recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FM sender til bilradio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FM sender til bilradio

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
andmar77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmar77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: FM sender til bilradio
    Sendt: 12-November-2015 kl. 19:10
Jeg har købt en FM sender til min S5 mini:
https://www.avxperten.dk/fm-transmitter/kompakt-fm-transmitter.asp

Det skulle være lige til at få lyden over på bilradioen, men når jeg indstiller senderen på en bestemt frekvens og afspiller fra Spotify, vil bilradioen passere frekvensen i dens søgning efter signal.
Jeg har fået lyd igennem ved at indstille senderen til den aktuelle frekvens på radioen, men et svagt signal.

Jeg har prøvet at lede efter en måde at bestemme hvilken frekvens radioen skal stå på, men den vil kun søge indtil den rammer et stærkt signal.
Hvad skal jeg gøre?
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:19
Må jeg spørge hvorfor, du vil bruge den løsning med at radiotransmittere din tlf lyd over til radioen?
Til top
andmar77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmar77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Må jeg spørge hvorfor, du vil bruge den løsning med at radiotransmittere din tlf lyd over til radioen?

Det er en bil fra 2006 med en radio der ikke har Bluetooth eller andre indgange.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:44
Jeg har selv været i samme situation med en meget begrænset bilradio. Den valgte jeg at få udskiftet. Det behøver ikke være en opgave til mange tusinde kroner.

Kan din bilradio ikke søge manuelt, således du selv bestemmer hvilken frekvens den skal ramme? Hvilken model er bilradioen?

Problemet er, at disse radiotransmitters sender med en meget lav styrke (lovbestemt), så der kan nok ikke skrues op for styrken.
Til top
andmar77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmar77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:51
Jeg kan ikke se hvor man kan søge manuelt på radioen.
Billede her: https://goo.gl/photos/2iLcYTDvDpEFqxZ7A

Ja ny radio løser problemet, men det ville jeg helst undgå Confused
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:52
Problemet er vel, at FM senderen er meget svag for at være lovlig.

Så er sender lagt væk fra din antenne.

Jeg har også sådanne en liggende et sted og aldrig fået det til at virke ordentlig
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:59
I følge manualen kan du jo bare slutte en AUX kabel til radioen:
http://www.blaupunkt.de/fileadmin/user_upload/Service/SERVICEDOKU_ZIEL/BA/GB/7646165310001_BA_GB.pdf
Side 56
Blaupunkt no.: 7 607 897 093

Den kan f.eks købes her:
http://www.ebay.de/itm/Blaupunkt-AUX-input-lead-3-5mm-jack-car-radio-iPod-MP3-auxiliary-adaptor-iPhone-/221446147494?hash=item338f380da6:m:mi1TS4rNP6pLbvMbeXXSEBA

Så har du et stik og sætte i din telefon. Det vil give langt bedre lyd kvalitet.

Edit: Jeg har haft det til mine Blaupunkt radioer og det virker fint.

Redigeret af PerW - 12-November-2015 kl. 20:00
Til top
andmar77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmar77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 20:07
Ja radioen har mulighed for AUX, men der er ikke nogen indgang. 

Jeg spurgte mit værksted om der kunne sættes en indgang på:

" jeg går ud fra at det er en standard radio du har i din Skoda, og hvis det er kan der ikke tilkobles Aux .

Hvis det er en navigationsradio så kan det lade sig gøre

Ellers må du skifte radio."

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af andmar77 andmar77 skrev:

Ja radioen har mulighed for AUX, men der er ikke nogen indgang. 

Jeg spurgte mit værksted om der kunne sættes en indgang på:



Det er jo bare, fordi de ikke ved hvad de snakker om

Du skal bare have radioen ud og så sætte det kabel på som jeg linkede til tidl. og så har du stik du kan sætte din telefon til.

Redigeret af PerW - 12-November-2015 kl. 20:23
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 20:25
Side 38 i ovenstående nævnte manual beskriver, hvorledes man manuelt søger en fm frekvens.

Til top
andmar77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmar77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 20:40
Mange tak for jeres gode svar, nu har jeg noget at arbejde videre med Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 21:06
Hvor gammel er din Skoda? Min Fabia 2011 har AUX stik i midterkonsollen, og radioen er standardmonteret.

Redigeret af Kampus - 12-November-2015 kl. 21:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu