Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 19:01 |
Der er noget galt med den anmeldelse. De skriver:
"Unfortunately like its entry level predecessors the DLA-X3 has an over-saturated standard colour gamut and no industry standard (Rec.709) preset. It would be nice if JVC could offer a preset closer to Rec.709 and ideally include a colour management system."
Det er jo netop dét den har. Umiddelbart vil jeg påstå at anmelderen har overset den i menuen. Man kan altid diskutere om dén preset så er præcis NOK, men den er i hvert fald MEGET tættere på end "out-of-box", så under alle omstændigheder burde de måle væsentlig forskel på de to settings. Jeg kigger nærmere på det i morgen, når jeg har adgang til X3'eren igen.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 19:20 |
Jeg har lige svaret i AVforums tråden...
EDIT: debatten fra min side fortsætter på AVforums Essensen er, at jeg er uenig i deres målinger og deres vurdering af hvor meget X3's "standard" preset er en forbedring, i forhold til tidligere modeller.
Det er det evige problem med anmeldelser. Skribenten og læseren har ikke nødvendigvis samme præference. Når anmelderen skriver "ikke perfekte farver", fordi de stadig kan forbedres LIDT, så læser nogle læsere det som "dårlige farver", selv om det ikke er dét der er skrevet.
Det korte af det lange er, jeg står fast ved mine hidtidige udsagn, farverne er VOLDSOMT forbedret i forhold til HD350/550, og er gode nok til at kun den meget kræsne bruger vil opleve en CMS-korrektion som et _krav_.
Redigeret af Otto J - 20-Februar-2011 kl. 19:40
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 19:50 |
Naiera skrev:
Var det ikke meningen at X3 skulle have styr på farverne? |
Sigida skrev:
tjaa havde faktisk troede at x3 ville nå samme niveau som min hd750 som er over 2år gammel nu, men nej der skal man op i x7. lidt underligt at thx ikke er standard endnu på deres mindste modeller. |
Efter at have nærlæst anmeldelsen, så vil jeg mene at det nok i virkeligheden ikke (kun) er anmeldelsen, men jeres læsning, der er problemet. X3 _har_ "styr på farverne", men den er ikke perfekt. Mine målinger er så bedre end AVforums, uvist af hvilken årsag, men i modsætning til HD350/550, så er farvefejlene på et niveau hvor det kræver et trænet øje at se forskel. Men nej, jeg har aldrig sagt at X3 har perfekte farver - de er gode nok til at det ikke længere er et egentligt issue at bekymre sig om, men ja, de kan stadig tweakes lidt bedre på en X7.
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 20:00 |
Otto J skrev:
Efter at have nærlæst anmeldelsen, så vil jeg mene at det nok i virkeligheden ikke (kun) er anmeldelsen, men jeres læsning, der er problemet. X3 _har_ "styr på farverne", men den er ikke perfekt. | Det er jeg glad for at høre. Så er det stadig den jeg sigter efter.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 20:11 |
Jeg har lige surfet AVSforum lidt for målinger, og de flestes gamut målinger ligner mere mine end AVforum's målinger, med dE værdier i 1-3 området. Men uanset målingerne, så siger AVforums' beskrivelse det sådan set meget godt - alt kan forbedres, men det er langt, langt bedre end tidligere, og det er kun purister der reelt vil bemærke det sidste skridt. Dét er en beskrivelse som jeg under alle omstændigheder er enig i, og jeg mener ikke deres anmeldelse modsiger noget jeg tidligere har sagt eller skrevet. Og så kan jeg vist godt lade den ligge dér...
Det skal dog lige understreges at gråskala-kalibrering stadig er anbefalet - fejl i gråskalaen (som svinger fra apparat til apparat, i højere grad end gamut) er væsentligt mere synlig i praksis, end en lille smule overmættet gamut.
|
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 20:52 |
Hvor meget bedre er x7, rent billedmæssigt og kalibrering, se bort for prisforskellen.
|
SVP03
|
|
Nick_S
Super bruger
Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 384
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 21:11 |
X7 review er online på avforums nu:
http://www.avforums.com/review/JVC-DLA-X7-X9-X3-DILA-3D-Projector-Review.html
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 21:16 |
Otto har svaret på det før - som altid betaler man mere og mere for små forbedringer jo mere man går high end.
Ellers har Bruce skrevet i en anden tråd at X7 er noget skarpere..
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 22:40 |
Otto J skrev:
Efter at have nærlæst anmeldelsen, så vil jeg mene at det nok i virkeligheden ikke (kun) er anmeldelsen, men jeres læsning, der er problemet. X3 _har_ "styr på farverne", men den er ikke perfekt. | Det var nok nedenstående der fik mig til at stejle. Jeg kan ikke se, hvordan det kan læses som andet, end at farverne på X3 er ligeså upræcise som på HD350/550.
AVForums skrev:
In fact when it comes to 2D performance the DLA-X3 only really has one weakness and it’s the same problem encountered with the DLA-HD350 and DLA-HD550, the standard colour gamut is slightly over-saturated. |
|
|
Bruce
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 23:15 |
.FTH' skrev:
Hej Bruce.
Hvor langt sidder du fra lærredet, hvor mange tommer er det og har du mørkelagt rummet 100 procent?
BTW Så følger jeg ihærdigt med i dine updates ang. dine erfaringer med JVC projektorene, da jeg selv er på udkig efter en X3'ere - Keep posting!
|
Hej
Jeg skal nok fortsætte ufortrødent! Jeg sidder ca. 4 meter fra lærredet, som er 104". Det er 100% mørkelagt og vel 95% reflektionsdødt.
Mht. X7 værende skarpere end X3, så kan jeg ikke udtale mig om dette
Jeg har haft en X7'er i 3 uger og er nu snart igang med 2. uge med X9'eren og denne slår mig som værende synligt skarpere end X7'eren. Om det så er bedre konvergens, held med bedre opsætning eller hvad, det skal jeg ikke kunne sige, men den er godt nok skarp ifht. hvad jeg har været vant til.
Redigeret af Bruce - 20-Februar-2011 kl. 23:24
|
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 23:28 |
slettet :)