recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flytning af router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flytning af router

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Partner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Partner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flytning af router
    Sendt: 01-August-2014 kl. 08:01
Jeg ved ikke om jeg er i det rigtige forum, men nu prøver jeg.

Jeg vil gerne flytte min router. Men jeg ved ikke hvordan jeg kan gøre det nemmest. Min router står lige nu i et skab ved siden af det stik der går fra væg til router. Jeg har så fra router trukket et langt kabel som bliver koblet til TV. Nu vil jeg gerne flytte router i nærheden af TV så jeg også kan koble fx blue ray afspiller på nettet. Men det stik der går fra væg til router er anderledes end det stik der går fra router til tv. Findes der ikke en form for adapter der kan konvertere det ene stik om til det andet så jeg kan benytte den ledning der i forevejen er trukket ??
Jeg har Telenor og min router er en Technicolor TG788vn
Håber jeg skrev det forståeligt.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 08:31
Du kan også købe en lille LAN Switch og sætte for enden af det lange kabel. Så kan du sætte flere ting sammen der.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 08:56
Præcis som Hansi skriver. I stedet for at flytte din router, så køb en lille switch (eksempelvis en netgear prosafe gs108) som du sætter ved dit tv. Så sætter du kablet, som nu sidder i dit tv over i switchen istedet. Derefter har du mulighed for at koble 7 enheder på dit netværk på resten af portene i switchen.
Til top
Partner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Partner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 09:33
Det lyder som en løsning. Det lyder bare som endnu en elektronisk ting man skal have stående. Men det er måske nemmeste løsning.

Takker:-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 10:45
Den kan da snildt gemmes væk bag dit TV.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Partner Partner skrev:

Det lyder som en løsning. Det lyder bare som endnu en elektronisk ting man skal have stående. Men det er måske nemmeste løsning.

Takker:-)

Alternativt kan du trække en masse kabler hen til hvor din router står nu...
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Partner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Partner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 12:07
Jeg tror det bliver switch løsningen, da kablerne skal igennem væg og skab mm. Ville nu helst flytte routeren, men da jablet netop går igennem en væg virker det ikke som en nem løsning.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu