|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Garde ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2008 Status: Offline Point: 69 |
![]() Sendt: 06-Marts-2008 kl. 10:10 |
|
Hej alle!
SÅ skal det være! Jeg har endelig fået taget mig sammen, og lagt penge til side, til at investere i noget forhåbentligt ordentligt grej til min stue. På nuværende tidspunkt har jeg blot et gammelt 32" Sony CRT stående, som brændte af for et års tid siden, så nu jeg har langt om længe taget beslutningen til at købe en ny skærm (højest sandsynligt en Pana 46pz85). Har intet hifi-udstyr (har spillet musik gennem et 2.1 setup på min PC indtil videre ![]() At dømme fra diverse udmeldinger kommer prisen på en skærm i den klasse til at ligge et godt stykke over 15k, og jeg begyndte derfor at overveje om jeg mon kunne være mig selv bekendt, at nøjes med de indbyggede højttalere i skærmen, når nu jeg bruger så mange penge på selve billedkvaliteten. Konklusionen er at der også skal noget ordentligt lyd til! Så jeg overvejer nu at hoppe på fælleskøbet af focal sib 5.1 settet, som er blevet anmeldt fornyeligt, da det lyder som et godt starter sæt til en hifi-nybegynder som mig. Det ledte så spørgsmålet hen på hvilken type forstærker/receiver (hvad er forskellen egentlig??) jeg skulle erhverve mig, og med diverse søgninger her på forumet og ude i resten af verden, er jeg kommet frem til at Onkyo 605 receiveren skulle være en fin en af slagsen. Men jeg har som sagt ingen erfaring med sådan noget, så jeg har ingen fornemmelse af om det ville være et over/under-matched par? Et par noter: -Anlægget skal bruges til lige dele spil, film, tv og musik.. så det skal være allround godt -Budgettet skal helst ikke overstige 10k for hifi-delen af mit køb -Højttalerne skal være kompakte (meget gerne stil-rene i design). -Lyden skal spille en stue op på cirka 25m2 Hvis der er nogen derude der har foreslag til andre kombinationer, så lytter jeg gerne. Jeg har f.eks også overvejet KEH KFT-3005, men det flytter lidt på budgettet, og spørgsmålet er iøvrigt om jeg, som nybegynder, ville kunne høre den store forskel..plus at forstærkeren igen også skal matche de specs, så måske er 605'eren i det tilfælde for "lille". |
||
![]() |
||
![]() |
|
bump...
tillægsspørgsmål: Det lader til at der kun er 2 HDMI indgange på 605'eren, og da jeg regner med at koble xbox, ps3 og en YouSee HD-boks til på et tidspunkt lader det jo umiddelbart til at der er éen indgang for lidt.. Kan man evt. smide HD-boksen direkte på tv'et, og føre lyden fra tv til forstærker, eller ville det være smartere at gå efter en receiver som har flere indgange (f.eks 705'eren) for at løse denne problemstilling?? Håber at få nogen svar denne gang ![]() |
||
![]() |
||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
|
Det med højtalerne ved keg ikke, da jeg kører Dali Concept 5.1. Det er super at have alt samlet i Receiveren!! Jeg ville hvis jeg var dig snuppe en 705, så får du også lidt ekstra i form af effekt og andre lækkerier...! Jeg er helt forelsket i min...! |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja jeg tænkte nok det ville være udmeldingen, men til historien hører jo også at 705 minimum er et par tusinde kroner dyrere end 605 - er det virkelig det værd ift. hvad man får ekstra?
Ville det være muligt at koble f.eks HD-boksen direkte til TV'et, og føre lyden fra TV til forstærkeren istedet? |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Det er svært at svare på, da det jo afhænger af behovet. Men her er en oversigt over forskellene:
Ikke som flerkanals digital lyd. Det er de færreste TV som har sådan en udgang, omend der er enkelte. /Lars Redigeret af Lars - 09-Marts-2008 kl. 17:15 |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
ZCMI ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
Har fulgt lidt med her også... Har fundet 705'eren til 7300 ved Nb radio, men ved en søgning på idealo.de har jeg fundet den til 5300 incl fragt. Hvad er jeres erfaringer med køb i udlandet, og måske endda ved gateway24?
|
||
Samsung LE40F86BDX
HTPC: Intel E6550, 2gb ram, 2,5" SATA 5400 (Schhh) HDMI ud Onkyo TX-SR607 QLN 600 series surround (Media)server; Synology CS406 Heavy Metal Blog |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |