recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Focal Sib pack og Onkyo 605, matcher det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFocal Sib pack og Onkyo 605, matcher det?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Garde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: Focal Sib pack og Onkyo 605, matcher det?
    Sendt: 06-Marts-2008 kl. 10:10
Hej alle!

SÅ skal det være! Jeg har endelig fået taget mig sammen, og lagt penge til side, til at investere i noget forhåbentligt ordentligt grej til min stue. På nuværende tidspunkt har jeg blot et gammelt 32" Sony CRT stående, som brændte af for et års tid siden, så nu jeg har langt om længe taget beslutningen til at købe en ny skærm (højest sandsynligt en Pana 46pz85). Har intet hifi-udstyr (har spillet musik gennem et 2.1 setup på min PC indtil videre )..

At dømme fra diverse udmeldinger kommer prisen på en skærm i den klasse til at ligge et godt stykke over 15k, og jeg begyndte derfor at overveje om jeg mon kunne være mig selv bekendt, at nøjes med de indbyggede højttalere i skærmen, når nu jeg bruger så mange penge på selve billedkvaliteten. Konklusionen er at der også skal noget ordentligt lyd til!

Så jeg overvejer nu at hoppe på fælleskøbet af focal sib 5.1 settet, som er blevet anmeldt fornyeligt, da det lyder som et godt starter sæt til en hifi-nybegynder som mig. Det ledte så spørgsmålet hen på hvilken type forstærker/receiver (hvad er forskellen egentlig??) jeg skulle erhverve mig, og med diverse søgninger her på forumet og ude i resten af verden, er jeg kommet frem til at Onkyo 605 receiveren skulle være en fin en af slagsen. Men jeg har som sagt ingen erfaring med sådan noget, så jeg har ingen fornemmelse af om det ville være et over/under-matched par?

Et par noter:

-Anlægget skal bruges til lige dele spil, film, tv og musik.. så det skal være allround godt
-Budgettet skal helst ikke overstige 10k for hifi-delen af mit køb
-Højttalerne skal være kompakte (meget gerne stil-rene i design).
-Lyden skal spille en stue op på cirka 25m2

Hvis der er nogen derude der har foreslag til andre kombinationer, så lytter jeg gerne. Jeg har f.eks også overvejet KEH KFT-3005, men det flytter lidt på budgettet, og spørgsmålet er iøvrigt om jeg, som nybegynder, ville kunne høre den store forskel..plus at forstærkeren igen også skal matche de specs, så måske er 605'eren i det tilfælde for "lille".
Til top
Garde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 16:21
bump...

tillægsspørgsmål: Det lader til at der kun er 2 HDMI indgange på 605'eren, og da jeg regner med at koble xbox, ps3 og en YouSee HD-boks til på et tidspunkt lader det jo umiddelbart til at der er éen indgang for lidt.. Kan man evt. smide HD-boksen direkte på tv'et, og føre lyden fra tv til forstærker, eller ville det være smartere at gå efter en receiver som har flere indgange (f.eks 705'eren) for at løse denne problemstilling??

Håber at få nogen svar denne gang
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 19:19

Oprindeligt skrevet af Garde Garde skrev:

bump...

tillægsspørgsmål: Det lader til at der kun er 2 HDMI indgange på 605'eren, og da jeg regner med at koble xbox, ps3 og en YouSee HD-boks til på et tidspunkt lader det jo umiddelbart til at der er éen indgang for lidt.. Kan man evt. smide HD-boksen direkte på tv'et, og føre lyden fra tv til forstærker, eller ville det være smartere at gå efter en receiver som har flere indgange (f.eks 705'eren) for at løse denne problemstilling??

Håber at få nogen svar denne gang

Det med højtalerne ved keg ikke, da jeg kører Dali Concept 5.1.

Det er super at have alt samlet i Receiveren!! Jeg ville hvis jeg var dig snuppe en 705, så får du også lidt ekstra i form af effekt og andre lækkerier...!  

Jeg er helt forelsket i min...!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Garde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2008 kl. 17:06
Ja jeg tænkte nok det ville være udmeldingen, men til historien hører jo også at 705 minimum er et par tusinde kroner dyrere end 605 - er det virkelig det værd ift. hvad man får ekstra?

Ville det være muligt at koble f.eks HD-boksen direkte til TV'et, og føre lyden fra TV til forstærkeren istedet?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2008 kl. 17:14

Ja jeg tænkte nok det ville være udmeldingen, men til historien hører jo også at 705 minimum er et par tusinde kroner dyrere end 605 - er det virkelig det værd ift. hvad man får ekstra?

Det er svært at svare på, da det jo afhænger af behovet. Men her er en oversigt over forskellene:

• 705 er en THX receiver. Udover navn og logo, giver det også nogle flere surround muligheder, til at manipulere med lyden så filmene lyder endnu mere "biografagtige"
  • 705 har nogle kraftigere forstærkere
  • Der er 3 HDMI inputs (mod 2 i 605)
  • 705 har lidt bedre DAC's (digital-analog konvertere, dem der leverer lyden til højttalerne)
  • 705 understøtter bi-amping af fronthøjttalerne
  • 705 har 7.1 pre-out (udgange på line-niveau)
  • 705 har en mere advanceret målemikrofon system
  • 705 har en bedre DSP (Digital Signal Processor - eller rettere 3 istedet for 1) for flere og hurtigere beregninger
  • 705 har et optisk output
  • 705 har en ekstra digital coax input
  • Fjernbetjeningen i 705 kan lære koder fra andre fjernbetjeninger og har makrofunktion
  • 705 har forbedret lipsync kontrol (længere delay)
  • 705 har en hovedtelefonudgang
  • 705 har indgang for pladespiller
  • RS232, IR og 12V trigger interface (kan sikkert bruges til mere automatik i "hjemmebiografen")

Ville det være muligt at koble f.eks HD-boksen direkte til TV'et, og føre lyden fra TV til forstærkeren istedet?

Ikke som flerkanals digital lyd. Det er de færreste TV som har sådan en udgang, omend der er enkelte.

/Lars

Redigeret af Lars - 09-Marts-2008 kl. 17:15
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ZCMI Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2008 kl. 11:03

Har fulgt lidt med her også...

Har fundet 705'eren til 7300 ved Nb radio, men ved en søgning på idealo.de har jeg fundet den til 5300 incl fragt.
http://www.gateway24.de/index.php?item=1000521&from=idea lo

Hvad er jeres erfaringer med køb i udlandet, og måske endda ved gateway24?

Samsung LE40F86BDX
HTPC: Intel E6550, 2gb ram, 2,5" SATA 5400 (Schhh) HDMI ud
Onkyo TX-SR607
QLN 600 series surround
(Media)server; Synology CS406
Heavy Metal Blog
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu