt og genstartede, så nu kører det bare... |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Åh, et sidste spørgsmål; |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du kan installere nvidia´s purevideo dekoder. Den er gratis i 30 dage.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej, den er installeret, men jeg har stadig kun lyden. Måske er det mit grafikkort der ikke er kraftigt nok? Jeg har en P4 3GHz, 2GB PC3200 RAM og et ATI Radeon X1300 grafikkort... Jeg er faktisk ikke klar over om grafikkortet er DirectX 9.0c kompatibelt, men det er installeret på HTPC'en. Kan nogen give mig ret eller anvise andre muligheder at forsøge? Med venlig hilsen Mikael Nørrelund |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu har jeg fået billede på Discovery HD, men stadig ikke på Silver HD :( Jeg prøver at tage fat i Stofa. Med venlig hilsen Mikael Nørrelund |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |