recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flytte yousee router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flytte yousee router

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flytte yousee router
    Sendt: 05-April-2013 kl. 21:07
Jeg har forgæves forsøgt at finde svaret, men uden held. Jeg har en Netgear CG3000 fra yousee, som pt. sidder ved siden af yousee's afleveringspunkt. Her dækker det ekstremt dårligt, og er i bund og grund fejlplaceret i den ene ende af lejligheden og samtidig står det generende.

Jeg har købt 100 meter yousee ready kabel, freja dåser med data. Jeg har trukket ca. 20 meter kabel og kvaliteten på tvet er ganske fint, men når jeg prøver at sætte netgear til samme antennedåse, så fanger den umiddelbart intet netværk. Er det mig der er forkert på den? Kan jeg ikke flytte min netgear fra stikdåse i stuen (yousees afleveringspunkt) til stikdåse i soveværelse, eller skal jeg bruge noget til at "lukke" signalet på stikdåsen i stuen (f-connector slutmodstand). Kablet er pt. trukket fra TV udgangen på en comega POF PA1, skal det istedet være fra data udgangen?

Jeg overvejer også at købe en triax eller comega antenneforstærker med 4 udgange, da jeg senere regner med at skulle bruge koble 2 tv mere på systemet.

På forhånd tak Clap
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2013 kl. 21:49

Routeren SKAL tilsluttes Dataudtaget, og så vidt orienteret på det ORIGINALE udtag (afleveringspunktet).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2013 kl. 22:23
Hej

Jeg har trukket et ca. 6 meter kabel fra det ordinære antenne stik med dataudgang ofrene til modemmet uden tab af signal. Har selv monteret F connector stik på kablet.

Jesper
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 09:33

Det nytter ikke at trække det nye kabel fra f.eks TV udgang på den originale dåse til en ny dåse, så er det kun TV signalet der fås. Den nuværende dåse skal erstattes med en Gennemgangsdåse. F.eks Triax TD 263, derfra føres kablet til en TD 372.
Eller der trækkes et separat kabel fra Data udtag i existerende dåse og frem til ny placering af Router.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 12:36
Radiomanden: Tak for svaret Smile 
Den nuværende dåse må vel kun ændres af yousee, er det ikke korrekt? 

Vil det så også betyde at den dataudgang jeg har på den nye dåse reelt ikke virker (altså hvis min CG3000 står ved den originale dåse), ville have prøvet at sætte min CG3000 nr. 2 til her for at se om jeg kunne lave den om til access point.

Seperat kabel lyder som et sidste alternativ, og da jeg alligevel skal have tekniker ind fra yousee, så kan jeg da lige få tjekket at jeg har den rigtige dåse eller køber denne.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 14:06

Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

da jeg alligevel skal have tekniker ind fra yousee, så kan jeg da lige få tjekket at jeg har den rigtige dåse eller køber denne.

Teknikeren har alt hvad der skal til.
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 14:48
>Hvis du kommer fra Midtjylland kan jeg give dig en hånd. :)
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu