recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flytning af filer på netværksdrev
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flytning af filer på netværksdrev

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flytning af filer på netværksdrev
    Sendt: 31-Marts-2017 kl. 09:19
Jeg har 2 mapper (på min NAS) langt ind som 2 netværks drev på min Windows maskine.
Flytter jeg filer rundt i den ene mappe bliver de flyttet med det samme. Problemet er at flytter jeg fra det ene netværksdrev til det andet tager det betydelig længere tid. Ved ikke om den kopierer, og så sletter, eller hvad den gør. det tager i hvertfald lang tid..

Hvordan fortæller jeg Windows at de 2 netværksdrev er fysisk samme sted?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 09:45
Der er sikkert også en Web interface med en "stifinder" til din NAS. Prøv at bruge denne.

Problemet med de 2 drev, er at filerne kopieres først til din pc og så over på det nye drev, så derfor generer du en masse netværkstrafik og det tager tid.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 10:04
Det er der, og det er også det jeg bruger i de tilfælde. Men det er en smule bøvlet... irriterende workflow :)

Redigeret af Wolff - 31-Marts-2017 kl. 10:05
Til top
jan348 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-September-2006
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan348 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 21:52
Som nævnt du kopierer reelt fra netværksdrev  --> PC --> netværksdrev.

Og det tager tid.

En løsning, som jeg har brugt, kan være at enable SSH og bruge Putty til kopieringen (antager din NAS er LINUX baseret).

Og bruge en en kommndo lignende den her under:

mv * /NETGEAR/Media/Videos/Tablet/ /NETGEAR/Dokumenter/Video/

Det flytte alle filer fra sharet media/Videos/Tablet til Sharet Dokumenter/Video på min NETGERA NAS.

Selvfølgelig ikke så nemt som med Stifinder. Tilgengæld er det øjeblikkelig flytning uden nogen ventetid.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Det er der, og det er også det jeg bruger i de tilfælde. Men det er en smule bøvlet... irriterende workflow :)

Så opretter du et link til roden af NAS drevet. Via det kan du klikke dig ind til de to mapper og kopiere mellem mapperne. Nu burde det foregå lokalt på NAS, som når du kopierer "internt" på de to "drev".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2017 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Jeg har 2 mapper (på min NAS) langt ind som 2 netværks drev på min Windows maskine.
Flytter jeg filer rundt i den ene mappe bliver de flyttet med det samme. Problemet er at flytter jeg fra det ene netværksdrev til det andet tager det betydelig længere tid. Ved ikke om den kopierer, og så sletter, eller hvad den gør. det tager i hvertfald lang tid..
Som jeg forstår det du skriver, så har du to mapper på samme fysiske disk på din NAS som du af forskellige årsager ønsker at bruge som fx. drev S: og drev T: på din windowsmaskine?

Hvis det er tilfældet kan en løsning være at lave en ny mapping på din windowsmaskine, så fx. drev U: er til roden på din NAS, så du i det daglige kan benytte S: og T: som du plejer, men hvis du vil flytte filer rundt mellem de to mapper gør du det på U: drevet hvor windows ved at det er samme disk og derfor bare kan flytte filerne. Flytter du mellem S: og T: drevene tror windows at der er tale om to forskellige fysiske diske og vælger derfor at kopiere og efterfølgende slette, i stedet for blot at rette stien til filerne uden fysisk at flytte dem. 
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2017 kl. 21:28
Det er præcis det mit problem ligger i.

Desværre vil windows ikke æde roden som et netværksdrev.
Prøvede for sjovt at lave en alm genvej til roden, men den kopierer stadig.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2017 kl. 22:53
Hvad hvis du flytter de to mapper ind i en mappe, kan du så flytte mellem dem? 
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 22:28
Det vil højst sansynlig virke, og det har også været min tanke, men så ødelægger jeg mappestrukturen for en række programmer der kører på NASen..

Tænker bare at det er underligt hvis man ikke kan fortælle windows at "hey de 2 shares kommer fra samme enhed". En komando, regedit, eller noget helt tredie..
Den kan jo godt finde ud af det hvis det er to mapper i samme netværksdrev. Så kan det ikke passe at det er i den anden ende (NASen i mit tilfælde) krumspringene skal tages..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu