recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flyver til USA i aften!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlyver til USA i aften!!!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kække_Pepe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: Flyver til USA i aften!!!
    Sendt: 07-September-2007 kl. 17:43

Hej alle,

Undskyld hvis min tråd er fejlplaceret men har spørgsmål omkring køb af elektroniske artikler/tilbehør og film i USA.

Vi flyver til Miami i nat på ferie, og i den forbindelse kunne jeg tænke mig at vide om nogen har erfaring i hvad der kan betale sig at købe med hjem.

Hvad skal jeg tænke på, er der restriktioner i udstyret, hvad med told osv. PS3/Xbox eller HD titler?

Kan det overhovedet betale sig? Er der nogen der vil have noget med hjem?

Kække_Peppe si´r:
reality.sys corrupted - reboot world? Y/N
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 17:47

Hej Kække_Pepe, jeg ved at du i realiteten kun må have ting og sager med hjem fra USA for ret små beløb (længe leve Finansministeren, Skatteministeren, og Det kongelige Ildsprudende Toldvæsen). Jeg kan ikke huske beløbet men det er småt.

Det jeg egentlig ville var bare at ønske Jer en rigtig god ferie i USA

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 17:58

 

 Hvis ikke du vil betale en jammerlig mængde i Told og Statsafgift, så må den mængde af varer du hjemfører ikke overstige en værdi af 1000 Kr. Du kan selvfølgelig være heldig ikke at blive stoppet ved hjemkomsten, det kan du især undgå ved at komme hjem via et andet EU land. Happy Shopping.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kække_Pepe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 18:08

Hej Hother & Niels,

Tak for info! Og de gode ønsker! Hvorfor overrasker det mig ikke at globaliseringen ikke ligefrem har ramt told & skat i DK

Vi flyver hjem via Amsterdam, så skal jeg måske bare påstå at varerne er købt der?

Ak vel, et par filmtitler kan det da blive til...Faktisk skal vi i uge 2 et smut til St. Martens i Caribien, brochurerne beskriver det som verdens største toldfri paradis....

Kække_Peppe si´r:
reality.sys corrupted - reboot world? Y/N
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 18:11
Når man går igennem tolden har de ikke en jordisk chance for at se om man kommer fra USA eller Malmö, men følges jo med alle de andre passagerer fra hele verden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 18:15

 

 Ja et paradis som kan blive til et mareridt når man kommer hjem.

 Varer som er købt i USA, og som har et serienummer kan spores til landet hvori de er købt, men ved indrejse fra et andet EU land går man jo igennem tolden i EU ankomster, der er som regel ingen toldere, MEN du gør det totalt på eget ansvar. God ferie. PS: Husk at Holland er et land der holdes øje med p.g.a. den billige narko. 



Redigeret af Radiomanden - 07-September-2007 kl. 18:19
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kække_Pepe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

PS: Husk at Holland er et land der holdes øje med p.g.a. den billige narko. 

vi har desværre kun 3 timer i Sciphol

Har hørt hvad du siger Niels, og vil gemme de store indkøb til skattefar.dk

Havde sat næsen op efter en god pris på PS3, nogen der ved hvad bøde/afgift man risikerer in worst case?

Kække_Peppe si´r:
reality.sys corrupted - reboot world? Y/N
Til top
TapeConnection2 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Kække_Pepe Kække_Pepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


PS: Husk at Holland er et land der holdes øje med p.g.a. den billige narko. 



vi har desværre kun 3 timer i Sciphol


Har hørt hvad du siger Niels, og vil gemme de store indkøb til skattefar.dk


Havde sat næsen op efter en god pris på PS3, nogen der ved hvad bøde/afgift man risikerer in worst case?




Da jeg var gennem Schiphol sidste år, kom jeg fra Minneapolis med kufferten fuld af varer.. bogstaveligt talt!.. købte så meget tøj at jeg blev nødt til at efterlade det gamle på hotellet..
..Anyways, jeg havde også købt bl.a. en iPod og vi vadede direkte gennem tolden. Det største problem er nok lufthavnen i USA, hvor du sikkert kommer til at opleve at alle dine 'mekaniske sager' bliver swiped, for at afsløre spor af sprængstoffer osv. Til stor morskab for sikkerhedspersonalet i St. Paul/Minneapolis lufthavn opdagede de mit store indkøb af 'Oreo cookies' og Coca Cola C2... heheh.

Jeg havde for en sikkerheds skyld pillet alle prismærkerne af tøjet og pakket iPod'en ud. Så kunne det jo lige så godt se ud som om jeg havde haft det med hjemmefra. Det bliver måske lidt svært at forklare man havde sin PS3 med på ferie..

Redigeret af SMNLRSN - 07-September-2007 kl. 19:26
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Kække_Pepe Kække_Pepe skrev:

Havde sat næsen op efter en god pris på PS3, nogen der ved hvad bøde/afgift man risikerer in worst case?

 Du vil, som minimum, hvis du er så uheldig at blive stoppet, komme til at betale den danske moms af varen eller varerne. PS: En spillekonsol fra US vil kun kunne bruges til R1 DVDer, og til Blu-Ray, den vil IKKE kendes ved PAL kun NTSC.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Kække_Pepe Kække_Pepe skrev:

Havde sat næsen op efter en god pris på PS3, nogen der ved hvad bøde/afgift man risikerer in worst case?

 Du vil, som minimum, hvis du er så uheldig at blive stoppet, komme til at betale den danske moms af varen eller varerne. PS: En spillekonsol fra US vil kun kunne bruges til R1 DVDer, og til Blu-Ray, den vil IKKE kendes ved PAL kun NTSC.

Vil den kunne optage dansk tv, når den får indbygget tuner ?

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 19:51

 

 Jeg ved faktisk ikke, om den vil være kompatibel med en PAL tuner. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Jeg ved faktisk ikke, om den vil være kompatibel med en PAL tuner. 

Nej synes heller ikke det står oplyst nogle steder.

Nå må hellere krydse fingere for at den både understøtter en dansk tuner, samt at tolderne kikker den anden vej når den skal ind i landet.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu