|
Focal dome |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
seboli ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-December-2014 kl. 00:33 |
Jeg har brug for lidt hjælp. Har en kammerat der vil sælge sine focal dome 5,1 højttalere pga pengemangel.
Han vil have 5000,- for dem. Jeg ved de stort set aldrig er blevet brugt da hans forstærker brændte af lige efter han havde købt dem. Og han har aldrig haft råd til en ny. Der er stadig 1 års garanti på siger han (har dog ikke set bonen endnu) ville det være et godt køb for en der ikke har lyst at give 20.000 for et system? Og hvad forstærker kunne evt bruges? Har kigget lidt på Sony STR-DN1050 Onkyo TX-NR636 Yamaha RX-V677 Pioneer VSX-924 Som bl.a samlingens her http://www.lydogbillede.dk/test/hjemmebiograf/opsummering-2_201410okt/ Jeg er nok mest til onkyo'en. Men ville dog gerne have AirPlay. Håber nogen venlige sjæle vil hjælpe mig lidt på vej. Om det er et dårlig køb med det højttalere. Og hvilke forstærker der er at anbefale. PFT Og glædelig jul. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal nok lige få checket om forstærkeren har taget en højttaler med i døden.
Anyhow, med den historik Onkyo har, ville jeg gå i en bue udenom den. Klaus |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Sony ville jeg personligt fravælge. Onkyo er et super valg som jeg personligt har benyttet og vendt tilbage til i mange år i mange aftapninger, men når du prioriterer Airplay ville jeg i din situation gå efter Yamaha eller Pioneer der er ret glade sammen med æble produkterne :-)
Men tjek nu HT som Klaus skriver.
Mvh BS |
|
![]() |
|
seboli ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
Tak for jeres input.
Jeg har lige snakket med ham. Og er er ingen penge før det er sættet er testet. Men det jeg forstår så er der ingen af jer der sætter spørgsmåltegn ved sættet ellers. Det er fornuftig kvalitet og prisen er ok. (der er iøvrigt 2 års garanti tilbage) Men hensyn til forstærker. Der er i ikke helt enige ![]() Men har kigget lidt på de her 2 også: Marantz NR1605 fra hifi-freaks.dk Denon AVR-X2100W Fra Hihiklubben |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Højttalerne - Well de har aldrig tiltalt mig, de er ikke ringe, men (i mine øren) heller ikke verdens bedste. Om de 5000 er rimeligt, tjah har din makker givet 12.000 for dem ser han ud til at få et stort tab, men er han en af dem der fik sættet fea hififreaks til 6800 er det ikke så slemt for ham.
Klaus |
|
![]() |
|
andmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 217 |
http://hifi-freaks.dk/webshop//maerker-focal-900-profile-serien-focal-dme-51-p-379.html
|
|
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
|
|
![]() |
|
Det er også der for jeg kan købe dem for 5000.-. Så ja han har et stort tab.
Vi havde begge set den pris de lige har været solgt til. Desværre er de udsolgt så jeg har ikke muligheden får at høre dem i deres udstilling. Eller før jeg har købt en forstærker. |
|
![]() |
|
Et godt bud på en forstærker kunne være:
http://www.dba.dk/marantz-sr-6006-71-kanaler/id-1011705272/ Den har været til salg i over en måned og bliver ikke solgt til den pris (altså med mindre at jeg vil have min 5004 skiftet ud!). Byd 3000 for den og du får en forstærker der tækker tænder ud, det er en forstærker der kostede 7500 kroner som ny. Klaus |
|
![]() |
|
Hej KlausDM
Det var da absolut en mulighed. Har dog et spørgsmål. Som jeg ser det har den ikke WIFI er det muligt at købe en wifi adapter/dongle så man kan køre over wifi. Har kigget efter det men kan ikke rigtig finde det nigen steder. Måske fordi det ikke findes |
|
![]() |
|
![]() |
|
Nu når man kan finde gode tilbud på brugt forstærker.
Er det så muligt at finde gode tilbud på nogle gode højttalere? Kunne være man kunne finde et bedre tilbud. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |