recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flot Paramount!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlot Paramount!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 17:30
Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio er begge "Loss-less" lydformater hvilket vil sige at den infomation/data der blev brugt til filmlyden i lydstudierne er videreført 100% til slutproduktet (Blu-ray'en/HD DVD og surround anlægget).

Redigeret af Tarkin - 16-Oktober-2007 kl. 17:33
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 12:35

Eftersigende har en lydekspert udtalt, at DD+ sporet på Transformers vil være transparent for et lossless spor, at det vil være umuligt at høre forskel på de to.

Personligt tror jeg lyddesignet betyder en del i den forbindelse. Et bulder- og brag af slagsen, hvor hovedvægten er på det kraftfulde, vil det nok være svært at få øje på forskellen til et 96khz/24 bit TrueHD spor.

Men andre lyddesigns kræver langt mere. F.eks. vil en film som Master & Commander, som godt nok har bulder, virkelig kræve sin mand med de mange lyde som skroget, havet og sømændene skaber. Jeg ville også godt have haft et DD+ spor på Blu-ray Dave Matthews koncerten, for jeg er sikker på, at det medfølgende TrueHD 96khz/24 bit spor, udstiller forskellene.

Men jeg glæder mig til at få Transformers en af dagene og så ryger der en anmeldelse på, så snart jeg kan.

Til top
stjernholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2007
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 12:39
og husk nu... HD DVD afspiller skal være tilsluttet analogt for at få glæde af
de nye formater, så længe man ikke har en forstærker der kan dekode disse.
Morten Stjernholm
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 13:24

Ikke alle er helt så negative
http://hddvd.highdefdigest.com/1110/transformers.html

Husk nu at nyde filmene i stedet for dette navlebeskuende specifikations ræs

Redigeret af slate - 17-Oktober-2007 kl. 13:47
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 14:06

Oprindeligt skrevet af stjernholm stjernholm skrev:

og husk nu... HD DVD afspiller skal være tilsluttet analogt for at få glæde af
de nye formater, så længe man ikke har en forstærker der kan dekode disse.

Iht. HD DVD specifikationerne om TrueHD:

All HD DVD players are required to decode the two primary channels (left and right) of any Dolby TrueHD track, however every HD DVD player released thus far decodes 5.1 channels of TrueHD.

Så det kan sagtens lade sig gøre at nyde HD lyd via HDMI blot receiveren understøtter PCM.

Der findes kun EEN afspiller til dato, som kan overføre HD lydsporene via bitstream til en receiver, som derefter dekoder. Det er Samsungs 1400.

Toshibas XE1'er får en firmware opgradering, så DTS HD-MA også dekodes i afspilleren. Derefter kan alle de nye lydspor overføres ukodet i PCM format via HDMI til receiveren.

Redigeret af Bruce - 17-Oktober-2007 kl. 14:07
Til top
stjernholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2007
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 21:00
Naturligvis! Der er bare ikke særligt mange recievere der understøtter denne
funktion, - og mange "novicer" glemmer at få afspilleren tilsluttet rigtigt og
gør som de "plejer" med DVD afspilleren. Der er rigtig stor forskel i
lydoplevelsen når man kan sammenligne direkte!

Sony har lige lanceret to forstærkere med indbygget dekodning af DTS MA
og Dolby TRUE HD.
Morten Stjernholm
Til top
GrillBiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2007
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 21:53
Hvis du kan tuder så meget over at Transformers "Kun" er i DD+..
hvordan kan det så være at de 3 første Reviews af filmen alle giver den top
krakter i lyd og er ganske imponeret?
Man må skuda gå udfra at når en film får høje karakter i lyd.. så gør det
ligemeget hvilket format det ligger i.. om det er mono eller Dolby hyper
highdef total extreme sound.
Hvordan kan et komprimeret lydformat score top karakter..?
Det er skuda ikke andet end ren Bluray misundelse/BDA spin og navlepilleri.
tænk lige at med HD/BD har vi allerede bedre lyd en de danske biografer.

Redigeret af GrillBiller - 17-Oktober-2007 kl. 21:54
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 01:56

Oprindeligt skrevet af GrillBiller GrillBiller skrev:

Hvis du kan tuder så meget over at Transformers "Kun" er i DD+..
hvordan kan det så være at de 3 første Reviews af filmen alle giver den top
krakter i lyd og er ganske imponeret?
Man må skuda gå udfra at når en film får høje karakter i lyd.. så gør det
ligemeget hvilket format det ligger i.. om det er mono eller Dolby hyper
highdef total extreme sound.
Hvordan kan et komprimeret lydformat score top karakter..?
Det er skuda ikke andet end ren Bluray misundelse/BDA spin og navlepilleri.
tænk lige at med HD/BD har vi allerede bedre lyd en de danske biografer.

Personligt mener jeg, at HD som sådan gælder både billed og lyd. Når et nyt format som promoveres som creme de la creme, så bør producenterne også gå hele vejen med at levere varen og det inkluderer lossless lydspor, ihvertfald på nyere udgivelser, hvor lydsporene er teknisk i top. Stod det til mig, skulle ALLE HD udgivelser udgives med et lossless lydspor, deraf ordet HD!

Michael Bay er og bliver teknik freak og man kan mene, hvad man vil om hans udgivelser, men lyd- og billed er som regel i top. At en film som Transformers ikke får et lossless lydspor, skyldes simpelthen at man har prioriteret bitraten for video højest. Derfor er det den overskydende plads af de tilrådighed værende 30GB, som sætter begrænsningen for lydspor, hvilket altså er DD+.

Jeg har ikke anmeldt Transformers endnu, så af gode grunde er mine udtalelser om lyden, en ren formodning. Jeg tror, at DD+ vil være klart tilfredsstillende for de fleste. Der er tale om bedre komprimering end DTS med samme 1509 kbps bitrate og vi ved vist alle, at Master & Commander lød fabelagtigt på DVD. Jeg er helt sikker på, at lyden på denne udgave lyder rigtig godt og pga. lyddesignet er det måske overkill med et lossless lydspor.

Men problemet er, at en mand som Michael Bay hele tiden har gået efter det bedste og producenterne promoverer HD som det bedste og alligevel giver de ikke forbrugerne det bedste, som formatet kan. Når der endelig kommer en blockbuster forbrugerne efterspørger, så bliver denne ikke leveret med et lossless lydspor. Det er simpelthen for ringe.

King Kong varer 43 minutter længere end Transformers og har 3 DD+ lydspor på disken. Den fik 5 stjerner i video og 4½ i audio. Transformers har 1 DD+ og 2 almindelige DD spor. Jeg vil påstå, at der rigeligt havde været plads til et lossless lydspor uden at gå på kompromis med billedkvaliteten, især fordi Transformers har en ekstra disk med ekstramaterialet på.

Påstår man, at DD+ til hver en tid er ligeså godt som TrueHD 96khz/24 bit, så har man aldrig hørt DVD-Audio, som i 5.1 full surround mode, fungerer ved samme bit-rate/sampling rate. Eller også har man aldrig hørt det på et anlæg, som virkelig kan gengive differencen.

Jeg er lilla og ligeglad med formaterne. For mig har HD DVD leveret varen lyd- og billedmæssigt på samme niveau som Blu-ray, uanset om sidstnævnte har kunnet levere højere bitrate. Men det er absolut et minuspoint til HD DVD formatet, at man leverer Blu-ray lejren et validt modargument, når man ikke supplerer et af årets største mainstream succes'er med et lossless lydspor, uanset om de fleste kan høre forskel herpå eller ej. Det er en dårlig prioritering i en formatkrig.

Redigeret af Bruce - 18-Oktober-2007 kl. 01:57
Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 20:18

Bruce, jeg anbefaler at du læser denne artikel:, Specs vs. Reality http://www.highdefdigest.com/news/show/Joshua_Zyber/Commenta ry:_Specs_vs._Reality/1096

Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Der findes kun EEN afspiller til dato, som kan overføre HD lydsporene via bitstream til en receiver, som derefter dekoder. Det er Samsungs 1400.

Det er ikke rigtigt. HD XE1 og XA2 for snart en FW opdatering der gør dem istand til det. HD-A35 og HD-EP35 kan allerede.

Redigeret af Carsten Selleri - 27-Oktober-2007 kl. 20:24
Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 20:20

,

Redigeret af Carsten Selleri - 27-Oktober-2007 kl. 20:21
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 03:28

Oprindeligt skrevet af Carsten Selleri Carsten Selleri skrev:

Bruce, jeg anbefaler at du læser denne artikel:, Specs vs. Reality http://www.highdefdigest.com/news/show/Joshua_Zyber/Commenta ry:_Specs_vs._Reality/1096

Det har jeg allerede gjort og som du kan se har jeg allerede svaret ham og jeg er enig med det meste han siger.

Svar til Josh på HDD (jeg hedder Swearengen på HDD)

Men jeg har stadig en klar mening om Transformers soundtracket, som er og bliver overvurderet ifht. mange andre udgivelser. Jeg har forsvaret Peter Brackes anmeldelser ved mange lejligheder, men jeg er godt nok skuffet over, at han kan give 5 stjerner til Transformers i audio. Det vidner for mig om, at han har følt sig presset af de mange indlæg fra fanboys i ugerne før Transformers kom ud mht. hans tidligere ratings.

Hvordan han kan uddele 5 stjerner og sammenligne kvaliteten med udgivelser som Dave Matthews & Tim Reynolds live at Radio Music City Hall og Underworld er mig en gåde. Men når dagen er omme, så er der tale om mennesker og ét menneskes personlige mening og jeg mener, at der lægges ALT FOR meget vægt på menneskers personlige mening, hvis disse ikke stemmer overens med ens egen opfattelse.

Dem som er uenige med mig, bør enten prøve og gennemgå mine argumenter hos dem selv, hos undertegnede, eller sige "f... ham , det ødelægger ikke min verden, at andre har en anden holdning end mig selv".

Jeg har ikke noget imod at lægge hus til og lave de sammenligninger, som jeg har forklaret. Soundtracket på Transformers er vældig insisterende og imponerende ved første ørekast, men det er ingen match ifht. lossless spor på andre titler. Derfor skal man ikke sætte niveauet så lavt, at snart sagt, hver anden titel som udkommer, skal have en perfekt rating.

Den perfekte rating på HD, SKAL reserveres til de titler som sætter referencen for andre. Derfor har jeg allerede mht. andre titler, nedsat min rating ifht. et lydspor som Dave Matthews koncerten, som virkelig sætter grænsen for et HD lydspor.

Hvad vil folk sige den dag LOTR kommer i HD, med et perfekt lossless lydspor, som sætter Transformers skakmat i alle kategorier? Skal vi lade os rive med her og nu eller slå koldt vand i blodet og erkende, at der altså ER andre titler derude allerede, som lyder meget bedre?

Jep, der kommer snart firmware opgraderinger, som gør disse afspillere istand til at overføre bitstream og der skulle gerne komme en 7.1 PCM opgradering også til XE1'eren inden jul. Du har sikkert ret mht. de to nye Toshibaer, men jeg var kun oplyst omkring Samsungen på det tidspunkt.

Redigeret af Bruce - 28-Oktober-2007 kl. 03:42
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu