recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FloppyDTV spørgsmål.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFloppyDTV spørgsmål.

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 19:42
En anden ting er, om der på nogen måde er en smart feature, så hvis man ønsker at time en optagelse og slukke for computeren i mellemtiden eller sætte den i standby, er det så muligt på en eller anden måde at få programmet til at starte computeren op automatisk når der skal optages og slukke igen bagefter? Ved godt det er et long shot, men alligevel:)
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 00:16
Bjur:

Det er da prima kabler du vælger, det fås ikke bedre. Men faktisk er det digitale signal meget hårdhudet, så det forstyrres ikke så let. Dyre kabler er ikke nødvendige.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 00:31

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

En anden ting er, om der på nogen måde er en smart feature, så hvis man ønsker at time en optagelse og slukke for computeren i mellemtiden eller sætte den i standby, er det så muligt på en eller anden måde at få programmet til at starte computeren op automatisk når der skal optages og slukke igen bagefter? Ved godt det er et long shot, men alligevel:)

Nu nævnte du selv at du havde tænkt dig at bruge mediaportal, og det har faktisk lige netop den feature indbygget.

Det kaldes powerscheduler, og kan vække din computer op når den skal optage/hente EPG data og lukke ned igen når den er færdig med dette.

Dog kan den ikke gøre dette fra fuldstændigt "off" - computeren skal være i en standby tilstand.

Det jeg bruger er Hibernate, som er den laveste standby tilstand din computer kan gå i. Den bruger næsten intet strøm (har ikke fået målt det endnu), men har så den fordel at din computer kan tænde og slukke når den skal optage - hvilket er rigtigt nice, da man så kan programmere optagelser på alle tidspunkter af døgnet uden at bekymre sig for at computeren skal stå tændt, eller at man skal huske selv at tænde den.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 08:42

Ken_T: Jeg har valgt disse kablet, fordi de ligger tæt på andre ledninger og specielt det analoge signal vil jeg gerne have så optimalt som muligt.

Du skrive at T-splitteren dæmper 3 db. Lægger man overhoved mærke til det og hvad vil du helst anbefale? Jeg har en Sandberg antenneforstærker, og såfremt du mener jeg lige så godt kan bruge T-splitteren, skal den så sidde ved antennestikket i væggen (da signalet jo er stærkest der) eller ved FloppyDTV eller Sagem 60, hvor der ikke er forstærker i så vidt jeg ved? Jeg skal lige sige mine antennekabler er 2 meter.

jonaskp: Har tænkt mig at benytte mediaportal og vidste ikke programmet har den smarte feature, hvilket er kanon. Så mangler bare undertekstunderstøttelsen, så virker programmet suverænt:)

Sætter du bare hibernate til i Media Portal eller er det i egenskaber for computeren?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 13:11
Bjur:  Ved så korte afstande (kabeltræk) skal man ikke bruge antenneforstærker. Et antennesignal kan være så kraftig at det overstyrer et TV (ses fx som striber og forvrængning).

Der skulle ikke være noget problem med en T-Splitter. Bedste forslag er at du prøver det, hvis du ikke kan se nogen forskel overhovedet efter splitteren er det jo ok. Og det kan du  ikke. Og det kunne kun være ved et analogt signal og et svagt antenne signal i så fald og det har du ikke fra TDC, de går ikke før du har det der skal til.

Jeg ville nok blot sætte en splitter i antennedåsen. Tror ikke på nogen måde det ville gøre en forskel med så korte afstande.

Men jeg er jo ikke antennemand, selv om jeg har trukket en del kabler, sat antenner op og den slags.  Når jeg bruger en antenneforstærker sammen med TDC, er det på grund af lange kabeltræk. (15-20 meter og flere fjernsyn) , ellers skal det ikke bruges. TDC teknikere rynker på næsen af antenneforstærkere, det er nok erfaring. Billige antenneforstærkere er sjældent af det gode.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 10:13

Nå så fik jeg endelig købt mit FloppyDTV. Jeg fik skilt det ad og monterede det i et ledigt pci slot og det var piece of cake:)

Jeg fik så sat T-splitteren i antennedåsen på væggen og splittet signalet op i to, men det analoge signal er blevet endnu dårligere end før, selvom jeg kører med antennekabler med ferritkerne på 2 meter.

Jeg bruger denne splitter:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=929916747&n=50797831 8&pn=641080921

Ken nævnte noget om en dæmpning på kun 3 db, men kan ikke lige se, hvad dæmpningen er på denne og er den i det hele taget god nok?

Fik installeret Media Portal og kan virkelig godt lide brugerinterfacet. Problemet opstod, da jeg skulle aktivere TV kanaler. Alle kanaler blev fundet men den skriver Unable to connect MPG2 Pin. Er der nogle Media Portal kyndige, der har været udsat for lignende?

Glæder mig til at komme igang og helst med et markant bedre billede på det analoge net

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 10:20

Den fejl er jeg ikke lige stødt på. Umiddelbart lyder det som noget codec noget, men jeg er ikke sikker.

Men en lille anbefaling.
Koncentrere dig om een ting ad gangen. Det med antenne og dæmpning osv. glem det i første omgang. Er der hul igennem, så er der hul igennem, og så gælder det om at installer samt få tingene til at fungere.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 10:50
Prøv at checke om din decoder til mpeg2 fungerer - evt reinstaller den - Hvilken decoder bruger du?
Den Ben
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 10:56

Du har forhåbentlig ret med at det er manglende codec:) Installerede bare MP. Er stadig lidt i tvivl fordi jeg har f.eks. installeret Purevideo til mit Nvidia i XP, men de codec der ligger på media portals hjemmeside f.eks. ffdshow eller ac3 filter er ældre versioner. Hvis jeg installerer dem, er de så fuldstændig MP kompatible, så de ikke figurerer i XP og jeg derved kan installere nyere versioner i XP? Har nemlig af denne grund endnu ikke installeret ekstra codec til MP.

Og ja du har ret igen.. Jeg vil også satse på at få Media Portal til at virke optimalt med FloppyDTV i første omgang:)

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 11:03
Du kan sagtens bruge Nvidia Purevideo (bruger den selv), har du sat decoder op i Media Portal
Den Ben
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 11:10

Du har forhåbentlig ret med at det er manglende codec:) Installerede bare MP. Er stadig lidt i tvivl fordi jeg har f.eks. installeret Purevideo til mit Nvidia i XP, men de codec der ligger på media portals hjemmeside f.eks. ffdshow eller ac3 filter er ældre versioner. Hvis jeg installerer dem, er de så fuldstændig MP kompatible, så de ikke figurerer i XP og jeg derved kan installere nyere versioner i XP? Har nemlig af denne grund endnu ikke installeret ekstra codec til MP.

Du skal bare lige huske at fortælle MP at du bruger den dekoder

Og ja du har ret igen.. Jeg vil også satse på at få Media Portal til at virke optimalt med FloppyDTV i første omgang:)

Lige en sidebemærkning om MP.
Jeg formoder/håber du har læst min anmeldelse af FloppyDTV kortet her på siden? Jeg skriver lidt omkring undertekster og DVB-C, at det ikke fungerer i MP endnu. Blot lige en sidebemærkning til dit valg af MP. (og nej, det virker heller ikke i MCE).
Hvis du ryger ind i for mange problemer med MP, så installer Mytheater, som ligger på CDèn til FloppyDTV kortet. Det er et nemt lille Tv program, som kan være noget nemmere at pille rundt i, sideløbende med at du forsøger få styr på MP.
Det skal dog lige siges, at det tog mig kun få minutter at få MP op og køre. Det var straks værre med al den spildtid jeg brugte på, at få DVB-C undertekster på, der som sagt ikke er understøttet.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 11:16

@BENU: Okay, den Purevideo du kører med er altså XP versionen eller har du fundet den på MP hjemmeside?

HVIS du kan bruge de forskellige XP codec til Media Portal, hvorfor ligger de så ældre versioner af f.eks. ffdshow? Er det fordi at kun denne version virker stabilt i Media Portal eller kan jeg bare smide den nyeste version på?

Og kan jeg indstille ffdshow på samme måde i media portal som i xp eller er brugerinterfacet anderledes?

Redigeret af Bjur - 24-Maj-2007 kl. 11:18
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu