recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FloppyDTV spørgsmål.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFloppyDTV spørgsmål.

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 00:52

Der er to DR kanaler (samt andre danske kanaler) fordi den ene er 4:3 format og den anden er 16:9 format. (Det burde også stå i kanalnavnet).

Jeg er ikke nok inde i MP til at kunne svare på, hvorvidt du kan løse dit problem med lyden (sproget). Men i DVBviewer, der kan man vælge lyd kanal og løse det på den måde. MP burde kunne det samme. (Ja det burde alle programmer faktisk kunne). Når det er sagt, så skal det lige nævnes, at det er ikke lykkedes mig at fange det danske sprog på Cartoon endnu. Jeg ved TDC sender det ud, men jeg kan bare ikke finde det. DiscoveryHD er dog altid engelsk her hos mig.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 08:47

Tak for svaret. Det fremgår ikke hvilken kanal der er 16:9 af beskrivelsen. Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg er lidt skuffet over kvaliteten af kanalerne. DiscoveryHD og Canal film HD (som åbenbart ikke er kodet:) ) er jo lækre, men billedmæssigt står Sagem 60 generelt overlegent ift. FloppyDTV'et hvilket undrer mig meget, da den kører over scart og min HTPC kører via. HDMI.  Specielt dr og tv2 ses det tydeligt. Står næsten ligeså godt på det analoge signal, plus der er hvide felter øverst i billedet.

Redigeret af Bjur - 04-Juni-2007 kl. 08:48
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 09:44

Det er et interessant betragtning, du kommer med vedr. kvaliteten i forhold til selector...

Det er codecs der danner billedet, kunne der være forskel på, hvilken man bruger?

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 12:33

Ja, det ville være en af de åbenlyse grunde, da digital er digital. Der bør ikke være uskarpt billede.

Jeg bruger Nvidia Purevideo og ffdshow til lyden. Der bør i hvert fald ikke være kvalitetsforringelse fra det ene til det andet produkt.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu