|
Flytte undertekster på Panasonic Plasma |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
OldTymer72
Ny bruger Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Juli-2013 kl. 18:20 |
|
Hej
Jeg købte sidste år et Panasonic ST50 Mit tv signal er fra yousee gennem en boks (som afleveres 1. august og jeg lader tv'et dekode). Problemet er zoom. Jeg zoomer stadig når jeg bare ser alm. tv. Jeg kan godt undvære alle de skide kanalmærker når kæresten bare ser De unge mødre eller jeg ser Kongen af Queens... og her opstår problemet... Uanset hvilekn zoom indstilling jeg vælger er der synlige statiske emner ELLER underteksterne er delvist væk. Er der ingen måde at flytte billedet på? På mit gamle Sony kunne billedet rykkes op og ned ved zoom, men på mit Pana kan jeg ikke finde ud af det. Nogen der kender den hemmelige knap? (håber virkelig den er der...) På forhånd tak!
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den feature findes mig bekendt ikke på et Pana TV. Køb f.eks et Samsung hvis du ønsker at ødelægge billedet.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
OldTymer72
Funktioner
Tak(0)
|
|
ok - jeg køber et samsung
|
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
M.v.h.
|
||
kronholm
Bruger Oprettet: 04-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 210 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Altid hyggeligt når gamle mænd med midtvejskrise skal ytre sig på internettet.
De to mulige svar på det spørgsmål der bliver stillet er; "Ja, det har panasonic plasma.... du skal bare trykke ....????" eller "Nej, den funktion har panasonics plasma desværre ikke" mht at ødelægge billedet, så bliver det nu også rigeligt ødelagt ved et panasonic plasma, når de har produceret et tv der skal zoomes på for at undgå permanente skader. Godt det ikke er mig der er panasonic fanatiker. Til OldTymer72: Døjer dit tv med retention siden du mener du har behov for at zoome hele tiden? Synes du bare skal bruge det normalt. Hvis tv'et ikke kan bruges uden at skulle zoome, så er det da ikke et tv der er værd at beholde.
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Et Pana fejler intet på billedet, og nej man skal ikke Zoome for at undgå skade på Panelet.
Trådstarter kan åbenbart ikke tåle at se Kanallogoer, og vil Zoome på billedet for at undgå dem, og samtidig stadig have undertekster, og den funktion mener jeg ikke at have hørt om på Panasonic. En sådan funktion er der f.eks på Samsung, det bruger jeg ind imellem til at korrigere på nogle af de tåbelige billedformater som nogle udbydere kan finde på at klaske i hovedet på seerene
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
kronholm
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er der nok mange med burn-in der er glade for du siger.
Tvivler på at han har en fobi mod kanal-logoer, men du er jo trods alt ekspert.
Redigeret af kronholm - 28-Juli-2013 kl. 21:05 |
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har selv haft Panasonic, det fejlede ikke på nogen måde på billedet, andre i famillien har også, fejler heller ikke noget.
Trådstarter skrev jo. Jeg zoomer stadig når jeg bare ser alm. tv. Jeg kan godt undvære alle de skide kanalmærker.
Hvordan tolker du den udtalelse.?
|
||
|
||
kronholm
Funktioner
Tak(0)
|
|
som om han ikke tør have statiske elementer på billedet grundet panasonic plasma's problemer med retention og burn-in. Du tror han hader logoer så meget at han gerne vil undvære noget af billedet samt undertekster?
Skal blive spændende at høre fra ham. Redigeret af kronholm - 28-Juli-2013 kl. 21:13 |
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det forholder sig sådan, så gad jeg da godt vide hvorfor et sådan blev købt.
|
||
|
||
kronholm
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kunne forestille mig at ret mange mennesker forventer at kunne bruge et panasonic plasma tv som alle andre tv's :) (bare ikke som pc-monitor). Det har så bare ikke rigtigt været tilfældet for nogle af deres 2011/2012 modeller.
Men istedet for vi tolker og analyserer, så bør vi nok vente og høre hvad årsagen er. Måske er jeg helt galt på den.
Redigeret af kronholm - 28-Juli-2013 kl. 21:24 |
||
OldTymer72
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sikke en debat jeg fik startet her :)
Jeg har haft plasma i mange år. Før mit nye panasonic havde jeg et pioneer, som jeg spillede Xbox på og det havde ofte retention som altid forsvandt, så jeg ved hvad jeg har med at gøre og hvordan det fungerer - tv'et er HELT FINT og har ingen defekter. Jeg er bare forsigtig. Jeg læste for nogen tid siden at de nye 3D paneler har gjort plasma tv lidt ekstra sårbare overfor retention igen, så indtil jeg havde kørt mit tv i 100+ timer valgte jeg at zoome og det irriterede mig at teksterne forsvandt. Hos os kører tv'et ofte mange timer, ligesom en radio osse gør og ofte mest som baggrundsstøj, så vi zoomer og undgår FULDSTÆNDIGT retention. Ser vi reality tv, nyheder eller andet hvor kvaliteten er mig ligegyldig er et zoomet billede fint... ikke ødelagt, jeg er ligeglad. Ser jeg så mine blu-rays, så zoomer jeg selvfølgelig ingen steder. Så, mit helt basale spørgsmål var så bare om jeg kunne rykke billedet. Tror iøvrigt tv'et har kørt meget længere end 100 timer, men derfor kan jeg jo godt passe på det.
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |