recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Focal Sib & Co. kvalitet eller ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFocal Sib & Co. kvalitet eller ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sune H Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Focal Sib & Co. kvalitet eller ?
    Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 14:42

Hey

Jeg har gået og overvejet at købe et sæt Focal Sib & Co. 5.1 surrond system til at spille sammen med min Pioneer VSA-AX10 surround forstærker. Systemet skal bruges til både musik og film.

Jeg har set at der er kørt et par fælleskøb herinde med netop dette sæt, hvorfor jeg håber at nogen kan hjælpe mig med nedenstående.

Jeg er helt med på at vi ikke taler om den optimale løsning til musik og tanken er da også at bygge et anlæg der er dedikeret til musik med tiden. Problemet er lige nu at jeg har et sæt audiovector 6 højtalere som jeg er rigtig glad for, men min surround forstærker har ikke en chance for at styre dem. Så som en rimelig løsning lige nu ville jeg gerne have et højtaler system til min surround forstærker der kunne spille både musik og klare film lyden, indtil der blev råd til et bedre anlæg som er dedikeret kun til musik.

Det er så her Focal Sib & co. systemet kommer ind i billedet. Der er tale om fem stk. sib højtalere og 1 stk Cub subwoofer. Prismæssigt er disse inden for mit budget og må da indrømme at designet passer til min smag (men det er jo netop en smagssag). Er der nogen der har erfaringer med dette system og er det overhovedt et godt match til en pioneer VSA-AX10 surround forstærker?

Jeg takker på forhånd for alt den hjælp der kan gives.

Med venlig hilsen

Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Point: 416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 15:38
Tja, der har jo været 2 fælleskøb, og Recordere har lavet denne anmeldelse. Du skal dog være opmærksom på at højttalerne lige er blevet opdateret lidt.

Jeg har selv den allerførste version af dette sæt og er fint tilfreds. Du er forvænt med god lyd fra dine Audiovector, så hvorvidt Focal Sib sættet er godt nok til dig er svært at sige. Det er dog en god ide at centeren er Focal Sib XL.
Til top
Sune H Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:17

jeg er helt med på at der er forskel på audiovectors evne til at gengive musik og så den lyd der er i Focal sættet.

Vil min Pioneer VSA-AX10 være et godt match til focal sættet. Det er jo ikke just den nyeste forstærker?

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:47
Efter min mening bør du bruge Sib XL som fronter. De små Sib har en lidt trættende diskant.

Men hvis du allerede har de rigtige fronthøjttalere, hvorfor sætter du så ikke en effektforstærker på disse og lader receiveren trække de øvrige?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu