|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
osvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-April-2006 Status: Offline Point: 79 |
![]() Sendt: 27-Juni-2007 kl. 20:52 |
Jeg kan ikke få denne kombination til at virke. Jeg benytter Vista 64 bit beta driverne til FloppyDTV, version 4.8.1 M. Vista MCE finder FloppyDTV fint som et DVB-T kort, men under kanalsøgningen finder Vista MCE ingen kanaler. Jeg havde tidligere et Hauppauge PVR150 tuner-kort installeret, men det er pillet ud igen. Det virkede OK, men billed-kvaliteten var ikke tilfredsstillende. Jeg har prøvet med MediaPortal og BDA-versionen af beta driverne. Med disse drivers finder MediaPortal fint alle tilgængelige kanaler, som ligger i TDC's signal. Så signalstyrke og FloppyDTV kortet burde være godt nok. Jeg foretrækker MCE fremfor MediaPortal, da sidstnævnte virker mere ustabil - i hvertfald i mit system. Nogle forslag? Andre, der har prøvet kombinationen med Vista MCE 64 bit og FloppyDTV? mvh. Ole |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg formoder at du har valgt at scanne på det rigtige net/frekvens til den kabeltvudbyder du har?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har uafhængigt af MCE konfigureret FloppyDTV til "TDC, Danmark", således at de rigtige frekvenser er lagt i Registry. I MCE kan jeg ikke se, at jeg kan/skal angive noget om net eller frekvenser? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Skal du heller ikke. Frekvenserne skal ligge i ini filen til den "udbyder" du valgte under installering. Men det var bare det jeg ville sikre mig at du havde styr på. For hvis du vælger forkert, så scanner den slet ikke det rigtige område, og derfor kan den ikke finde nogen kanaler.
|
|
![]() |
|
KimMatthiesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2007 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Hej Osvan, Kører selv med vista(x64) og FloppyDTV samt MCE beta drivere, og den finder fint kanaler ved TDC Kabel TV, det er dog som om at abon. kanalerne som bruger CAM og kort, ikke er helt 100%, det er simpelt hen ikke alle kanalerne som kommer klart igennem, billedet hakker... vil dog prøve med et andet gfx kort da jeg har en fornæmelse af at min onboard gfx kort ikke er godt nok.
|
|
Panasonic 42PV500E
Antec LifeStyle Fusion, Floppy DVT-C VIA CAM, ABIT-IL-90MV, Intel Core2Duo2 1.83Ghz, 2 GB Mem |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for din tilbagemelding. Jeg har prøvet Mediaportal uden problemer - heller ikke med de krypterede kanaler. Skifter jeg til Vista 64 beta MCE driverne og forsøger at få MCE til at finde kanaler på de samme frekvenser som konfigureret for MediaPortal, virker det bare ikke! Vista finder 0 kanaler, hverken ukrypterede eller krypterede. Jeg har lige forsøgt med en reinstall af Vista, men det hjalp heller ikke. Hvordan ser din FireDTV Support Report tool log ud? Selvom jeg har installeret MCE Plugin for FireDTV, siger dette tool, at den mangler! Signalstyrken siger 0 %, men virker altså med MediaPortal og BDA-driverne: ------------------------------------------------------------ ------------------- FireDTV / FloppyDTV devices: Status for device 1 Frontend Status: CAM Module: Viaccess Windows System Information: OS Version: OHCI Controller: MCE Plugin: FireDTV Tools: |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har stadigvæk ikke fået kombinationen af MCE Vista 64 bit og FloppyDTV til at virke. Ingen problemer med at få kortet til at virke med BDA-driverne og MediaPortal eller DVBViewer. Hvis andre har fået kombinationen med Vista MCE 64 bit, vil jeg gerne se jeres kanalliste for TDC kabel og en udskrift fra FireDTV support tool - min ser således ud med den sidste version af programmet: ------------------------------------------------------------ ------------------- Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 7. 0) ------------------------------------------------------------ ------------------- Generated on (Y/M/d): 2007.07.16 FireDTV / FloppyDTV devices: ------------------------------------------------------------ ------------------- devices found: 1 Status for device 1 Model : FloppyDTV C/CI GUID : 0x0012870026001AFC HW Ver.: 01.26.01 FW Ver.: 1.2.8 Build 42050 Driver : 4.8.1 M Frontend Status: Frequency.: 500992 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 20480 Locked : NO CAM Module: Viaccess Windows System Information: ------------------------------------------------------------ ------------------- OS Path: C:\Windows OS Version: Microsoft Windows Vista (Build: 6000) OHCI Controller: Manufacturer: Texas Instruments Description: Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller Enumerator: PCI MCE Plugin: ------------------------------------------------------------ ------------------- No Plugin Version found! Service started! FireDTV Transponder List: ------------------------------------------------------------ ------------------- Transponder List found: Cable FireDTV Tools: ------------------------------------------------------------ ------------------- No running FireDTV tools found |
|
![]() |
|
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Du mangler MCE-plugin. Min lavede det samme. Du kan gå ind i Kontrolpanel - programmer ogse, om der står et program, der hedder noget a la "FireDTV Plugin". Hvis der ikke gør det, så prøv at reinstallere plugin. |
|
-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet ----------------------------- |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for hjælpen, men MCE Plugin er faktisk installeret og reinstalleret flere gange, så det er desværre ikke det som er galt, selvom Support tool ikke kan se MCE Plugin. Der er også ok signal, selvom Support tool siger noget andet. Alt i Registry er ligeledes korrekt, dvs. "Transponder" settings er indlæst ligesom MCE Plugin. Pt. kører jeg med DVBViewer på godt og ondt, da jeg har opgivet at få FloppyDTV og Vista MCE 64 bit til at samarbejde! |
|
![]() |
|
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Jeg var vist også lidt for hurtig - jeg får også meddelelsen "No plugin found". Jeg prøvede dog "dir"-kommandoen på dos-promten, og der figurerer FireDTV ikke under "Program files (x86)", men under "Programmer". Jeg har prøvet at flytte hele FireDTV-kartoteket over i "Program files (x86)", og får derefter nedenstående meddelelse på support-toolet. Som du kan se, vil den nu i det mindste anerkende stien. Jeg tror dog at der er et eller andet i registreringsdatabasen, der også skal ændres, men her må jeg efterhånden melde pas. ------------------------------------------------------------ ------------------- Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 7. 0) ------------------------------------------------------------ ------------------- Generated on (Y/M/d): 2007.08.06 FireDTV / FloppyDTV devices: ------------------------------------------------------------ ------------------- devices found: 1 Status for device 1 Model : FloppyDTV C/CI GUID : 0x0012870026001B35 HW Ver.: 01.26.01 FW Ver.: 1.2.2 Build 33720 Driver : 4.8.1 M Frontend Status: Frequency.: 500992 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 20480 Locked : NO No CAM Module inserted Windows System Information: ------------------------------------------------------------ ------------------- OS Path: C:\Windows OS Version: Microsoft Windows Vista (Build: 6000) OHCI Controller: Manufacturer: VIA Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller Enumerator: PCI MCE Plugin: ------------------------------------------------------------ ------------------- No Plugin Version found! No Service found! Program files path: 'C:\Program Files (x86)' MCE Plugin: (C:\Program Files (x86)\FireDTV\FireDTV MCE Plugin\) ------------------------------------------------------------ ------------------- FDTvCC.dll: No Version Info available! FDTvHlpr.dll: No Version Info available! FireDTV Transponder List: ------------------------------------------------------------ ------------------- Transponder List found: Cable FireDTV Tools: ------------------------------------------------------------ ------------------- No running FireDTV tools found |
|
|
![]() |
|
![]() |
HEUREKA!!! Så fik jeg det til at virke! Analyseværktøjet viser godt nok stadig "no plugin", men who cares Til alle andre med Vista 64-bit, her er løsningen: http://thegreenbutton.com/forums/200072/ShowThread.aspx, se sidste indlæg på tråden. Den hjemmeside er altså guld værd - den har efterhånden hjulpet mig en del gange (ligesom www.recordere.dk Erfaringen er hermed givet videre. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |