recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fona i betalingsstandsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fona i betalingsstandsning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fona i betalingsstandsning
    Sendt: 01-Februar-2016 kl. 18:06
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 20:04
Det står jo også på forsiden her.

Køber kun noget i Fona når jeg har et gavekort der skal indløses. Ja - dvs., købte jo et Samsung 4K TV for snart et par år siden, det var heller ingen fornøjelig affære. Fik først mine penge tilbage da jeg fremsendte et brev til Fona med udkastet til brev til Forbrugerstyrelsen.

Jeg kommer i givet fald ikke til at savne Fona - for ringe kendskab hos personalet og for ringe service.Wink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 20:32

Det er du ikke ene om.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 20:59
Fona mangler en profil. De må melde ud hvad de vil. Konkurrere på prisen er umulig viser det sig. Så må de istedet levere service og indgående kendskab til produkterne. Hr og Fru Danmark har brug for at få rigtig vejledning, og her kan Fona gøre en forskel, hvis de vil.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 21:21
Jeg har et Fona-gavekort på 200kr liggende, det må jeg nok hellere få omsat til noget musik eller lignende inden det er præcis ingenting værd.

De skriver godt nok at butikker osv. vil køre videre, men den er jeg ikke helt sikker på holder. Min kammerat som arbejder i Fona på Strøget er nok allerede begyndt at kigge sig om efter et nyt job.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 21:24
løbet er kørt for Fona. Selv hvis de forsøger sig med god rådgivning til hr. & fru Danmark (er det i øvrigt ikke det de påstår de gør i forvejen?) så bliver der færre og færre hr. og fru Danmark som ikke kan finde ud af at få vejledning i butik og så handle på nettet. Man kan så diskuterer det moralske i den opførsel men det ændrer ikke på udviklingen.
.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 21:32
Jeg tror også de lukker. Mange af os er vokset op med en seriøs butikskæde, hvor man fik ekspert hjælp. Glædede mig hvert år til pladeudsalget, hvor man kunne bruge dage i butikken for at gennemse det hele, og sikre sig nogle gode tilbud. Det er en svunden tid der ikke kommer igen. Dertil er verden forandret for meget. Men for dælan hvor jeg savner den tid. R.I.P. FONA
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 11:25
Jamen der har været FONA i hele mit liv. FONA var eksperterne. De "Gamle" af os kan sikkert stadig huske Dirch Passer reklamen "Iiihhh.... de er så flinke hos FONA".Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 11:32

Den kan jeg fint huske. Det får mig til at tænke på en film om nogle gutter på et værtshus, som hed Mona, hvor en af dem, Dirch Passer, køber en plade til værtshus holderen, og siger til expedienten, Vi er så flinke hos Mona.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 11:37
det er jo problemet, når man ser beskrivelserne fra ledelsen omkring FONA, hvor man taler om service minded, hvilket har været dyrt, da det har krævet ekstra ekspedienter.
 
Problemet er jo at FONA netop ikke har været service minded...
 
man har fokuseret på at sælge det produkt med størst avance og ikke det bedste, på at prakke folk på forsikringer og andet.
 
så troværdigheden er jo væk, og så er det kun pris man kan konkurrere på...
 
Jeg har en svigermor, som blev direkte renset for penge til et B&O tv´som var problemetisk med tunere 2-3 mdn. derudover sad hun pludselig på sattelit OG kabeltv, fordi det var solgt til hende, og hun er altså en klog dame, bare ikke elektronisk klog...
 
sådan nogle oplevelser pisser mig af, så hellere bare købte billigst.. og tage anbefalinger af familien.
 
Fona er godt nok også gode til at sælge oppakkede produkter. ting som er slidte, og lyve over alderen.. hvilket de også gjorde på en del B&O produkter, hvor kunder der reelt troede de købte nye produkter stod med en ældre MARK af et TV = færre HDMI porte, ringere billede og et tv som har haft 2 års butiks drifttimer. (var flere sager om det i aviserne)
 
jeg må indrømme man ligger som man selv har redt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 11:48

Ja, der er ting i de butikker som bestemt kunne have været bedre.
Overhører på et tidspunkt hvor jeg var i Fona for at købe nogle småting, en kunde spørge en expedient om en ting vedrørende et TV, og der blev svaret vi er sælgere ikke teknikkere, kan ikke huske spørgsmålet, men det var fra en helt almindelig Hr og Fru Danmark kunde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jamen der har været FONA i hele mit liv. FONA var eksperterne. De "Gamle" af os kan sikkert stadig huske Dirch Passer reklamen "Iiihhh.... de er så flinke hos FONA".Smile


Ja Nyhavns Glade Gutter (Onkel Joachims Hemmelighed).

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst handlede i Fona,
så jeg overlever nok tabet.

Jeg vil også nok sige at jeg syntes at det er røvsygt at Fona har 3 butikker indenfor 1 km i Aarhus, 2 på strøget med 500 meter mellem, og 1 i Bruuns Galleri, sælger de virkeligt så meget at det er nødvendigt??
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu