recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fodbold vm i HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFodbold vm i HD

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

TV 2 HD sendes på kanalplads 33 og CANAL9 HD på kanalplads 34. CANAL9 HD kræver mindst Mellempakken, mens TV 2 HD blot kræver Grundpakken.

Og til dem, der eventuelt har behov for at fremsøge dem manuelt, så er frekvenserne for 2VMHD og C9VMHD her i Hovedstadsområdet hhv. 143 MHz og 490 MHz.
Mange tak. Jeg fandt TV2 VM HD, men kan ikke finde Canal 9. Er det den der hedder "EventHD"? Det er den eneste HD kanal jeg kunne finde på 490. Måske jeg bare skal prøve igen på et andet tidspunkt, det hjælper nogen gange på scanningsresultaterne...
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Det er jo som regel ikke Stofa der er bagud - men foreningerne der skal godkende og ligge de flere udgifter ud til medlemmerne ;) Det er såre simpelt.
Kan du finde Canal9 i Stofas udbud? Prøv også om du kan finde C+ Sport HD i C+ Total-pakken.

Redigeret af joern.loenborg - 11-Maj-2010 kl. 20:54
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Det er jo som regel ikke Stofa der er bagud - men foreningerne der skal godkende og ligge de flere udgifter ud til medlemmerne ;) Det er såre simpelt.
Kan du finde Canal9 i Stofas udbud? Prøv også om du kan finde C+ Sport HD i C+ Total-pakken.

Jeg kan sagtens finde Canal9 i mit udbud. Det er jo så fordi den antenneforening jeg hører under har valgt at de gerne vil betale det som kanalen koster.

Problemet på det her forum er at folk tror at Stofa fungerer ligesom Yousee.

Yousee er et kæmpefirrma der har en landsdækkende pakke som de selv styrer og sender ud til de forskellige områder de forsyner til.

Stofa leverer sådan set bare et råt signal til de forskellige foreninger som de har aftaler med, og det er så op til de enkelte foreninger selv at sammensætte deres kanal udbud. Det der så desværre sker nogen gange i nogen foreninger er at folk ikke gider at dukke op til generalforsamlinger for at stemme på kanaler hvilket så betyder at program udbuddet bliver bestemt af en flok gamlinger der måske ikke lige gider Canal9 eller TV2Sport.

Så det nytter ikke noget bare at sige at Stofa skal gøre et eller andet, det er stortset altid foreningerne der bestemmer alt med nye kanaler og fri digital osv.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 21:18
filhat det er også fint nok, men så skulle der også valgfrihed om man vil ha stofa  eller yousee. vil sku hellere ha yousee til samme pris som jeg giver nu og få flere kanaler mv. og jeg er aldrig blevet inviteret til en generalforsamling så det passer sku ikke. man skal være i bestyrelsen og det er dem som bestemmer. vil hellere ha om omsagde alle de skod antenneforeninger og selv vælger hvad man vil om det skal være yousee stofa viasat canal digital og det vil give mere konkurrence på markedet.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 21:18
opsagde
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Viby Sjælland Viby Sjælland skrev:

Der er lavet en aftale med Stofa om TV2 HD under vm, men det er op tilde enkelte foreninger som får bruger Stofa om de vil betale for visningen eller ej.

Hvoraf fremgår det at der er indgået en distributionsaftale mellem TV 2 og Stofa?
Jeg kan intet finde derom og har derfor skrevet at der ikke er nogen aftale.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Mange tak. Jeg fandt TV2 VM HD, men kan ikke finde Canal 9. Er det den der hedder "EventHD"? Det er den eneste HD kanal jeg kunne finde på 490. Måske jeg bare skal prøve igen på et andet tidspunkt, det hjælper nogen gange på scanningsresultaterne...

Jeg har lige checket igen med Transedit og jeg har ikke noget på 490 MHz, der hedder EventHD.
Jeg har derimod C9VMHD, som også er det navn mit Sony-tv's automatiske opdatering har registreret den under.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg har lige checket igen med Transedit og jeg har ikke noget på 490 MHz, der hedder EventHD.
Jeg har derimod C9VMHD, som også er det navn mit Sony-tv's automatiske opdatering har registreret den under.

Det samme her (Østerbro, København). Også jeg finder C9VMHD på 490 MHz.

Jeg har slet ikke noget der hedder Event HD. (Event-kanalen, kanalplads 123, er til pay-per-view).
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 22:43
Jeg fandt også ud af efter lidt kiggeri at det må være Canal9 HD. Det er ihvertfald samme prøvebillede som på TV2 VM HD.
Jeg ved ikke lige hvorfor den hed EventHD på min. Det program jeg bruger, gemmer scannede kanaler (de kan ikke slettes), og opdaterer så bare hvis man scanner igen. Måske kanalen som de nu bruger til Canal 9 HD tidligere har heddet Event HD, og mit program så bare ikke har opdateret navnet.
Under alle omstændigheder fandt jeg kanalen.
Til top
Viby Sjælland Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2007
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Viby Sjælland Viby Sjælland skrev:

Der er lavet en aftale med Stofa om TV2 HD under vm, men det er op tilde enkelte foreninger som får bruger Stofa om de vil betale for visningen eller ej.
Hvoraf fremgår det at der er indgået en distributionsaftale mellem TV 2 og Stofa?Jeg kan intet finde derom og har derfor skrevet at der ikke er nogen aftale.

Om det ligefrem står nogen steder ved jeg ikke, men jeg ved at foreningerne er kontaktet direkte omkring aftalen.

Og vi har en aftale i vores anlæg
Til top
WilliamP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juni-2008
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

filhat det er også fint nok, men så skulle der også valgfrihed om man vil ha stofa  eller yousee. vil sku hellere ha yousee til samme pris som jeg giver nu og få flere kanaler mv. og jeg er aldrig blevet inviteret til en generalforsamling så det passer sku ikke. man skal være i bestyrelsen og det er dem som bestemmer. vil hellere ha om omsagde alle de skod antenneforeninger og selv vælger hvad man vil om det skal være yousee stofa viasat canal digital og det vil give mere konkurrence på markedet.

Arh, hvis du er medlem af en forening, specifikt en antenneforening, så er der hvert år generalforsamling (eller hvad der nu står i foreningens vedtægter). Og som regel bliver alle medlemmer inviteret! Det kan godt være der ikke dukker en invitation i din postkasse, men så tjek foreningens hjemmeside, og læs deres vedtægter. Og det er som  regel også bestyrelsen der bestemmer, men så må du jo stille op til bestyrelsen.

Mht. valgfrihed, tja, der må du jo i grunden tage det op med din grundejerforening/boligforening da det jo er dem der i første omgang valgte at få STOFA/antenneforening der er i byen.
Du vil hellere selv vælge hvad du vil have? Det vil jeg faktisk også selv, men du kan da selv vælge om du vil sætte en parabol op og se VIASAT eller CANAL DIGITAL eller BOXER for den sags skyld.

Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 11:41
Kan desværre meddele at alle os i Antenneforening Aarhus ikke for lov til at se VM i HD, da vi desværre er "kuppet af en oldingeliga"... Cry

Og det selvom de får kanalen til  under 9 kr pr medlem.

Simpelthen så absurd en prioritering i mine øjne.

Oprindeligt skrevet af Aarhus Antenneforening Aarhus Antenneforening skrev:

Hvis du tænker på den VM fodbold HD kanal, som TV2, DR og Canal 9 vil sende sammen, kommer den ikke i Antenneforeningen Aarhus.

Vi har fået den tilbudt til ca. 550.000 kr. i bred distribution, men vi mener ikke, vi kan forlange, at de mange medlemmer, der ikke ønsker eller ikke kan se HD skal være med til at betale denne sum, når mange af kampene alligevel kommer på kanaler, som vi kan se i forvejen.

Har man sagt A må man også sige GF....
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu