recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Følsom" Selector, lyden falder ud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Følsom" Selector, lyden falder ud?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MJO80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: "Følsom" Selector, lyden falder ud?
    Sendt: 08-Juli-2008 kl. 22:16

Hej

Jeg har en umm... lidt for følsom Selector.
Det er den nyeste Sagem Selector, ikke HD.

Når man tænder noget i lejligheden, lys, komfur, køleskab, computer mv. falder lyden ud.
Dette sker kun på den digitale lyd via surround anlægget, så vidt jeg ved påvirkes lyden ikke når den kører via fjernsynet (scart)
Når det sker er der ikke andet der påvirkes, billedet på TV'et ryster ikke på nogen måde, og lyset blinker heller ikke.
Er der andre der har oplevet, eller måske har, en så følsom Selector?
Udfaldende er meget korte, ofte kun et lille sekund eller to, men det er dog stadig vældig iriterende.

Jeg er ved at mistænke at det måske kan have noget at gøre med elinstallationerne i lejligheden, men det håber jeg ikke.
Har desværre ikke mulighed for at prøve at se om et netstøjfilter vil hjælpe, men måske det var en mulighed.



Redigeret af MJO80 - 08-Juli-2008 kl. 22:16
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 22:27

 

 Det kan skyldes, at der går støj i kablet mellem Selector og Reciver, hvilket bruger du.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MJO80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 00:16

Det er et kabel til Selectoren fra AV-Connection.
Det må være dette her:
http://av-connection.dk/?PNo=07-522&ML=1

Tror dog ikke at det er støj, da det udelukkende optræder når der tændes/slukkes for noget.
Jeg kan endda selv genskabe det ved at tænde og slukke en lampe, så forsvinder lyden tydeligt, både når der tændes og når der slukkes.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:25

 

 Det kabel skulle være OK, har ikke problemer med Selector når der tændes og slukkes på en kontakt, men af og til med min CX302 og TVet, men det er minimalt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu