recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flytning af program indhold på DK4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flytning af program indhold på DK4?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flytning af program indhold på DK4?
    Sendt: 11-September-2012 kl. 12:01
  Under et besøg hos min mor fortæller hun som er Yousee Fuldkunde ,at DK4 har haft nogle programmer som skulle være flyttet at andet sted hen for ca 1 måned siden, DK4 har hun stadig, men en del af indholdet, der nu mangler, skulle være tyske programmer,
hun kan ikke beskrive det nærmere, men mener der stod en besked på skærmen i en tid om flytningen,

kan nogen hjælpe mig med at finde det savnede Smile

MVH Frank Pedersen

Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 12:43
Det eneste tyske dk4 mig bekendt sender fast er røvballemusik - hver lørdag i Schlagerbox. Det kører stadig.

dk4 har ingen andre kanaler at flytte noget over på. Men for en måneds tid siden kom der også en HD-udgave - som sender fuldstændig det samme. Så mon ikke det er det, hun har læst om?

Lars

Redigeret af longjohn2 - 11-September-2012 kl. 12:47
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 12:50
Tak for svar ,nej det undrede mig godt nok, men det skal nok være det hun mener,hun nævnte Hansi Hinter et eller andet, så det er nok Schlagerbox hun mener , godt opppe i firserne og biver let forvirret over alle de program flytninge mm.
MVH Frank Pedersen

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Under et besøg hos min mor fortæller hun som er Yousee Fuldkunde ,at DK4 har haft nogle programmer som skulle være flyttet at andet sted hen for ca 1 måned siden, DK4 har hun stadig, men en del af indholdet, der nu mangler, skulle være tyske programmer,
hun kan ikke beskrive det nærmere, men mener der stod en besked på skærmen i en tid om flytningen,

kan nogen hjælpe mig med at finde det savnede Smile

Jeg kan ikke forstå, at du ikke straks fortæller, hvordan din mor modtager signalet - analogt, digitalt MPEG2 eller digitalt MPEG4.  

youSee flyttede den den analoge dk4 kanal til VHF kanal 8 - husker det som juli eller tidlig august.

youSee startede desuden dk4 som HD kanal, men med det rigtige net-nummer skulle det jo komme af sig selv.   dk4 digitalt sendes som HD MPEG-4 kodet og endnu også som SD MPEG-2 kodet.

De analoge signaler er altså ikke fremtiden.  Der var således flere bla. nabolandskanaler der indenfor det sidste år ikke længere udsendes analogt.  
De analoge signaler opretholdes kun for at give de eksisterende kunder lidt tid til at vælge den for dem bedste  fremtidige fjernsynsløsning.

Lars Smile

Edit  dk4 analog  lå før på kanal S32 hos youSee  - efter hvad jeg kan se.

Redigeret af reslfj - 11-September-2012 kl. 16:22
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Tak for svar ,nej det undrede mig godt nok, men det skal nok være det hun mener,hun nævnte Hansi Hinter et eller andet, så det er nok Schlagerbox hun mener , godt opppe i firserne og biver let forvirret over alle de program flytninge mm.

Det kunne jo også være tyske KANALER, og ikke kun udsendelser, der menes. ARD, ZDF, NDR og RTL sendes kun digitalt.

Redigeret af turbo2 - 11-September-2012 kl. 20:29
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu